Nu var det nära Triumph affär, men....

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag tänkte jag skulle få lite expert råd från er här på SH, jag var iaf upp till en av dom lokala mc-handlarna idag för och drömma mig bort en stund. Hursomhelst så stod det en hoj där som jag bara inte kan få ur skallen, vetefan varför men. Det är en Triumph T595 -98, med 900 mil på mätaren och Akrapovic helsystem. Skitfin är den 65k är priset.

Vad ska man tänka på, lr är det bara och slå till om ekonomin tillåter? Kan man trajjaförsäkra denna hoj?
 
Wiseguy skrev:
Daytonan går väl inte att traja-försäkra.
Och hojen är ju en T595 Daytona.
Det var det jag hade för mig ja....well man får la bita i det sura äpplet om det blir affär :D
 
aldeles för dyr, det är inte bättre hojar än japsarna så de ska fasen inte kosta mer heller.
Tycker jag.

Det skulle isf var en extremt bilig försäkring som fördyrade hojen isf?
 
Silwer skrev:
aldeles för dyr, det är inte bättre hojar än japsarna så de ska fasen inte kosta mer heller.
Tycker jag.

Det skulle isf var en extremt bilig försäkring som fördyrade hojen isf?

runt 6000:- hel/hel om man inte bor i Stockholm
 
Kain skrev:
Har för mig att T595 och gamla 955i före NS går att triumph försäkra

Det är ju i det stort sett samma hoj förutom beteckningen. Nya Daytona 600 går nog att "Triumph försäkra" genom IF. Stora Daytonan ingår inte i Triumph försäkringen. Dom höjde min för 2 år sen från 4700 till 32000.
 
Tjena,

Ingen 'tona' går att traja-försäkra, tyvärr.

Sedan tycker jag att du skall skippa T595:an och gå på en 955i istället. Vill du ändå ha den så ska du pruta som en gris, 40-45' tycker jag är rimligt för en -98. 65' fniss fniss :rolleyes:
Kolla i annoser så ser du vad den är värd och så drar du ett gäng lappar till på det. 595:an drogs med en del problem och är rätt svårsåld så har du tålamod kan du säkert komma ner rätt mycket i pris på de flesta objekt.

Lycka till.
 
Låter dyrt. Skumt att den bara gått 900 mil också. Har den varit trasig mesta tiden eller? Skillnaderna T595 och 955i är minimal. Ny årsmodell, lite dekaler och nån kam-uppdatering.

Hade en T595:a och den gick inte att specialförsäkra. Kostade som vilken klass-7 som helst. Priserna sjönk drastiskt när den förmånliga försäkringen togs bort. Betala max runt 50kkr tycker jag.
 
Ok, nu har jag rotat fram alla papper och läser (skriver) innantill från If Triumph mcförsäkringar
"premier gällande från 2004-03-01"
Grupp 1
Sprint RS, ST, Speed triple fr årsm 97, Speed four, TT 600, Rocket III, Daytona 600 kostar i trafikzon 1-2 8415:- hel/hel och i TZ 3-7 6780:-
Grupp 2
Daytona tom -96, speed triple tom -96 exkl daytona 955 kostar i TZ 1-2 6279:- TZ 3-7 4725:-
Grupp 3
övriga modeller exkl daytona fr -97 kostar i TZ 1-2 4108:- och 3-7 2671:-

Det gör att man blir lite sugen på en Daytona 600 i och med man är 22 bast och bor i stockholm (8415:- hel/hel.) dubbel självrisk dock under 25 år. Jag som är 1.90 lång tycker att man sitter bra mycket bättre på den än hojar byggda för japaner...

... men jag behåller nog ändå min motard för 1900:- /år :tungan
 

Bifogat

  • daytona600.gif
    daytona600.gif
    109 KB · Visningar: 64
Ingel skrev:
Det gör att man blir lite sugen på en Daytona 600 i och med man är 22 bast och bor i stockholm (8415:- hel/hel.) dubbel självrisk dock under 25 år. Jag som är 1.90 lång tycker att man sitter bra mycket bättre på den än hojar byggda för japaner...
Tyvärr kan du inte teckna en Triumph-försäkring om du är under 25 år, det där med dubbla självrisken gäller om försäkringstagaren t.ex lånar ut hojen till någon under 25. Enda sättet för dig skulle vara att skriva hojen på någon annan som är över 25 och låta denne teckna försäkringen, men det är ju skenförsäkring med allt vad det innebär vid en eventuell skada.
 
F-n va alla käftar emot... :rolleyes:
Jag får ta och läsa det finstilta när jag kommer hem men jag är säker på att jag har rätt. Dubbel självrisk är det enda som gäller vill jag minnas...
 
Daytona T595 är ingen 600:a utan en 955i med konstig modellbeteckning.
Den lyftes ur Triumph-försäkringen 2001.

Skall man köpa en Trajja bör du satsa på en nyare modell, helst den fula NS:en :zpy, alternativt kolla motorn väldigt noga.

Jag har en -98 som motorn fick bytas på i somras för 30 papp! :gnissla Kvalitet är inget Triumph varit så bra på...

Udda hoj dock.
 
Last edited:
Sweedo skrev:
Skall man köpa en Trajja bör du satsa på en nyare modell, helst den fula NS:en :zpy, alternativt kolla motorn väldigt noga.

Udda hoj dock.

NS:en ful :confused:
Vad menar du ???

Du vet att det är en sån hoj jag har va ??? :fatta!

Jaja, smaken e som :arsele

:D

/Jeppa
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top