Nu vill jag ha musiktips (Dödsmetall)

Är egentligen inte särskilt hemma genren, men eftersom jag uppenbarligen tvunget ska flika in någon kommentar i dina musiktrådar så drar jag till med:

Incantation
Regurgitate
Nominon
Legion
Marduk

Eller nåt sånt..kanske inte alls vad du jagar efter, men det är hårt ilsket och bra.

Nu kom jag på en till, hur kunde jag glömma dom? Ajja du ska ladda.... hrm... KÖPA Brutal truth. :D

Finns bara en skiva med dom som jag tycker är bra o det är Extreme conditions demand extreme responses. :)

Davo skrev:
Bloodbath´s senaste skiva !Nightmares Made Flesh" är jävligt bra enligt min mening. Även "Resurrection Through Carnage" från 02 är helt ok.

instämmer till fullo!
helt jävla brutalt bästa death jag hört hittills!!! :cdevil
//m

Barrett skrev:
Arch Enemy "Black earth" & "wages of sin" är riktigt bra.

Ojj, vi snackar verkligen tung döds här
:hihi

Själv lyssnar jag mest på Cannibal Corpse, Cryptopsy, Morbid Angel, Suffocation etc. Vill du har riktigt ös så tycker jag Anaal Nathrakh är riktigt trevliga, även om de kanske är mer black än döds.

Bloodbath tycker jag är lite som Vomitory. Jäkligt sköna de första gångerna man lyssnar på dem men man tröttnar väldigt fort.

Last edited:
Barret>> Tror han var ironisk och menade att ditt förslag (Arch Enemy) var lite för "light" när han som vill ha tips diggar grupper som Nile. :yoparty

En del sagda tidigare, men:

Bloodbath

Vader

Dying Fetus

Barrett skrev:
Precis som svampen sa;

"Jag är inne på att utforska lite mer av den riktigt extrema dödsmetallen.
Alltså inte In Flames, eller Dark Tranquillity, eller Opeth, eller Morbid Angel...eller.....
Utan den ultrabrutala krossardödsen, gurgelmangel med epileptiska bläckfiskar bakom trumseten. Musik i stil med Nile (Älskar dessa) ,Cryptopsy och Panzerchrist."

Neanderthalaren skrev:
Precis som svampen sa;

"Jag är inne på att utforska lite mer av den riktigt extrema dödsmetallen.
Alltså inte In Flames, eller Dark Tranquillity, eller Opeth, eller Morbid Angel...eller.....
Utan den ultrabrutala krossardödsen, gurgelmangel med epileptiska bläckfiskar bakom trumseten. Musik i stil med Nile (Älskar dessa) ,Cryptopsy och Panzerchrist."

...och du anmärkte på mitt inlägg & inte den/dom? som föreslog Ministry, APC mfl? :hihi

jä jä, inget att gaffla om

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...