Andreas_ace
Ny medlem
Japp, det gick inte så bra.
Vi hade egentligen inget att jämföra med. Enl efter lite efterforskning så ska en 14e ge ca 1,6kw ( 2,2HK), om det nu stämmer.
Först så fick jag ut 4,7HK och då gick motorn som en påse krossade nötter. Den hade kraft men varvade upp dåligt, kurvan var svag men på övre registret så gick upp en bit.
Sedan så drog jag ner lite på low skruven, då varvade den bättre, och form
kurvan blev riktigt bra, men effekt på ca 3.8HK.
Sedan gjorde jag justering på high skruven.
Tog den till gruninställning, 2 varv, då gav motorn 4.12hk
drog till 2½varv och vridet försvinner.
Som bonus sprack denna avgaspackning.
Troligt är vad vi kom fram till Så kanske kan vara reedkorgen som är felet.
Ska prova montera bort den och se vad den gör.
Däremot så är det "uppkörning"/praktisk för mig på Måndag i tuvängen för licensen, så jag for mecka med minin efter.
Den funkar iaf, men den ger lika mycket effekt som en 4.2a
Tack iaf Maxat-Racing för att ni tog tid för mig idag!Om uppgifter stämmer om 2HK som orginal, så har man iaf mer än dubblat effekten, men till vilket pris
Vi hade egentligen inget att jämföra med. Enl efter lite efterforskning så ska en 14e ge ca 1,6kw ( 2,2HK), om det nu stämmer.
Först så fick jag ut 4,7HK och då gick motorn som en påse krossade nötter. Den hade kraft men varvade upp dåligt, kurvan var svag men på övre registret så gick upp en bit.
Sedan så drog jag ner lite på low skruven, då varvade den bättre, och form
kurvan blev riktigt bra, men effekt på ca 3.8HK.
Sedan gjorde jag justering på high skruven.
Tog den till gruninställning, 2 varv, då gav motorn 4.12hk
drog till 2½varv och vridet försvinner.
Som bonus sprack denna avgaspackning.
Troligt är vad vi kom fram till Så kanske kan vara reedkorgen som är felet.
Ska prova montera bort den och se vad den gör.
Däremot så är det "uppkörning"/praktisk för mig på Måndag i tuvängen för licensen, så jag for mecka med minin efter.
Den funkar iaf, men den ger lika mycket effekt som en 4.2a
Tack iaf Maxat-Racing för att ni tog tid för mig idag!Om uppgifter stämmer om 2HK som orginal, så har man iaf mer än dubblat effekten, men till vilket pris