Ny 125cc :)

vänta ett halv år!
du kommer förlora pengar på körkort ochl ätt mc anars!

en CBR125R e helt okej
Okej du tar ingen 2t rakt fram
men i svängarna där tar du dom ;)
130km/h gör min

hur tänkte du nu ?

Har svårt att tänka mig en 4-taktare hänger med en 2-taktare även i kurviga vägar, och ännu svårare att tro att en 4-taktare kommer fram fortare,

du gasar ju fortare ut i kurvorna och vet inte om 2-taktarens bredare däck hjälper lite också kanske
 
Last edited:
Jag funderar på Honda CBR 125R :D

Enligt mig är CBR:
Ful med sina cykeldäck.
Löljigt smal.
Budget.
Klen jämfört med fyrtaktskonkurrenterna.

Vad vill du ha för hoj egentligen? Sporthoj? Motard? Offroad? Touring?
Vill du ha 4t (har högst lagliga 15 hk) eller en 2t (som är strypt, men kan strypas av till 24-37 hk beroende på modell)?


vänta ett halv år!
du kommer förlora pengar på körkort ochl ätt mc anars!

en CBR125R e helt okej
Okej du tar ingen 2t rakt fram
men i svängarna där tar du dom ;)
130km/h gör min

Han kommer att "förlora" 1500 kr på en extra uppkörning. Köper han ny hoj får han räkna med att förlora ett par tusen. Köper han en begagnad kan han till och med tjäna pengar om han gör bra affärer.

Vad är det för skitsnack om att han skulle köra snabbare med 4t i kurvorna?

Det är rätt som du säger, men man bör nog ta en lektion med tyngre cykel, eftersom det skiljer ganska mycket i vikt. Annars hade man inte behövt köra upp igen om det inte skiljde så mycket :)

Faktum är att körtekniken är väldigt snarlik oavsett vad hojen väger. De vill att man ska köra upp fler gånger eftersom man inte ska få sätta sig på en 1000rr när man är 16, utan stegvis vänja sig vid effekt och mogna.

Jag hade bara tränat själv på konbanorna och vant mig lite vid "nya hojen", sen kört upp :tummenupp
 
Last edited:
Alltid denna debatt om 2-takt och 4-takt.

Om du vill trimma samt gillar att mecka och har råd med bensin så köp en 2-takt.

Om du vill köra lagligt och inte vara i garget och tycker att bensin är för dyrt köp en 4-takt.

Man får inte vara inne så himla mycket med 2-taktarna i garget om du köper tex. en Yamaha DT men du kommer iaf vara där mer än med en 4-takt.

Yamaha yzf kör 0-100 på 11sek med ett effektsystem.
Det finns ca 5 st såna på blocket nu bara att kolla :)

Har inte en aning om vad en Aprilia RS gör 0-100 på STRYPT.
Är det 5-7 sek?
Jag funderar på att byta varan mot en aprilia rs eller yamaha yzf själv
 
Har inte en aning om vad en Aprilia RS gör 0-100 på STRYPT.
Är det 5-7 sek?
Jag funderar på att byta varan mot en aprilia rs eller yamaha yzf själv

Aprilia rs strypt skulle nog göra 0-100 11 sekunder eller långsammare,
avstrypt kan jag mycket väl tänka mig att den gör det på 6 sek med rätt drevning.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top