Nummerskyltsbelysning??

det finns ingen lag som säger att skyltbelysningen måste vara E märkt ..

har själv besiktigat med icke e märkt skylt belysning ( efterkontroll efter flygande besiktning . de var inte inkopplade när jag blev stoppad av polis)

har själv besiktigat med icke e märkt skylt belysning ( efterkontroll efter flygande besiktning . de var inte inkopplade när jag blev stoppad av polis)

Varför tror du inte det finns nån lag om det?
Är det för att du lyckats besikta utan e-märkt skyltlykta eller för att du kan alla regler utantill?
Det kan ju inte vara för att du läst det på Sporthoj i alla fall för om du läst hela den här tråden hade du sett mitt inlägg på förstasidan där jag skickade med den här länken.
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949579

Det är lag på skyltbelysning och den SKA vara E-märkt.

Man kan alltså konstatera att ingen bryr sig huruvida e-märkning finns så länge som den gör det den ska!

Man kan alltså konstatera att ingen bryr sig huruvida e-märkning finns så länge som den gör det den ska!

Om skylten är väl upplyst på besiktningen så tror jag inte att dom kryper under och kollar om glaset (det är oftast där märkningen sitter) är E-märkt.

Blir du däremot stoppad av en grinkuk vid vägkanten som inte kan sätta dit dig för annat så kan du ge dig fan på att dom kollar det och att inte blinkersen blinkar en gång för mycket på en minut.

(tips, vet ni med er att det blinkar nästan fort, stäng av motorn låt tändning/lyse vara på och om du har möjlighet, håll på bromsen också, allt spänningsfall saktar in blinkfrekvensen)

Kan tillägga att det gått över en månad sedan jag beställde min regplåtsbelysning från http://www.nccr.se/

Fick till svar att han skruvat i sitt "race projekt" och inte fått iväg något pkt.........
I tisdags skrev han att pkt var på väg och jag skulle få kollinr.
Har gått tre dagar utan ett ord om kollinr *suck*
Kundservice?

Beställer man direkt från Kina tar det tre dagar att få hem paketet.

Ska också köpa ny belysning efter att jag byggt om min bakdel. Hittar en hel del men inte så många som är E märkta.

Vet att dom ska vara det MEN hur många har fått anmärkningar på det vid besiktning?
Kan man köpa ett par och vara glad eller måste man isf riskera anmärkningar vid besiktningen?

jag besiktade min cykel idag.. har en såndär diod i min plåt. det gick hur bra som helst.

Jag hittade en riktigt liten smidig på samsmotor.com
Den finns inte på hemsidan för dem har nyss fått in den. Men den e E-märkt o ska vara godkänd även för farbror blå.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti