CAS
Tough People Never Die
Tjo i det underbara vädret!
Fick något utav en kaosartad panik i "mekfingrarna" när jag tittade ut genom fönstret idag, strålande solsken och 22 grader i skuggan, kl 9:00!
Efter frukost kilade jag ner till boden och rullade ut min skönhet, jag kände att något måste göras idag. Som många gånger tidigare störde jag mig extremt på bakdelen, då den är helt original (förutom miniblinkers och avsågad reflex
). Har länge haft funderingar på att beställa en org.tail till 01-02 R6, men aldrig kommit till skott. Men som sagt, idag var jag tvungen att ta bort åbäket.
Då jag varken har tid eller ork till att plasta en egen kommer jag förmodligen göra den i någon tunn plåt (lutar åt alu.). En liten batteribox plus lite andra finurliga fästen till låsmekanism och kablage ska nog också få plats.
Hittills har jag plockat ner alltihop, provpassat tailkåpan och ska snart rita upp en liten skiss på min kommande undertail.
Slänger upp några bilder så ni kan se vad jag håller på med!
Hoppas jag lyckas fixa ihop allt
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6
Bild 7
Bild 8
Har gjort ett förslag i PS...Får se om det blir något i den stilen!

EDIT 06-06-14:
Har byggt en ny batteribox idag! Halva dagen har gått åt, men kul är det!
Fick ta hjälp av farsan, då jag inte är något snille på att bygga saker
Och gammal plåtslagare som han är fixar vi det mesta...
Tyvärr fick jag se att mina fästen var för korta, så det gick inte att lägga på sadeln när allt va klart
Men ska förlänga dom imorgon!
Här är några bilder på lådan:
Boxen provmonterad
Från sidan
Allting på plats!
EDIT 06-06-15:
Fästena till batterilådan är förlängda och nu passar den perfekt!
Blev lite lägre än vad jag hade tänkt, men det är sånt man får ta ...
Har även knackat fram en undertail i strl xs!
Tänkte att det vore bra med en liten modell som man kunde gå efter ...
Jag tycker den blev riktigt ball
Minitail 1
Minitail 2
Minitail 3
EDIT 06-06-15:
Spenderade hela dagen ute igår. Konstruerade ett nytt kedjeskydd i borstad alu. (passar skitbra till ram,sving m.m). Har även börjat med undertailen, har bockat den välvd och finslipat kanterna för så exakt passform som möjligt ... och så som det ser ut nu kommer det bli skitbra när allt är klart!
Kedjeskydd
Kedjeskydd monterat
Undertail 1
Undertail 2

Fick något utav en kaosartad panik i "mekfingrarna" när jag tittade ut genom fönstret idag, strålande solsken och 22 grader i skuggan, kl 9:00!
Efter frukost kilade jag ner till boden och rullade ut min skönhet, jag kände att något måste göras idag. Som många gånger tidigare störde jag mig extremt på bakdelen, då den är helt original (förutom miniblinkers och avsågad reflex

Då jag varken har tid eller ork till att plasta en egen kommer jag förmodligen göra den i någon tunn plåt (lutar åt alu.). En liten batteribox plus lite andra finurliga fästen till låsmekanism och kablage ska nog också få plats.
Hittills har jag plockat ner alltihop, provpassat tailkåpan och ska snart rita upp en liten skiss på min kommande undertail.
Slänger upp några bilder så ni kan se vad jag håller på med!
Hoppas jag lyckas fixa ihop allt

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6
Bild 7
Bild 8
Har gjort ett förslag i PS...Får se om det blir något i den stilen!

EDIT 06-06-14:
Har byggt en ny batteribox idag! Halva dagen har gått åt, men kul är det!
Fick ta hjälp av farsan, då jag inte är något snille på att bygga saker

Och gammal plåtslagare som han är fixar vi det mesta...
Tyvärr fick jag se att mina fästen var för korta, så det gick inte att lägga på sadeln när allt va klart

Här är några bilder på lådan:
Boxen provmonterad
Från sidan
Allting på plats!
EDIT 06-06-15:
Fästena till batterilådan är förlängda och nu passar den perfekt!
Blev lite lägre än vad jag hade tänkt, men det är sånt man får ta ...
Har även knackat fram en undertail i strl xs!
Tänkte att det vore bra med en liten modell som man kunde gå efter ...
Jag tycker den blev riktigt ball

Minitail 1
Minitail 2
Minitail 3
EDIT 06-06-15:
Spenderade hela dagen ute igår. Konstruerade ett nytt kedjeskydd i borstad alu. (passar skitbra till ram,sving m.m). Har även börjat med undertailen, har bockat den välvd och finslipat kanterna för så exakt passform som möjligt ... och så som det ser ut nu kommer det bli skitbra när allt är klart!
Kedjeskydd
Kedjeskydd monterat
Undertail 1
Undertail 2

Bifogat
Last edited: