Nurburgring ...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Får man köra på den banan utan att hojen är "reggad"? :p vore ju kul ställe o "träna" på isåfall harr harr. Nån här som varit där och kan berätta lite om regler, kostnader osv. Hört att du får betala en del ifall du kraschar.

tack
 
Kolla på www.rejsa.nu där finns en massa info.
Själv har jag inte vart där sen -91 men det är roligt som fan att köra där. Dock inte en bana att rekommendera för att träna på, för farlig och dyrt att köra. Ska försöka ta mig dit i år i alla fall.
 
Swedie skrev:
Får man köra på den banan utan att hojen är "reggad"? :p vore ju kul ställe o "träna" på isåfall harr harr. Nån här som varit där och kan berätta lite om regler, kostnader osv. Hört att du får betala en del ifall du kraschar.

tack

Hör med Don Quixote han vet vad det kostar att bärga hojen och så ny gräsmatta!
 
Har kört på ringen ett par ggr, svår och farlig bana att träna på, blandat med bilar och hojar samtidigt och hårda armcoräcken och du går omkull, bättre att träna på vanliga banor.

Att nöjesåka på ringen är dock kul, om man tourar omkring på 10-12 minuter så har man kul ändå :tummenupp
 
NEJ

Nurburgring är en enkelriktad, dubbelfilig tysk motorväg som slutar där den börjar, och lyder därför under samma regler som fri-fartsautobahn.

Hojjen måste vara reggad, besiktigad, och godkänd. Dessutom kostar ett varv en del.

Läs på HÄR:

http://www.nurburgring.org/

Swedie skrev:
Får man köra på den banan utan att hojen är "reggad"? :p vore ju kul ställe o "träna" på isåfall harr harr. Nån här som varit där och kan berätta lite om regler, kostnader osv. Hört att du får betala en del ifall du kraschar.

tack
 
Last edited:
Det är värt varenda krona att köra där, snacka om adrenalin! Den räknas som allmän väg så den måste va reggad och allt. Du får även betala för skadorna du åsamkar banan vid en omkullkörning.
På vardagar är det mindre trafik där och du kan få köra ganska fritt om du har tur.
:tummenupp
 
:D :D jag var där i sommras och brände några tusen spänn, 17euro per varv
eller så köper man 6-12 varvskort eller års kort för 700 euro kul som fan om man lycka hitta några dar utan så mkt trafik. Lyckades själv lägga några 8:30 varv med busen. Mycket nöje he he he he
 
hayabusaking skrev:
:D :D jag var där i sommras och brände några tusen spänn, 17euro per varv
eller så köper man 6-12 varvskort eller års kort för 700 euro kul som fan om man lycka hitta några dar utan så mkt trafik. Lyckades själv lägga några 8:30 varv med busen. Mycket nöje he he he he
8.30 är ohälsosamt fort på ringen :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top