Numera blå instrument belysning på Hayabusan!

Hayabusa

Ingen egen användar titel!;)
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Hemma!;)
Hoj
Yamaha R1 2007
Fick under kvällen för mig att instrument belysningen på den nyinköpta Hayabusan skulle lysa blått, och inte gult som det gör orginal....

Satte mig ner å lödde isär instrumentet, å lödde bort alla 26 gula dioder för att sedan löda i blå.

Se resultatet... Snyggt eller ej!?

(På bilden är ännu inte de röda dioderna som ska lysa upp nålarna på plats, och inte heller de blå dioderna under den övre displayen!)

/MVH TED
 

Bifogat

  • dscf0186.jpg
    dscf0186.jpg
    28.7 KB · Visningar: 615
Ooooohhhh!!!

Hej hej Va e d ja ser!!??
Måste ha!! E d "vanliga" dioder eller? Ja försökte sära o mecka om min instrumentering,,men d gick inte så bra.
Kan man kanske få hjälp med detta?

Man kan ju inte vara bäst på allt! ( men nåt vore kul,,) :crash
 
Re: Ooooohhhh!!!

HAYABUSAHENKE skrev:
Hej hej Va e d ja ser!!??
Måste ha!! E d "vanliga" dioder eller? Ja försökte sära o mecka om min instrumentering,,men d gick inte så bra.
Kan man kanske få hjälp med detta?

Man kan ju inte vara bäst på allt! ( men nåt vore kul,,) :crash

Instrumentet måste lödas isär.
I mån av tid kan jag göra fler instrument till en rimlig kostnad,
Skicka PM eller maila.

Ska lägga upp en bild med slut resultatet snart...
Vart jävligt fräscht enligt mitt tycke.

/Mvh TED
 
Last edited:
Hayabusa skrev:
Fick under kvällen för mig att instrument belysningen på den nyinköpta Hayabusan skulle lysa blått, och inte gult som det gör orginal....


/MVH TED


Coolt! Orginalfärgen e inte så där enormt häftig. På min gamla Kawa var det röd belysning som gällde - betydligt fräckare än Busans gula.

Funderat på färgade mätartavlor?
 
Jäkligt nice ! , synd att det inte går att göra så på min gamla betta:(

/j
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top