Ny 848 eller beg 1098?

Japp, nytt är nytt och det är en skön känsla.

Men om jag får döma efter mig själv... efter första veckan så kommer de där tankarna om hästkrafter, och det skulle ju varit kul om man hade haft... och varför köpte jag inte... osv.

Som att köpa en ny bil... man kan vara helnöjd med bilen, men varenda gång man kör den så finns en lätt ånger att man inte tog modellen med den större motorn och några av de bättre tillbehören. Den lilla lätta ångern lever sedan kvar så länge man äger bilen. Känns det igen?

Nytt är nytt, men värst är värst... och det är den senare som är skönast att äga.

Du har helt rätt, den där ångest känslan man har, VARFÖR tog jag inte sport modellen....
Alltså till TS, ska du köpa en Ducati, köp denna

---> http://www.blocket.se/blekinge/Ducati_Desmosedici_RR_22363728.htm?ca=11&w=3&last=1

Lätt 1098an :tummenupp

(inte provkört någon men rent spontant så skulle jag välja den större)

Köp den nya 1098 i fel färg, skaffa kraschkåpor och lacka dom efter eget huvud och skilj dig från mängden.

Mvh micke

Jag har provkört bägge och jag hade lätt tagit en beggad 1098 med eller utan valfritt S. Enorm skillnad i motor! Vill du ha en hoj att växa i är 1098 grym. 848 var helskön och jättekul, men den har inte den där urkraften som får åtminstone mig att skratta som ett barn i hjälmen.

Nu ser ju jag det som ett plus med våtkoppling... Men går inte 848 att få med torrkoppling som tillbehör men standard är våtkoppling?

Jo då, visst går det. Är man duccefrälst gillar man torrkoppling, hårt! :) Annars kan det kvitta.

ja det är väl bara 2 val egentligen ,,, antingen en 848 som inte låter som en skrotlåda pga av torrkoppling eller så en http://www.twistingasphalt.com/wp-content/uploads/legacy_images/desmosediciRR-med.jpg
och så skiter du i vad folk tycker om det du köpt för du är ju liiite kung iaf :tummenupp
sålänge du inte åker Aprilia´s V4 för den verkar bli kung likväl som Aprilia varit tidigare i flertalet masterbike körningar (till skillnad från ducce)

Gott nytt år på er allesammans :tummenupp

Tack alla för era synpunkter och tankar......
har gått från att vara något förvirrad till totalförvirrad:D

Efter att läst igenom alla inlägg inser jag jag att det här blev lite som att be morsan välja vilka kalsonger ja ska köpa:gnissla:D
(ser man det så är det ju ifs schysstare med nytt än beg.:va fan nu blev man ju ännu mer förvirrad:rolleyes:)

Har haft både 600 å 1000 tidigare men alltid varit snabbare på mopparna.... Bakhjul är jag helt värdelös på å efter sådär en 14-15 steriliserings försök har jag lagt det på hyllan:kryckor å ska jag köra fort rakt fram kör jag hellre bil...
Hoj är kul att köra när det svänger, that´s it!(om man inte e stuntkung då förstås:huvet)
Effekten i 848:an räcker gott och väl till det den ska användas för men samtidigt skriker ju den där lilla satan över huvudet: köp det väääärsta!!
Får nog vänta på "provkörningsväder" innan jag bestämmer mej!
Men som sagt, tack för era synpunkter...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT