Nummer till AA

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Sönderslagna händer, borttappade nycklar o inget minne, tur att man har en mor som har nycklar hem till en... vad fan har man gjort?
Lite för mkt :fyllisar
Är det dags för AA????

Edit: 2-5 nyktra helger/år

Last edited:
Du behöver hjälp....

...tror inte jag vill möta dig på vägen om du kör bakfull någon dag...
den dagen närmar sig om du inte skärper dig... :7peta

http://www.aa.se/.... :banana rock,on.

haha...!

Jag har några fler nyktra helger per år än dig... Men gårdagen var väldigt hård! :hihi Längre än förfesten kom man inte.... :huvet

PS. Hur får man reda på ifall någon lagt en snus i min öl utan att dricka först?

Pentix skrev:
Sönderslagna händer, borttappade nycklar o inget minne, tur att man har en mor som har nycklar hem till en... vad fan har man gjort?
Är det dags för AA????

Det är inte kewlt o supa så mycket. Försök skärp dig, och blir det ingen bättring så sök hjälp föfanken..

5 nyktra helger / år låter för mig som en alkis...

det är skillnad på alkis och helg alkis. Tänkte bara påpeka att Anonyma alkoholister är inget annat än en galen kristen sekt som bara trycker ner dig i skoskaften och påtvingar dig kristendomen.

http://www.alcoholics-anonymous.org/default/en_about_aa_sub.cfm?subpageid=76&pageid=12

The Twelve Steps of Alcoholics Anonymous
1. We admitted we were powerless over alcohol — that our lives had become unmanageable.

2. Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity.

3. Made a decision to turn our will and our lives over to the care of God as we understood Him.

4. Made a searching and fearless moral inventory of ourselves.

5. Admitted to God, to ourselves and to another human being the exact nature of our wrongs.

6. Were entirely ready to have God remove all these defects of character.

7. Humbly asked Him to remove our shortcomings.

8. Made a list of all persons we had harmed, and became willing to make amends to them all.

9. Made direct amends to such people wherever possible, except when to do so would injure them or others.

10. Continued to take personal inventory and when we were wrong promptly admitted it.

11. Sought through prayer and meditation to improve our conscious contact with God, as we understood Him, praying only for knowledge of His will for us and the power to carry that out.

12. Having had a spiritual awakening as the result of these steps, we tried to carry this message to alcoholics, and to practice these principles in all our affairs.

Sen vet jag inte om det är några andra steg i de 12stegs programmen i sverige. Hursomhelst så har det visat sig att det inte är någon som helst skillnad mot anonyma alkoholister och att bara sluta själv. Exakt samma chans att sluta.

Pentix skrev:
Är det dags för AA????

Det är inte tufft, det är jävligt löjligt. Gå till en psykolog! Kanske han kan förklara varför du jämnt måste supa dig full!

Begränsa dig inte bara till helgerna, börja supa på vardagarna också.
På så sätt faller du igenom fortare och när du tappat familj, jobb och kompisar så kanske du kan inse behovet av hjälp och se till att du får det.

Det är klart att ovanstående funkar på ditt sätt med, men det tar så mycket längre tid och du hinner ådra din kropp så mycket fler skador.

pogo skrev:
Får börja med detta! Har snussmak från hals ner i magen nu... spelar ingen roll hur mycket godis jag äter! snusen ger sig inte! blääää

Prova att filtrera allt du dricker genom en strumpa trädd över en långfranska.

Åsså till trådskaparen, som kanske seriöst önskar få hjälp mot det som troligen leder till Alkoholism.
Kontakta dom, det är gratis och du är anonym, kanske eller inte att du har problem eller på gång. Hjälp finns. :tummenupp

tassen skrev:
Åsså till trådskaparen, som kanske seriöst önskar få hjälp mot det som troligen leder till Alkoholism.
Kontakta dom, det är gratis och du är anonym, kanske eller inte att du har problem eller på gång. Hjälp finns. :tummenupp
Jag tycker han ska sluta själv istället. Det är som sagt lika stor chans att klara sig utan dom. Plus att de får människor att känna sig värdelösa.

honkiie skrev:
Jag tycker han ska sluta själv istället. Det är som sagt lika stor chans att klara sig utan dom. Plus att de får människor att känna sig värdelösa.
Nu vet både du å jag att vi klarar det, men alla vet inte det eller kanske behöver hjälp.
Å AA fungerar för en del, kanske inte alla. Han får själv välja, han frågade efter numret, fick en hel hemsida.......

Pentix skrev:
Är det dags för AA????

he he själv festar jag väll till 2-5 gånger på ett år

man kan ju ha roligt utan fylla
tycker man har problem om man inte kan gå utt utan att vara full

sen om man festar så ofta så brukar man ju få en umgängeskrets
som också festar ofta
och det blir ju lättare att tro att det är normalt

Så nu har man vaknat ur dvalan o kommer inte ihåg nånting alls från igår även om man har ringt runt överallt.
Tror att jag ska börja skärpa mig lite, vi får se hur det slutar.

Och nej jag kör inte bakfull längre, åkte dit förra året o det resulterade i 4 månader utan kort o 9300kr i böter

Pentix skrev:
Så nu har man vaknat ur dvalan o kommer inte ihåg nånting alls från igår även om man har ringt runt överallt.
Tror att jag ska börja skärpa mig lite, vi får se hur det slutar.

Och nej jag kör inte bakfull längre, åkte dit förra året o det resulterade i 4 månader utan kort o 9300kr i böter

Minneslucka...då ska du definitivt sluta dricka. Lugna ner dig å landa.....

Frick skrev:
he he själv festar jag väll till 2-5 gånger på ett år

man kan ju ha roligt utan fylla
tycker man har problem om man inte kan gå utt utan att vara full

sen om man festar så ofta så brukar man ju få en umgängeskrets
som också festar ofta
och det blir ju lättare att tro att det är normalt
På krogen måste man ju vara full, fatta man hatar alla fulla människor när man är nykter. Då man är full så vill man ju inte vara bland nyktra människor heller för man vet att dom kollar på en med nyktra ögon, det är ju som skämmigt.

Ta bara en vit månad. Se hur det går. Ifall du tycker det börjar kännas svinjobbigt typ redan nästa helg så kanske du borde söka hjälp. Fråga en läkare eller nånting om vart man kan söka hjälp förutom AA då. jag gillar dom som sagt inte.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8