Tjena, Har precis bytt upp mig från en Yamaha XT 600 till en Suzuki GSXR 750
nu när jag fått tungt kort, och känner att jag kanske inte kan komma att kontrollera högerhanden tillräkligt för att smurfarna ska vara glada
.
Har därför tänkt mig att bygga en annordning som fäller upp/ner nummerskylten via en knapp på styret. Skylten sitter på en plåt som går som ett upponervänt L sett från sidan, på den delen som normalt är rak bak sitter nummerplåten, när man trycker på knappen så fälls den innåt och den andra plåten kommer fram därpå sitter ett klistermärke med lämplig text.
Jag tror att en linjär motor av något slag passar bäst till att driva detta, men jag har inte lyckats hitta någon som drivs med 12 volt och passar i storlek. Jag undrar om det är någon här som har gjort detta eller har tips på var man kan finna en sådan?
nu när jag fått tungt kort, och känner att jag kanske inte kan komma att kontrollera högerhanden tillräkligt för att smurfarna ska vara gladaHar därför tänkt mig att bygga en annordning som fäller upp/ner nummerskylten via en knapp på styret. Skylten sitter på en plåt som går som ett upponervänt L sett från sidan, på den delen som normalt är rak bak sitter nummerplåten, när man trycker på knappen så fälls den innåt och den andra plåten kommer fram därpå sitter ett klistermärke med lämplig text.
Jag tror att en linjär motor av något slag passar bäst till att driva detta, men jag har inte lyckats hitta någon som drivs med 12 volt och passar i storlek. Jag undrar om det är någon här som har gjort detta eller har tips på var man kan finna en sådan?