Numberplate inpassning?

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Jag funderar på att bygger om framljuset på min xt.
tänkte sätter dit en sån där cross nummer platta istället för lampan och sen små ljusen som kommer igenom plattan.
just nu har jag en WP gaffel med OTR gaffelkronor på gång men inte fått än. så jag vet inte helt hur det kommer att ser ut med infästnings punkter.
dock vet jag redan nu att tändnings låset kommer att sitter på framsidan av den övre gaffelbrygga.

det jag inte heller vet är hur typiska nummer plåtar sitter där framme. har sett att det finns de som går upp till styret. misstänker att de inte skulle funkar pga låset. sen såg jag ngr som fäst vid framskärmen.
finns det nån man enkel sätter fast med ngr gummistraps eller liknande?
jag ska ju ändå bygger fästen till ljuset och kan då säkert fästa plattan i den hållaren sen. vill dock inte har ngr skruvar som sticker ut på framsidan.

nån som vet nån som skulle kunna funkar för min idee? den ska vara vit.

På dom flesta japanska crosshojarna så fäster nummerplåten med en skruv ovanifrån i övre kronan samt med någon form av hake i den för ändamålet anpassade framskärmen.

Men det är väl bara att knalla in till din lokala crosshandlare, köpa en UFO eller Polisport plåt för nån hundring och prova. Borde ju gå att limma fast buntband på baksidan och dra runt gaffelbenen om inte annat.

Sen med risk för att förolämpa TS, :) jag har faktiskt sett en heldel moppar med exakt den setupen.. Kanske är något som finns att köpa färdigt? Kolla moppenet..:D

jo lär bli nån sån lösning. har ju sett moppelösningarna också men tänkte att det kanske fanns en plåt som passade perfekt :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park