Ny bana i SMC regi?

Bra placering av banan. Precis där har jag alltid saknat en :D

Är Borås bra att bo i?

Lite avsides :rolleyes: Men fortfarande ett fruktansvärt roligt och berömvärt initiativ! :Bugar I synnerhet väldigt kul med en kommun som faktiskt stöder en "uddasport" och inte bara häller ner pengar i de lokala division 38-laget i fotboll för halta eller något annat elände! :tummenupp Det ska bli väldigt kul att följa hur det utvecklar sig!

Ska bli kul att se om det blir lika hetsk miljödebatt där nere som i Enköping....

Mja, som jag förstått det hela så skall det bli en övningsbanan för körskolor, smc, företag mm som antagligen främst kommer vara inriktat på säkerhetsövningar (körteknik,bromsprov, konbana o.s.v.)

Men, jag kan ha fel.

Ungefär min tanke också. "Övningsbana" låter inte direkt som något i klass med Anderstorp.

"Vi ska ta fram världens bästa bana för världens största mc-organisation" säger Jesper Christensen.

Världens bästa bana.. ..för oss! Årets banala uttalande och vi är bara i april.

Väntar fortfarande på att någon ska lägga en bana i närheten av Sthlm..

Ja det är väl ingen racingbana. Utan lik en del "banor" som finns där man kan utöva olika segment i en uppkörning med mera.

Annars låter ju 50 miljoner mycket för några meter asfalt.

Det är ju kanon om detta kan bli verklighet. Klart SMC skall ha en bana :)

Dock har jag en synpunkt och det är att stockholm som ä rhuvudstaden och står för mest motorcyklister och även olyckor borde få en bana!

Dock har jag en synpunkt och det är att stockholm som ä rhuvudstaden och står för mest motorcyklister och även olyckor borde få en bana!

Tittar man på statistik från SMC så ser man att totalt antal MC i trafik är ca 8000 st mer i Västra Götaland än i Stockholm och även SMC medlemmar är fler i V. Götaland.
Därför får jag bara 15 km till den nya banan om den blir verklighet.
Tack snälla SMC. Tur att man är medlem.:)

Det bor helt klart flest personer där som kan klaga på ljud och sånt också! :va

/HW

Ja det är väl ingen racingbana. Utan lik en del "banor" som finns där man kan utöva olika segment i en uppkörning med mera.

Annars låter ju 50 miljoner mycket för några meter asfalt.

Det är inte bara att köpa hem några ton asfalt och platta ut, krävs en jeffla massa underarbete med. Min infart är inte speciellt stor, rymmer lite mer än två bilar, det ville dom ha 30-35000 för:gnissla
Men, ju fler banor desto bättre:tummenupp

Det bor helt klart flest personer där som kan klaga på ljud och sånt också! :va

/HW

Ja och värre blir det eftersom det byggs bostäder överallt, av nån orsak måste alla människor bo i Stockholm och det måste ha nånstans att bo :huvet

Tittar man på statistik från SMC så ser man att totalt antal MC i trafik är ca 8000 st mer i Västra Götaland än i Stockholm och även SMC medlemmar är fler i V. Götaland.
Därför får jag bara 15 km till den nya banan om den blir verklighet.
Tack snälla SMC. Tur att man är medlem.:)

Men du kan inte kämföra kukar med morötter.

Västra götaland ska du kanske jämföra med Uppland eller Södermanland.
Inte en stad som ligger däri.

För ska vi jämföra städer så har Borås färre motorcyklister än STHLM.

:ajjabajja

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...