Nu vill jag ha musiktips (Dödsmetall)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu har jag gett en massa tips i trådar så nu vill jag ha några.

Jag är inne på att utforska lite mer av den riktigt extrema dödsmetallen.

Alltså inte In Flames, eller Dark Tranquillity, eller Opeth, eller Morbid Angel...eller.....

Utan den ultrabrutala krossardödsen, gurgelmangel med epileptiska bläckfiskar bakom trumseten. Musik i stil med Nile (Älskar dessa) ,Cryptopsy och Panzerchrist.

Chris Ash skrev:
Nu har jag gett en massa tips i trådar så nu vill jag ha några.

Jag är inne på att utforska lite mer av den riktigt extrema dödsmetallen.

Alltså inte In Flames, eller Dark Tranquillity, eller Opeth, eller Morbid Angel...eller.....

Utan den ultrabrutala krossardödsen, gurgelmangel med epileptiska bläckfiskar bakom trumseten. Musik i stil med Nile (Älskar dessa) ,Cryptopsy och Panzerchrist.
fy faaan för SATANISTER som dig

Faktum är att många av dödsmetallarna är väldigt normala människor. Inte alls som sina morbida norska tvättbjörnsbröder. Till exempel så är Karl Sanders i Nile en duktig egyptolog.

För övrigt hade Panzerchrists fd trummis, numera i Dimmu Borgir, rekordet i dubbelkaggesmatter. Runt 800 slag per minut.......

Har inga bra tips på dödsmetall i den hårdare skolan men lyssna på Godgory om du inte redan gjort det.

Jag vet inte vad du är ute efter, häromveckan slängde du ju ut länkar till ärkenötterna i Burzum och Mayhem. I samma del av sektorn har du ju i så fall Satyricon, men alla de känner du ju redan till, du är ju lite musikguru här på bygget.

Två bra band jag inte hört dig nämna men som är roliga att lyssna på är:
Summoning :yoparty
Mithotyn :banana

Men jag vet fortfarande inte om de faller dig på läppen.

Lumsk är annars lite småroliga. :tuttar

När det gäller Summoning, ta hem skivan Stronghold och lyssna på "Where hope and daylight die" mycket fin låt...

Carcass - bästa bandet enligt hårdrockar´n Espinoza

GWAR - Till och med undertecknad gillar dem. Deras scenframträden e ascoola :yoparty

Napalm Death - Riktigt bra enligt maken

Drillerkiller (från Malmööööööööö)

Tenebre

Lisa G head

Flegma

Chris Ash skrev:
För övrigt hade Panzerchrists fd trummis, numera i Dimmu Borgir, rekordet i dubbelkaggesmatter. Runt 800 slag per minut.......

Hollywood metal / power metal genren om du vill ha dubbelkaggar och musik med finess. :yoparty

Du gillar ju Yes och annat svårlyssnat så jag kan meddela att du kommer att älska Meshuggahs kommande platta "I" som är en låt på 22 minuter. Grymt flippat. Den kommer inte ut i så stor skala så du kommer få leta lite men jag tror du kommer gilla det.

Nu ska du få tips på gurglande death metal.

Devourment
Decapitated
Mortician
Benighted
Obituary (inte så mycket gurgel)
Dying fetus
Suffocation
Konkhra
Heaven shall burn (inget gurgel, men som han kan skrika! Du ska ha en skiva som heter Antigone med dom)

Hoppas man var till nån hjälp. ;)

Chris Ash skrev:
Faktum är att många av dödsmetallarna är väldigt normala människor. Inte alls som sina morbida norska tvättbjörnsbröder. Till exempel så är Karl Sanders i Nile en duktig egyptolog.

Och det är ju jävligt normal :va
Polaren lyssnar bara på sånt skit och är med i nåt band också, låter riktigt illa. Och dessutom så påstår han att han förstår vad de sjunger! Ehhh, hur troligt är det då? Omöjligt säger jag, precis som om jag skulle förstå en vaggvisa på mandarin.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT