Nummer från Nokia till Ericsson?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Finns det något enkelt sätt att flytta nummer från en Nokia 8310 till en Ericsson T630?

oscar skrev:
Finns det något enkelt sätt att flytta nummer från en Nokia 8310 till en Ericsson T630?

överför via IR

Eftersom nokian inte har "bluetooth", annars hade det varit svaret. Sen om du får över alla nummer och adresser rätt är en annan femma.

Sen kan du väl beroende på vad sim-kortet klarar av kopiera alla nummer dit först, byta kort i telefonen och kopiera in det i minnet på 630:n? Frågan är även här vad du får för ordning på resultatet?

Lycka till!

oscar skrev:

Med hjälp av SIM-kortet. Fast om du har många nummer så kanske du måste göra det flera gånger. :confused:

Har jag inte helt fel för mig, så går det inte att överföra med IR mellan nokia o ericsson..

När jag bytade lur, så flyttade jag över hela telefonboken till sim-kortet..

På mina gamla lurar t68 och t610 så kopierade jag alla nr till simkort från T68:an och stoppade sen i kortet i T610:an och kopierade över från sim till telefon. Borde gå för dig med. Kolla i manualen.

oscar skrev:
bläddra i telefonboken på nokian och knappa in dem en efter en i Eriksonnen.
På detta sätt så tar det längre tid och är jobbigare men du kan ju döda ett par timmar på detta viset :D :tummenupp

Mr K skrev:
bläddra i telefonboken på nokian och knappa in dem en efter en i Eriksonnen.
På detta sätt så tar det längre tid och är jobbigare men du kan ju döda ett par timmar på detta viset :D :tummenupp

Nja... Jag ska bara ha denna telefonen i några dagar innan jag får en ny, så jag orkar inte med för mycket jobb!

Hur får man numrena som är sparade i själva telefonen att sparas på sim-kortet?

oscar skrev:
Nja... Jag ska bara ha denna telefonen i några dagar innan jag får en ny, så jag orkar inte med för mycket jobb!

Hur får man numrena som är sparade i själva telefonen att sparas på sim-kortet?

Finns något som heter "kopiera" i någon av menyerna. (Eller var det minnesalternativ?) Kommer inte ihåg hur man når den dock. Troligen via telefonboken och "alternativ" eller "val". Sen väljer du väg typ från sim till telefon osv. Sen tror jag du kan välja en i taget eller alla på en gång... det var ett tag sen jag gjorde det med min nokia nu därför osäkerheten...

Lycka till!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...