Nyårstävling #2

Är jag tillräckligt nykter för att ens starta en dator efter tolvslaget ser jag det som ett personligt misslyckande.....

:fyllisar

Egentligen borde mitt inlägg från 23.59 vunnit. Jag tryckte på skicka bara någon sekund efter att 12-slaget utlystes på radio. Sen såg jag att det hamnade året innan, så jag fick posta om.

mb skrev:
Egentligen borde mitt inlägg från 23.59 vunnit. Jag tryckte på skicka bara någon sekund efter att 12-slaget utlystes på radio. Sen såg jag att det hamnade året innan, så jag fick posta om.

och vad vann du då? Det kan ju knappast ha varit ära :rolleyes:

mb skrev:

Du vann ändå, Martin. Och det kan du säkert göra i år igen, om du inte har skaffat dig ett liv ännu. ;)

McB skrev:
Du vann ändå, Martin. Och det kan du säkert göra i år igen, om du inte har skaffat dig ett liv ännu. ;)
Fan, jag har besök här över nyår :mad: :tomten

Fy fan vad tragiskt. :( Nu förstår jag vad folk menar med att Julen även är depressionernas tid.

mb skrev:
Nä jag ska festa med rödlistade lavar, mossor, tickor och skinn :rolleyes:

Jag täntke skaff en myrstack, seriöst nu alltså. Vad ska man tänka på för att få balans i samhället? Man kan ju ha den i ett terrarium, vore kul att se hur samhället byggs upp och så. Räcker det med myror och barr?

Markus skrev:
Jag täntke skaff en myrstack, seriöst nu alltså. Vad ska man tänka på för att få balans i samhället? Man kan ju ha den i ett terrarium, vore kul att se hur samhället byggs upp och så. Räcker det med myror och barr?
Det ska finnas myrsamhällen att köpa i nischade djuraffärer. De kan säkert ge råd om hur de sköts rent praktiskt. Ofta är det flera behållare med glassidor utåt, så man ser deras samhälle i genomskärning. Sen kan det vara gångar mellan de olika rummen och ett rum med byggmaterial, som de kan bära med sig och bygga med i de andra rummen. Myror är rovdjur, så självklart måste de ha mat också... Vet inte hur lätt det är att få till en komplett livscykel; det beror säkerligen på vilken art du väljer.

Markus, du kommer bli vansinnig på att myrjävlarna jobbar i grupp för stackens räkning utan att ta betalt.

Det kommer att sluta med en utryckning till en lägenhet där en ung, förvirrad, naken man står och skriker "Förbannade kommunistmyror, jag skall döda er!" då han febrilt försöker tända eld på ett fuktigt myrterrarium medelst tändstickor. :hihi

Köp en haj.

mb skrev:
Vet inte hur lätt det är att få till en komplett livscykel; det beror säkerligen på vilken art du väljer.

Just nu lutar det år piss-, häst- eller flygmyran. Ska kolla med Arken imorgon.

SSB skrev:
Markus, du kommer bli vansinnig på att myrjävlarna jobbar i grupp för stackens räkning utan att ta betalt.

Det kommer att sluta med en utryckning till en lägenhet där en ung, förvirrad, naken man står och skriker "Förbannade kommunistmyror, jag skall döda er!" då han febrilt försöker tända eld på ett fuktigt myrterrarium medelst tändstickor. :hihi

Köp en haj.

Det här var nog första gången jag skrattade på riktigt när jag läste ett inlägg, du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. "...fuktigt myrterrarium..." :rofl :tummenupp
Akvarium är också aktuellt men alla djur har så fula lådor. Varför kan de inte ha lite mer känsla för estetik?

Markus skrev:
Just nu lutar det år piss-, häst- eller flygmyran. Ska kolla med Arken imorgon.
Jag trodde du var seriös. Finns många som är fascinerade av myror :D

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...