Nu vet jag var mc-poliser gömmer batongen

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
..eller så ägnar dom sig åt något slags fånigt j-vla auktoritetsfjanteri.

Jag :hej alltid men vad får man för det....Mr 2 Cool For School bakom pilot brillor.

men men...jag ger inte upp :yoparty

Finns många grupper som inte vinkar på varandra.
Poliser vinkar inte på nån.
HD snubbar vinkar sällan på sporthojsåkare (I alla fall enligt min erfarenhet, troligtvis funkar det åt andra hållet med)
Och när jag blir full i fan och vinkar på EU-moppar brukar jag heller inte få något svar :3freak

Jag var påväg att möta en såndär lallare i ganska höghastighet, jag vinkade och han vinkade tillbaka :hej

MaScoot skrev:
Jag :hej alltid men vad får man för det....Mr 2 Cool For School bakom pilot brillor.

Vinkade också åt en MC-polis idag men fick inget svar. Han såg mest ut som om han tänkte falla av hojen av överraskning. Nästa gång är han kanske med på noterna när en medtrafikant är glad och viftar. :)

Ja vinkar inte på dom men dom är jätte trevliga ändå, dom vänder ofta och stannar mig för att prata om hur bra jag kör och hur laglig och så min hoj är. Helt klart urtrevliga....

Fick svar av en häromdagen, han såg ut att vara på väg att trilla av hojen, sen har dom vinkat åt mig oxå, men då har jag inte alltid velat vinka tillbaka... :D

Fredrik :tomten

Har själv fått samma förvånade, halvt förskrämda lilla smygvinkning tillbaka när jag hystat ut näven åt en mötande MC-potatis.

Dom är nog helt enkelt väldigt ovana med en glad hälsning åt sitt håll.

Eller så är dom bara försiktiga med att besvara vinkningen innan dom har sett om man pekar finger eller hejar... :rolleyes:

Fö. hejar jag på allt på två hjul, eu-moppar, choppers, Messerschmittar (eller vad den nu trehjuliga lilla Lasse Åberg-bilen heter) som byter däck osv. osv.

ZpiX skrev:
Har själv fått samma förvånade, halvt förskrämda lilla smygvinkning tillbaka när jag hystat ut näven åt en mötande MC-potatis.

Inte då...vi potäter vinkar sååå glatt åt alla bikers oavsett, men konstigt nog så verkar alltid Bosse Blå vilja vända och heja på oss med sina discoljus?? :tummenupp :D :D :D :D

Underligt... :va :rofl

Kan vi få en kommanter ?

Chrolo: vafför vinkar ni inte tillbaks ? =)

...jag har lyckats få en mc-polis att vinka tillbaks, men då började jag i god tid innan själva mötet, vinkade som f*n tillslut, å då fick jag ett vink tillbaks *stolt*

Har i Norge vinkar alla utom Hd gubbar och snuten på varandra,jag tycker det ar helt ok........

Mike skrev:
Inte då...vi potäter vinkar sååå glatt åt alla bikers oavsett

Hehe... kom på mitt dåliga ordval efter att jag postat och att ordet MC-Potatis mer skulle kunna missuppfattas som ert gäng av stockholmsgasande motorcyklister än polisen...

Men som du sa, ni hejar glatt... så länge ni inte håller stumt :tummenupp

Jo nog har man fått Bosse Blå att vinka många gånger men som sagt Kromslädar av alla märken och BMW (privata) blir det sällan något svar från.

BMW stannar ju aldrig om man råkat få soppatorsk eller annat problem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT