Ny bakdel på KTM 660 05

Det vibrerade ju satan, men men det får man leva med :-D

Jo, jag har också köpt skinnställ, men jag började med deffningen i februari, så jag ligger minus 11 kilo :yoparty

Ombestyckningen är en lätt match faktiskt, kan vara lite jobbigare om du ska flytta nålen. Jag har inte testat det själv än.

Det där med vibrationer............
Funkar det att åka längre sträckor (3-8mil)...och fortfarande känna sina händer och arsel??....eller är köpet av en motard typ 660 endast med tanken om "ett hjul i backen åt gången"...........dvs rock'n roll.

Har ev planer på att byta upp...ner? mig från thunderacen och till en motard typ ktm 660/640/625/525...men får se

Mr_Thunder skrev:
2091102 Det där med vibrationer............
Funkar det att åka längre sträckor (3-8mil)...och fortfarande känna sina händer och arsel??....eller är köpet av en motard typ 660 endast med tanken om "ett hjul i backen åt gången"...........dvs rock'n roll.

Har ev planer på att byta upp...ner? mig från thunderacen och till en motard typ ktm 660/640/625/525...men får se

Körde en grustur med min 625SMC i offroadkläder då på ca 15mil och det var inga problem med rumpan! Man blir härdad till slut!

Mr_Thunder skrev:
2091102 Det där med vibrationer............

Försök att få låna en och kör 8mil utan lek och bilda dej en egen uppfattning, det blir ofta mer landsväg utan lek en man tror och då är det inte speciellt roligt när man bara sitter och tänker på hur mycket den vibrerar. En del verkar inte ha några problem med det så prova!

Andreas N. skrev:
2134511 WD-40 :tummenupp ...brukar cross-boysen använda vet ja

/Andreas

Eller "Armor All" vinylglans, använder det på bilen på alla plastdetaljer såsom stötfångare, handtag, däck mm

Lånar den här lite...
Är det samma strypningar på 05/06 som på tidigare modeller av 660 eller
ngt nytt?
Strypningarna ska vara bortagna men jag vet inte om ALLT är borta...
den där avgascirkulationsgrejen är ju kvar...ngt som måste bort?

Kulgan skrev:
2136429

Nä egentligen inte, den går lite varmare med den, men det skadar ju inte att ta bort den.....Skall fixa det själv ngn gång

Kulgan skrev:
2136429 Lånar den här lite...
Är det samma strypningar på 05/06 som på tidigare modeller av 660 eller
ngt nytt?
Strypningarna ska vara bortagna men jag vet inte om ALLT är borta...

Ta bort, allt som gör att motor går varm är inte bra!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114877

Förmodligen en dum fråga eftersom ingen annan föreslagit det i något av detta ämnes 69 inlägg - varför sätter ni inte skylten på plastflärpen direkt under bakhjuset?!?! :va

Fixade till originalbaken på 660 -05:an... Går ju att få skapligt snygg om man har tillgång till en kniv, avbitare och lite våtslippapper... :)

Bifogat

• Mindre Bak.JPG
    Mindre Bak.JPG
    27.7 KB · Visningar: 60
  • Mindre SidoBak.JPG
    Mindre SidoBak.JPG
    21.1 KB · Visningar: 53
Mr_M5 skrev:
2150214 Fixade till originalbaken på 660 -05:an... Går ju att få skapligt snygg om man har tillgång till en kniv, avbitare och lite våtslippapper... :)

Nja varför inte men det är blinkersna som kommer ryka först vid marksyning!

Ja men vid en marksyning så spelar nog inte dom där hundralapparna för nån blinkers nån större roll... Då lär det kosta lite mer för allt annat :hihi

Skylten kan man ju inte ha baktill, ser verkligen inte bra ut. Nej den ska in i hjulhuset(Har inte fått skylten än) tillsammans med skyltbelysningen! :tummenupp

jofan jag kör utan...funkar klockrent :P
har inte heller fått ngn skylt...

hur arg blir farbror om man blir stoppad med skylten i hjulhuset???

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra