Ny Aprilia !!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Aprilia SMV 750 Dorsoduro...

Toksnygg!!
. Inte en rejshoj men väl en snygg och cool utmanare till Hypermotarden...
750cc, 90hk vet vi än så länge. Vikten blir intressant att se samt prislapp. Vore coolt att testa den "på riktigt" med hopp och allt på t.ex Sviestad :yoparty

aprilia%20dorsoduro.jpg.jpg

Livebild från mässan...

aprilia_dorsoduro_750_4.jpg

Dra åt helvete va najs! Brukar inte gilla dessa "motardversioner", men den här va riiiiktigt ball!
Pris blir intressant... :yoparty

varför den undre stänkskärmen?
varför så fult lyse+stänkskärm?
come on, alla vet att lyse och stänkskärm som sitter ihop är fult som stryk :zpy

Säger han som åker runt på en NSR -91 där hela hojen ser ut att var inklädd i plast.

Jag tycker Aprilian var riktigt snygg.

Vill ha!!!

Alla får väll tycka som dem vill, lägg av med såna töntiga komentarer.

Gillar inte storamotarder och gillar itne denna, dock så tror jag den ligger bra till för folk som gillar såna hojar.

Ett par till...
STORA. Sorry 'bout that :(

apriliaDorsoduro1.jpg

apriliaDorsoduro2.jpg

Säger han som åker runt på en NSR -91 där hela hojen ser ut att var inklädd i plast.

Jag får backa upp ec2bme här... vilken hoj man själv har råd att ha bör vara avgörande när man kommenterar design på nya hojar. Bäst vore om det fanns något filter på sporthoj.com så att man var förbjuden att ens titta trådar med nya hojar om man inte själv har en ny hoj alternativt kan skicka en kreditupplysning till admin och visa att man har tillräckligt med deg på kontot.

Mer påhopp på de som inte har råd med nya hojar och inte förstår att de ska hålla tyst om kapitalprodukter de inte ens kommer nära! :yoparty

Jag tycker Aprilian var riktigt snygg.

Vill ha!!!

Okej, bara för att man inte har en ny, dyr motorcykel så får jag inte kommentera vad jag tycker om en viss sak på ett forum?
Jag kan hålla med dig om att det är mycket plast på den, och den skulle vart snyggare om man fick se ramen. Men det är dock en motorcykel från -91, och hur många motorcyklar från runt 90-tal ser moderna ut?
Tycker du blev lite väl personlig efter en kommentar om en ny motorcykel som inte ens är din.

Jävligt snygg tycker jag!
Hoppas den går att offroad regga :) Va tror ni om det? Något pris har inte satts än eller? Lär väl ligga runt 100k eller nåt?

Okej, bara för att man inte har en ny, dyr motorcykel så får jag inte kommentera vad jag tycker om en viss sak på ett forum?
Jag kan hålla med dig om att det är mycket plast på den, och den skulle vart snyggare om man fick se ramen. Men det är dock en motorcykel från -91, och hur många motorcyklar från runt 90-tal ser moderna ut?
Tycker du blev lite väl personlig efter en kommentar om en ny motorcykel som inte ens är din.

Men du. Jag skiter väl högaktningsfullt i hur dyr eller gammal en viss hoj är. Det som diskuterades var designen på aprilian där du komenterade att du inte gillar när vissa kåpor sitter ihop. På din hoj så sitter ju alla kåpor ihop och täcker in nästan hela cykeln, och det är ju i stort sätt bara den tidiga NSR:en och CBR 600 från mitten på 80-talet och ett par år framåt som har det så.

Jag diskuterade alltså precis som du DESIGNEN och inte vare sig PRISET eller ÅRSMODELLEN.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti