Ny bakdel på KTM 660 05

Rasorblade skrev:
Men så gött ljud undrar jag om man kan få........ :)
Du får komma å lyssna på min innan du köper.....

Nej, det är nog tveksamt.. men bra mycket goare än orginal iaf :)

Ja, det låter som en bra idé!

Marron skrev:
Nej, det är nog tveksamt.. men bra mycket goare än orginal iaf :)

Ja, det låter som en bra idé!
Haha!! Jo...Sirsmoke har ett effekt rör från KTM och det hörde man inte när Adde stod jämte eller var framför :hihi

Rasorblade skrev:
Haha!! Jo...Sirsmoke har ett effekt rör från KTM och det hörde man inte när Adde stod jämte eller var framför :hihi

Haha, ja... det var nog det mäktigaste ljud jag hört iaf.

Nu har jag i alla fall köpt en extra uppsättning pryttlar för bakdelen så kan jag kapa med ro, får se vad det blir :)

Någon som har en bra idé om hur man kan göra sin plast lite mer glansig, testade vax för plast, men det sket sig rejält så jag fick köpa ny istället även fast den redan var helt ny, hehehe :D

Funderar på att lacka vitt nu, men det lär väl bli svårt på fet och mjuk plast.

MjO skrev:
Nu har jag i alla fall köpt en extra uppsättning pryttlar för bakdelen så kan jag kapa med ro, får se vad det blir :)

Någon som har en bra idé om hur man kan göra sin plast lite mer glansig, testade vax för plast, men det sket sig rejält så jag fick köpa ny istället även fast den redan var helt ny, hehehe :D

Funderar på att lacka vitt nu, men det lär väl bli svårt på fet och mjuk plast.

Nja har du provat Armor all, akta sadeln bara.

MjO skrev:
Nope, får testa det. Någon stor kedja som säljer deras produkter?

Bensinmackar mm.
Prova på liten yta först, medlet ligger kvar efter tvätt så se till att montera ev dekaler först. Medlet försvinner väl gradvis efter ett antal tvättar eller så får man köra nå bromsrengöring eller nåt för att få bort det.

Använder det både till bilen och hojen, håller även en del smuts borta också.

Motuls Shine & go funkar fint på plast me! Får gammal plast o se som ny ut :tummenupp

Okej, nu har jag börjat på ett försök till en smidigare bakdel. Har köpt en ny "bas" bak samt nummerplåtshållare. Har börjat nu med att kapa till nummerplåtshållaren, eller rättare sagt slaktat den helt. Kapat till lite metall och nitat fast. Ska sätta fast blinkers sen och lacka det svart.

Blev det till det bättre tycker ni?

EPSN0019.JPG

EPSN0017.JPG

EPSN0018.JPG

Last edited:
Du menar vinkla den lite mer i linje med skärmen? Mm, ska nog ta och göra det tror jag.

Problemet var ju att ju mer jag vinklar den så, ju längre ner måste jag ha plåten, annars skyms den för mycket :D

MjO skrev:
2050078 Problemet var ju att ju mer jag vinklar den så, ju längre ner måste jag ha plåten, annars skyms den för mycket :D
Går det inte att sätta den precis under bakljuset?
Om man gör en skåra i glaset och limmar en tunn transp. plexibit på insidan av glaset så har man vit skyltbelysning.
Kanske blir lite mycket vinkel, men det blir väl snyggare.

Jag har en version av bakdelen med skärmbiten under baklyktan kapad, men jag vet inte hur snyggt det blir. Det är lite drygt att riva allt för att byta också.

MjO skrev:
2050674 Jag har en version av bakdelen med skärmbiten under baklyktan kapad, men jag vet inte hur snyggt det blir. Det är lite drygt att riva allt för att byta också.

Jag tänkte mest på att bulta på den direkt på bakskärmsnutten som är kvar nu, så som man gör på eftermarknadsskärmarna med led, det är ungefär samma vinkel som på din.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...