Ny ägare = vapenvägran och mjukisbraller????

Status
Ej öppen för fler svar.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Började läsa Rollers underbara polisanekdot, och inser snart att ämnet stängts.

But whyyyyyyyy?


Vad har hänt med SH?!!11!1!!!!!????

Ok att vi inte ska acceptera rasism, fascism och personliga påhopp osv., det är lika självklart nu som då, om än lite bättre övervakat nu. Men sista tiden har det fan gått över gränsen med stängda trådar helt utan synbar anledning.

Finns nån master-moderator i form av nån dansk barnboks-författare som bestämmer vad som är lämpligt här nu eller?


*En dl besviken, 2 matskedar uppror och en liter mellanmjölk*
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Oj, har flera trådar dödats? vilka?
Så en skymt av rollers tråd igår, så den har försvunnit altså?
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Kan det möjligen vara frågan om den lilla sagan om (knutten som blev stoppad och satte på den lilla kvinnliga polisen med en tioårig pojkrumpa som han förförde vid detta stop) som jag läste om i natt.Vet inte riktigt vad postaren blev mest tänd av, kvinnor eller småpojkar.Egendomligt i vilket fall ... så jag surfade vidare i natten. :crash
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan det möjligen vara frågan om den lilla sagan om (knutten som blev stoppad och satte på den lilla kvinnliga polisen med en tioårig pojkrumpa som han förförde vid detta stop) som jag läste om i natt.Vet inte riktigt vad postaren blev mest tänd av, kvinnor eller småpojkar.Egendomligt i vilket fall ... så jag surfade vidare i natten. :crash

Yup, rolig tråd.. Men knappast nåt anstötande (i SH-mått mätt), olagligt eller anstiftande över det öht.

Så varför låsa?

Som om tvättstuge-nazisten i min förening fått makten över SH :eek:
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Yup, rolig tråd.. Men knappast nåt anstötande (i SH-mått mätt), olagligt eller anstiftande över det öht.

Så varför låsa?

Som om tvättstuge-nazisten i min förening fått makten över SH :eek:

Snyft, då var det ju tur att jag inte gav mig ut i Skåne natten på jakt efter en liten sötnos med handbojor och uniform.BIG LOL. :crash
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Den där tråden blev den stängd och raderad? Någon länk? Skriven med glimten i ögat antar jag, men kanske förstod inte moderatorerna det ni fann underhållande.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Den där tråden blev den stängd och raderad? Någon länk? Skriven med glimten i ögat antar jag, men kanske förstod inte moderatorerna det ni fann underhållande.

Raderad vet jag inte, kanske blivit det nu? Hittar den inte vid sökning? :(


Stängdes strax innan jag startade den här tråden. Den var helt klart skriven med glimten i ögat, namngav ingen eller nåt sånt och även om den varit sann så hade det ändå inte varit nån "fara på taket". Så vad ere frågan om Egmont-trollet?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Raderad vet jag inte, kanske blivit det nu? Hittar den inte vid sökning? :(

Stängdes strax innan jag startade den här tråden. Den var helt klart skriven med glimten i ögat, namngav ingen eller nåt sånt och även om den varit sann så hade det ändå inte varit nån "fara på taket". Så vad ere frågan om Egmont-trollet?

Jag vet inte ens vad jag ska leta efter...

Maila någon av huvudmoderatorerna på forumet och kolla. Det kan ju tänkas att de haft en del att stå i med tanke på senaste tidens skriverier om hetsjakten som uppmärksammades i media och tröttnade på att sitta och bevaka överträdelser från olika medlemmars håll. Även om tråden var skriven med glimten i ögat kanske det spårade ur i ett senare skede?

Du kan säkert hitta en catchad version av forumet från i natt där tråden finns med. Såg att någon gjorde det vid ett tidigare tillfälle när någon skrev ett långt seriöst inlägg på fyllan som dagen efter raderade sitt inlägg.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Såg den tråden imorse, inget att uppröras över. Ska vi bara ägna oss åt snusförnuftiga bär-alltid-skydd-och-kör-bara-på-bana-inlägg kan forumet lika gärna bomma alla delar utom teknik- och mekhörnan.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Såg den tråden imorse, inget att uppröras över. Ska vi bara ägna oss åt snusförnuftiga bär-alltid-skydd-och-kör-bara-på-bana-inlägg kan forumet lika gärna bomma alla delar utom teknik- och mekhörnan.


Eller hur!?


Så varför stänga den! Nu får det fan va nog med modererandet från who ever menstroll det är som har lägre toleransnivå än en nydumpad P-lisa på nyårsdan!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Reggade forthoj.com precis, vart ska den pekas nånstans :confused:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Viktor L är ju moderator och läser det här just nu, (det såg jag på din profil!!)


Svara, vad har hänt? Vem har fått blödning?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har inte läst tråden det är fråga om då den redan var stängd men såhär ser jag på saken, även om det kanske kommer från fel käft då jag är moderator själv.

Alla forum som jag vistats på genom åren har genomgått någon sorts paradigmskifte.

På ett hobbyforum jag brukade skriva på förut så var det många som förespråkade Kina- och Thaikopior av byggmodeller och annat istället för att köpa direkt från tillverkaren (ofta små hobbyister). Jag och ett antal andra på forumet tyckte att man skulle om möjligt köpa original istället för kopior för att hålla små tillverkare vid liv. Efter ett antal år så hade en stor del av medlemmarna på forumet insett fördelarna med originalversionerna jämfört med kopiorna. Det var inte bara bättre kvalité utan tillverkaren fortsatte även att producera nya saker. Kort och gott en win-win situation.

Jag kan tycka det är lite samma sak här på SH.

Vi har ingenting att vinna på att främja fientlig inställning mot Polisen som varit på tapeten dom senaste dagarna / veckorna (åren). Vi har inte heller något att vinna på genom att uppmuntra folk till att filma deras feta bombarrepor då det bara leder till att folk tar mer risker.

Vad vi däremot kan vinna på är att främja ett försiktigare och mer eftertänksamt beteende i trafiken. Nu ska jag inte hyckla mer än så för jag kör själv stundvis som en idiot då andra måste fundera "Mår han Viktor riktigt bra egentligen?".

Som sagt, nu vet jag inte vad Roller skrev i tråden men rent allmänt så tycker jag att en mjukare framtoning på sidan är positivt.


My two cents...
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Har varit inne på SH flera ggr varjedag sedan 2003 med få undantag. Läser mycket men skriver desto mindre.

Tycker moderatorerna gör ett OK jobb med tanke på att deltagarna blivit flera o iom det bivit fler papp/fåntrattar i farten.

RoLLers inlägg hade inte mycke o ge var ju knappt ens kul, men att ta bort det fanns ju ingen anledning vad jag hann se
:dödsryckningar

Vill ha kvar högt i tak i forumet, utom i teknik o mek etc. Hets o påhopp går bort givetvis.

Men, har kännt det senaste att jag börjat tröttna på SH tyvärr, det är inte moderatorers fel utan att medlemmarna/diskussionerna/frågeställningarna känns mer o mer korkade eller vad jag skall säga.
:gammal

Lite funderingar fritt ur huvvet sådär
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Angående Viktors syn på inställning, mot polis o syn på körning etc håller jag med
:moderatorsgullunge ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
"Peter pan" stängde tråden. PM:a honom. Den här tråden är ännu sämre än Rollers med en del riktigt långa kopplingar (som inte stämmer).

Därav stängs tråden.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top