Nuuu blir det bil istället.

anja skrev:
finns det NÅN som har kört med i 25 kW i två år?

:va

Ja jag tydligen :va Orkade aldrig plocka ur styrpbrickorna...

Det var liiite spännande att försöka köra om en långtradare i farter över 70 kan jag säga :näsblod

Nääjje :(
Kan du inte strypa den genom att begränsa gasviren? Sen när du gjort det så flyttar du upp lite så att du kan ge halvgas? Vet fler som gjort så ca 50-60 hk och det har funkat fint!

anja skrev:
finns det NÅN som har kört med i 25 kW i två år?

:va

Inte jag i alla fall! Aldrig kört med strypning på 125an och 350in körde jag strypt i en hel vecka. Tycker att 35 kusar är lite för slött!

Hagster: Här i Falkenberg har också polisen börjat visa sig mycket detta året. Börjar undra om de inte fått dubblerad budget!

Alikzus skrev:
Hagster: Här i Falkenberg har också polisen börjat visa sig mycket detta året. Börjar undra om de inte fått dubblerad budget!

Det hela kanske ingår i polisens bantningsprogram...

De har helt enkelt så många avdankade feta poliser som tillbringar hela dagarna bakom skrivbordet, att de beslutat att skicka ut dem på gatan så de får motion! :hihi

Mattiaz skrev:
Det hela kanske ingår i polisens bantningsprogram...

De har helt enkelt så många avdankade feta poliser som tillbringar hela dagarna bakom skrivbordet, att de beslutat att skicka ut dem på gatan så de får motion! :hihi

Men grejen är att det ser ut att vara ganska unga poliser och eftersom vi knappt har egna i fbg som kommer många från halmstad! Men man vet ju aldrig :D Tycker inte om det i alla fall...

Fattar inte att det ska vara så svårt att köpa och köra en mellanhoj med effekten iallafall i närheten av 25kW.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Fattar inte att det ska vara så svårt att köpa och köra en mellanhoj med effekten iallafall i närheten av 25kW.
Det är faktiskt för jävla tråkigt!

Viljan att verka ball med hoj verkar va starkast hos tjejer!

OLJEKYLD GSXR skrev:

Hade en 25kW hoj, en xr 600. Den sög ordentligt hårt kan jag meddela.

Just nu skulle jag kunna tänka mig en Rs 250 eller liknande.

Bikerbitch skrev:
Det är inte ballt ju. Mycket effekt och hästar skall det vara.

Köpte inte R1an för att den är ball. Köpte den för att jag trodde att den skulle göra mig gladare och jävlar i helvete va rätt jag hade. Roligare hoj får man leta efter, jag har då inte kört någon. Trodde jag inte skulle ha lika roligt på en FWS 400, därför köpte jag inte en sån, svårare är det inte. Eller ska jag ta det igen?

Kör man en R1 på mellankort så, vad väntar man sig? Att ingen ska reagera? Jag körde också stånka när jag hade mellankort, sög inte speciellt, jag sket i motorvägen och svängde istället. De som tar traktorkort brukar ju inte köpa en Porsche och fara runt i och hoppas på det bästa.

Ta och ligg lite lågt ett tag bara ... snart så går dom på semester och dom poliser som är kvar får (förhoppningsvis) viktigare saker att göra.

kör som folk istället så behöver du inte vara orolig :tungan

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det gjorde jag! Köpte en husa, då e man ganska nära iaf :D

Min 125a var inte strypt (annat än att den inte hade nån expansionskammare), men ändå 11kW
Fyrtaktare däremot känns det som om de helt tappar karaktär, å vad är då det roliga med att köra hoj?

Sen finns det ju speciallösningar på sånna där problem... ;)

(angående omkörningar i 70 med strypt, min R6a gjorde 0-100 på 4,5 sek "strypt", 2,98 ostrypt)

Last edited:
Hagster skrev:
Efter att fått mig en ordentlig tankeställare (läs dust med trafikpolisen, IGEN) så går jag i allvarliga tankar på att sälja hojfan och köpa mig en bil istället. Dock endast tills jag får mitt tunga kort. Hatar att vara skitis så fort man ska ner till stan eller köra något ärende eller bara åka till jobbet! Och polisen i Karlstad är överallt i år har jag märkt. Det är andra gången på 1 månad som dom är på mig. Förra året så såg man dom knappt, iaf inte jag.
Att skaffa annan hoj är i otänkbart för tillfället för jag har haft så kul med min R1 så det lär bli att fortsätta på det spåret... Offroad skakar och suger otroligt hårt och 34hp på en plastraket funkar inte... Så jag funderar på bil tills 8/5-05 när jag får mitt tunga kort så man slipper att vara orolig att bli av med det och ta om båda samt att vara utan ett tag, hatar komunaltrafik, USCH!

Så då återstår det att sälja den och köpa ny i vår eller att ställa av tills nästa vår, vilket jag tror vore dumt då värdet lär sjunka en del.

Någon som vill köpa en R1 -99? Snällt körd till kyrkan på soliga söndagar och framhjulet har aldrig lämnat backen, varken för mig eller eus som är förra ägaren. :rolleyes:

gör som jag, ha hojjen i garaget tills dagen D kommer :fyllisar

Chrille skrev:
Nej.Henne gav jag en P*lla och Kn*lla så att det blir någon ordning på städningen hemma......

Aj aj aj Chrille. Ser frugan din det här så kommer det bli varken P*lla eller kn*lla på en överskådlig framtid för dig :skrämd

Nån som har nummret till henne, kan vara bra att ha i utpressningssyfte :tungan

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...