Ny Actionkamera från Sony

"The battery life at 1080p is supposed to be 13hrs! At super slow it is only 3hrs" låter ju lovande...

120 fps är inte lika bra som GoPro dock, här är det ett eget val och den filmar redan i 120fps utan ljud. Med goPro filmar den i 120fps men kommer ut i 30fps så du kan själv välja vilka delar du vill sega ner. Det betyder ett hopp t.ex. så kan du ha början i 30fps och bara sega ner själva hoppen. Med Sony kameran blir allt i 120 fps. :(

120 fps är inte lika bra som GoPro dock, här är det ett eget val och den filmar redan i 120fps utan ljud. Med goPro filmar den i 120fps men kommer ut i 30fps så du kan själv välja vilka delar du vill sega ner. Det betyder ett hopp t.ex. så kan du ha början i 30fps och bara sega ner själva hoppen. Med Sony kameran blir allt i 120 fps. :(

Men går det inte att speeda upp stunden före och stunden efter hoppen istället? :va

Niklas, spelar man in allt i 120 så tar det sjukt mycket mer plats på minneskortet och batteriet tar slut snabbare.
Om det nu är så jag förstod att du menade =)

Lägger in en länk till min post i den andra tråden om kameran för info om hur man lättast sätter fast kameran på sidan av hjälmen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260018-Sony-HDR-AS-15&p=5750495&viewfull=1#post5750495

Lägger också in en länk där jag testade hur image stabilizern arbetar vid vibrationer. Ska tilläggas att det ser betydligt bättre ut utan stabiliseringen, hade ingen kort film att lägga upp i samma vinkel dock.
http://www.youtube.com/watch?v=WDT1gYhqD4s

Nu är det ju ett tag sedan tråden startades men GoPro har ju slaktat allt i tester så varför välja andra mindre bra kameror, nu när black introducerats så finns ju inga konkurrenter.

Nu gick jag mest på att den var relativt billig för vad man får, hade nog köpt h3 black om jag hade haft pengarna. Men GoPron verkar ha batteritiden emot sig.
En annan intressant kandidat är Drift Innovation HD Ghost.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien