Ny 250 för 15.990kr.

Lägg till ordet ''skit'' efter det sista ordet i ditt inlägg så har du svaret :D

Lägg till ordet ''skit'' efter det sista ordet i ditt inlägg så har du svaret :D

Har du egna erfarenheter, annars varför så snabb att dömma?

Motorn kanske är samma som på någon japanare, men visst de kanske har utvecklat en egen motor (hehe jag utgår från att den är Kinesisk..) men jag tycker inte att det är lika troligt.

Det finns båtmotorer som säljs under namnet Selva i vissa storlekar så är/var det rena Yamaha-maskiner i dem. Men eftersom det stod just Selva på kåpan så var den givetvis billigare än en Yamaha.

Jag tror inte på något sätt att det e samma kvalitet som ex. KTM, Husqvarna liknande men jag tror att kvoten kvalitet per krona är nog så bra.

Någon som vet vet, tycker det här är lite spännande.

Förmodligen skräp. Man får vad man betalar för.
Svärfar hade en Lifan-250-chopper-grej för ett tag sen. Inköpspris typ ett par hundringar under 20 loppor. Sikket skrot!!! Motorn drog ungefär som min gamla FS-1'a och man fick ta i så mkt att pedalen kröktes för att få bakhjulet attt låsa på grus. Efter ett år var mängder av skruvar rostiga (går iofs att byta) osv osv osv.
Han sålde den och köpte nån Yamma XS eller nåt sånt för pengarna, klart bättre bajk fast 25 år äldre!!

Men som sagt, man får oftast vad man betalar för och det vore skoj som tusan att få prova en TMX för att se om det stämmer.

Hojen duger säkert till att latja runt på någon grusväg eller lite hobbygasande på nån liten fiddybana, men jag tror inte att det är något att släpa ut på en riktigt cross-/endurobana.

Motorn ser ut att vara luftkyld och lär inte vara något under av kraft. Om det är cross man vill köra så ska man nog satsa på en riktig och inte någon kopia. Gaffelvinkel ser jäkligt brant ut.

Min polare säljer själv sådana och jag har själv varit ute och kört med den och kan säga att den är okej om man bara vill ut och gasa av sig på någon nerstängd bana där folk inte ser vad du åker runt på haha. Dock så skulle jag rekommendera att ta de pengarna och köpa en begagnad cross från de stora grabbarna istället om du vill vara lite seriös.
Kan vara bra att veta att den 250:n är väldigt liten.

Keff motor.
Keff kvalité.
Kefft med reservdelar.

Lycka till :tummenupp

Last edited:
Aa någon som provat, va bra.. Då kan vi väl säga att vi vet vart landet ligger...? Jo absolut,det duger...

Jepp kommer nog lägga pengarna på en begagnad hoj av mer välkänt fabrikat när ja gör slag i saken. Vart bara tvungen o kolla läget...

Hej har hållit på att skruva i kina maskiner ett tag och ärligttalat så är de inte värda mer än skrotvädet på metallen... det är ett under att världen är så rädda att kineserna ska få övertaget på världsmarknan.... japanerna producerade en jävla massa skit på 70 talet men de lärde ju sig att kvalite lönar sig.. kör själv en toyota i dag och det är ju inte en bil som man behöver skämmas över....
så visst känner folk för att spendera pengar på en kina maskin... Finns ju folk som köper ketjup på konsum ochså....

Kan bara hålla med, vilket jävla skräp de producerar. Vi har ett par dyra kina fiddys på jobbet som vi leker med ibland, de får man meka med lika mycket som man kör då det är rent crap.
För att inte tala om kinabilarna de försöker sälja i europa som är dödliga att krocka i 50 blås... Skräpland, de enda bra de kommit med är väl asian twins:D

Aa någon som provat, va bra.. Då kan vi väl säga att vi vet vart landet ligger...? Jo absolut,det duger...

Jepp kommer nog lägga pengarna på en begagnad hoj av mer välkänt fabrikat när ja gör slag i saken. Vart bara tvungen o kolla läget...

Helt rätt. :) Lägg hellre ~16k på en 10 år gammal hoj (som en sån jag har, lär du kunna få för kanske 17) och ha en hoj som håller och inte nåt du MÅSTE hem och efterskruva efter vartenda åktillfälle. Dessutom är (alldeles för) många av den här sortens hojar måndagsexemplar, det är nästan aldrig några som har samma problem med dem. En håller, en annan tappar all plast för den var rutten, någon får ventilsallad efter fem minuter trots oljebyte efter två. Et cetera. :P Så kör hellre på någon äldre hoj för samma pengar! Lätt värt ett kanske lite grövre bensinkonto :) Du slipper byta saker varannan dag i alla fall. (Jag har ingen kinamaskin själv, men har ca 100 kompisar som har :tungan )

Kan bara hålla med, vilket jävla skräp de producerar. Vi har ett par dyra kina fiddys på jobbet som vi leker med ibland, de får man meka med lika mycket som man kör då det är rent crap.
För att inte tala om kinabilarna de försöker sälja i europa som är dödliga att krocka i 50 blås... Skräpland, de enda bra de kommit med är väl asian twins:D

kina bilar?

börjar man sätta in sig i vad bara matrialet kostar så kommer man fram till att det nog inte är någon vidare kvalle, kineser som svetsar på ackord o knappast några stickprover, toleranser finns väl knappt osv

Köp en beg. enduro för dom pengarna istället. Typ en Honda XR400 eller liknande. Grymt mycket roligare, och även om dom gått flera tusen mil så håller dom 10x bättre med rätt service än dom där kineserna.

Jag tor att han menar Kinesiska bilar, för det är dom som blir sardinburkar efter ett krocktest! Sök på YouTube!

Jag begriper inte hur tillverkare nere i Asien får tillverka hojar som är estetiskt sett så gott som identiska europeisk dito. Har dom licens för det? Eller gör dom det i all mygel och exporterar 9235432562 stycken i stöten till nåt EU-land så inte den riktiga fabrikanten hinner reagera innan landet i fråga har svämmat över av exempelvis KTM-wannabehojar? Det är ju samma med idioterna nere i Kina som har praktiskt taget kopierat en X5 och börjat sälja. UTAN bmws tillstånd..

Kina är skräp.

Hmm måste vara Korea han tänker på:D :D

Kina har massa biltillverkare, landwind är väl den som fått mest uppmärksamhet och fick väl 0 poäng i euro ncap, har ändå sett såna på mobile tillsalu.
De hade ju tänkt ställa dit några identiska bilar med bmw x5 på nån mässa men blev förbjudna till det...:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti