Nu vill jag ha MASSA beröm av moralknuttarna!!

fan rigge ,,,, tufft läge men det va la det smartaste du kunde göra,, stanna asså,, tråkigt (& idiotiskt) att vurpa m ngn på bönpallen ....

som du vet så toskade jag dit förra året när jag va på väg til GR dagen :huvet

141.5 i snittfart på 70 & 90 väg. :va :kocko
Mätmetod; Ensam polis, civil med hjälp av pilot.
Mätavstånd/strecka; 2,7 km :arsele
Lappen tog hon på plats men jag nekade :rolleyes: till föraseelsen

Fick kortet indaraget i TVÅ månader

Fick böterna i torsdags............. 2800:- ink blinkers som saknades :7peta

lite info bara
 
Tycker att du gjorde helt rätt! :tummenupp

Hoppas du får tillbaks lappen snart igen
 
Pejo skrev:
För en tid sen (2 år?) fanns det ett reportage i tidningen Bilsport, om en kille som hade trimmat en SAAB 93 eller 95 till en himla massa effekt. Reportagets undertitel / mening var att han drog sporthojjar i noll till hundra :D :D



Jepp det stämmer den SAABen gick rätt bra med det som dom körde mot var ju inte direkt någon R1 elr gixxer........
 
Jag tycker att den behörigheten man åker dit på ska dras, Inte alla som idag.
För det är ju inte i bilen/lastbilden/bussen/taxin man gjort något olagligt :)
 
Ernst skrev:
:3freak
..sen när fick polisen sådana resurser och varför har dom inte gått ut med "nyheten" det brukar dom ju göra??
Fakta tack? inte "hört av en som vet.."
oee för den delen... "testmotor" ja då har den 600hk eller? jamena om dom ska ta fajerblejdar o annat så behövs det lite kraft som hjälper till :)

Kuriosa... jag har sett mig själv försvinna i fjärran på en videoupptagning från en polisbil..inte sittandes i baksätet utan under lite andra "former"
Polisbilen gjorde 219/220 pendlande förgäves...
:D
/E

Skriver man sådant inlägg som jag gjorde drar man ju ofelbart på sig kommentarer av det slaget som du kommer med - man borde väl veta bättre kanske...... Nåväl, uppgiften kommer från en bekant som är polis och som själv haft förmånen att få köra en av dem. Såg ingen anledning att betvivla uppgifterna men om nån vill göra det så är det upp till vederbörande. Sådana här diskussioner blir lätt litet larviga - jag får stå mitt eget kast som skrev inlägget men jag kommenterar det inte vidare efterssom jag inte har mer info att komma med.

Att bilar för övrigt inte behöver samma effekt/viktförhållande som en MC för att nå höga toppfarter har ju med att göra att luftmotståndet är ganska kasst på en MC.
 
Last edited:
Tråkigt att du blir av med KK, men klokt av dig att inte dra på rullen.
Då kanske "straffet" hade blivit sjukhusvistelse för lång tid, för både dig och din passagerare, även fast jag sett att du kan köra hoj.
*Massa beröm från Fuzzhatcountry*
 
ja det stämmer som nån skrev, indraget 5 mån mellan 171-180 km/h... jag tror inte att du hamnar under "särskilda skäl" och kommer lindrigare undan när du kört 176...

åkte själv fast för ett tag sen, 2000 i böter, 109 km på 70 sträcka...

Väntar på besked från Länsstyrelsen i veckan... rätt så nervöst... fan hoj säsongen har precis börjat här nere i Skåne...
 
Felix skrev:
Dessvärre kommer du nu åka ut för förhöjda premier med mera med det får man ta.
På länsförsäkringar har de en tremånadersregel. Det blir andra permier om man vart av med kortet MER ÄN tre månader. Viktigt alltså att få ner tiden till högst tre månader om man har dem.
 
Bingo skrev:
På länsförsäkringar har de en tremånadersregel. Det blir andra permier om man vart av med kortet MER ÄN tre månader. Viktigt alltså att få ner tiden till högst tre månader om man har dem.

Jag har länsförsäkringar... Trafikjuristen, va kostar det?
 
Rigge skrev:
Jag har länsförsäkringar... Trafikjuristen, va kostar det?

Skulle kunna tro att du får 3 mån, på Länstyrelsen brukar det inte klassas så hårt om du kör fort på en 110 väg...så var det förut iaf.
Jag har varit av med mitt rätt många ggr så jag har läst det mesta om fortkörningar och det jag har erfarit är att om man inte har barn att försörja eller egen firma där man behöver körkort så brukar man inte få någon rabatt på dom månader man fick från början av indragelsen.
 
Rigge skrev:
Jag har länsförsäkringar... Trafikjuristen, va kostar det?
Lite olika priser beroende på vilken typ av hjälp du behöver. Det finns en prislista på www.trafikjuristen.se

LF kan förresten ha olika regler om detta, beroende på vilket av LF-bolagen man har. Kan vara värt att kolla med dem också.
 
Silwer skrev:
Finns en tråd om just det där här på forumet, var nån äldre 600a tror jag de kappades mot.


Kanske var hjälten som skulle sätta polisen på plats med sin GPX? Han verkar ju vindsnabb!!
 
20SK skrev:
Jag vart av med kortet i måndags, 144 på 90 väg mätt med pilot. nya däck o kall väg jag inte hittar på gjorde att jag beslutade mig för o stanna, dessutom e jag inte någon super förare heller. Det kändes faktiskt som att mitt och medtrafikanters liv var mer värda än körkortet. Bra surt men vafan jag körde ju för fort så man får skylla sig själv. Jag vet inte riktigt vad som händer nu det var över 50 kmh för fort så han sa det skulle gå till åklagre som skulle ge mig dagsböter ? Hur länge är det troliga att jag är av med körkortet med 50kmh för fort ? Och hjälper det att överklaga om jag på papper kör budbil på dagarna ?

Jag blev av med mitt körkort i 4 månader och fick 1600:- i böter under en bilfärd (detta var -97 och jag studerade). 70-väg och de rapporterade en fart på 121km/h. Jag fick åka polisbil till stationen träffa vakthavande som tog hand om kortet. Sedan fick jag åka tillbaks till min bil med polisen som fick köra hem den åt mig.
 
campar skrev:
Jag har faktiskt inte hunnit läsa hela texten själv än, men det som du säger här, vet jag att de gör, vet en snubbe som de gjorde det med.
Fast han var aldrig "hemma" så de fick ändå problem.

Men men, man kan ju strula med dom, så man vet att de jobbat för pengarna man ska betala!
Pengar som skulle kunna gå till viktigare saker...
Många antaganden i texten, civilbilar har ofta en kamera, du får sitta i baksätet, allt blir dokumenterat.

Ett tips är att gå med i någon SMC-ansluten klubb. I Stockholm brukar det bli något studiebesök hos trafikpolisen. Jag har själv varit på ett (dock inte via SMC). De beskrev sin verksamhet, visade sina hojar, berättade om vad de väger med all utrustning, sedan visade de några målade och några civila bilar. Visade tekniska utrustningen inklusive kameran. De berättade även om effekten på några av civilbilarna. Som avslutning fick vi gå ut och prova "skjuta" med lasern. Det var rätt skrämmande hur stor procent skulle kunnat bli av med kortet under den tiden.
 
Silwer skrev:
Men det var ju på hans gpx660R7 han åkte:-D
Fattar du fortfarande inte att du blandade ihop två skilda signaturer :7peta
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top