Nummerplåtsbelysning

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Håller på och bygger om hojen baktill lite. Någon som vet om nummerplåtsbelysningen måste vara e-märkt för att man ska komma igenom besiktning??? Hade annars tänkt att sätta dit några led-dioder snyggt och diskret. :)

speedhunter skrev:
Håller på och bygger om hojen baktill lite. Någon som vet om nummerplåtsbelysningen måste vara e-märkt för att man ska komma igenom besiktning??? Hade annars tänkt att sätta dit några led-dioder snyggt och diskret. :)

Tror nästan det, eftersom alla andra ljus måste vara det! Annars mannen??? :confused:

porec skrev:
Tror nästan det, eftersom alla andra ljus måste vara det! Annars mannen??? :confused:

Jo de e möjligt... Hade annars blivit än snyggare med bara ett par dioder. Förresten ja fick nummerplåtshållaren innan, kostade en 100 spänn. Så de blir o sätta dit den nu.
Hur går de me ditt röv-bygge annars då? Kommit nån vart? :7peta

Ska vara vit belysning. Inga andra krav.
Dioder kan vara lite blåaktiga vilket en del tjuriga poliser kan påpeka.

Speedhunter vad har du för sorts nummerplåtshållaren nu? jag håller på att bygga om min bakdel jag med men vet inte vad jag ska ha för hållare.

Har tittat lite på Pivot kitet som bikerneed har men är lite osäker på hur det ser ut plus blinkers hållarna till det kitet.

Ingen här på SH som har ett sånt kit som skulle kunna lägga in lite bilder?
:confused:

Cornsnake skrev:
Speedhunter vad har du för sorts nummerplåtshållaren nu? jag håller på att bygga om min bakdel jag med men vet inte vad jag ska ha för hållare.

Har tittat lite på Pivot kitet som bikerneed har men är lite osäker på hur det ser ut plus blinkers hållarna till det kitet.

Det fanns inga färdiga kit till min hoj så jag ritade upp själv hur jag vill de skulle se ut,sen lämnade jag de till plåtslagaren som skärde ut de i rostfritt för en 100-lapp.
Har dock inte hunnit få på det en men jag tror de blir rätt bra.

Cornsnake skrev:

Jo, jag har till r1an, blev jäkla bra. Säkert fint till 6an också.

Bifogat

• baken.jpg
    baken.jpg
    108.3 KB · Visningar: 221
Cornsnake skrev:

Tycker dom kiten är snygga men lite väl dyra. Kolla http://www.valtermoto.com/ istället, köpte till min R1 från http://www.motorhuset-nykoping.se dom säljer ValterMoto's produkter.

Last edited:
speedhunter skrev:
Jag såg små diskreta nummerplåtsbelysningar på en mc-butik här i Falun förr 95:-, o jag tror det var från All-Right-katalogen.Dom har återförsäljare i hela Swedala.

Nummerskyltsbelysning.

Köpte denna på OKQ8 för ca 60:-
Liten å diskret. :tummenupp

Bifogat

• NR bel.JPG
    NR bel.JPG
    61.4 KB · Visningar: 133
  • NR bel2.JPG
    NR bel2.JPG
    95.4 KB · Visningar: 150
De där vart rätt läckert men varför har du bara en i ena hörnet?
Jag hade först tänkt något liknande som fanns på louis för 7 euro, men de vart med blått lyse. Är ditt vitt eller?

Hur som helst så blev det en annan lösning.... fick tag i en liten belysning som ja montera direkt på underskärmen sen sågade jag ut en liten plastbit o klistra på lite carbon-film runt om för att täcka där jag hade kapat skärmen.

Såhär blev det. Ska sätta dit en reflex undertill med o justera lite. :)

Bifogat

• bak.jpg
    bak.jpg
    103.8 KB · Visningar: 129
speedhunter skrev:
De där vart rätt läckert men varför har du bara en i ena hörnet?..... Är ditt vitt eller?
Det räcker och blir över med en i hörnet. Bara det sitter belysning som belyser nummerplåten.
Jo, det är en vanlig glödlampa i den.

Mvh Jugge

Edit: Citatet blev konstigt...

Last edited:
Back