Nu tror jag jag sett allt!

Fraggel

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
Suzuki GS 550 Katana
Hej

Vet inte om detta är OT men det handlar om säkerhet....

Hoppas att det inte var någon av er här på forumet som var ute på Esingeleden endast i klädd hjälm, kortbyxor och kortärmad tröja :huvet
Sitter i lungnan ro i bilen på väg hem från jobbet runt 14:30 och så kommer en hoj gasande i ytter fil trolign runt 100 (jag låg själv i 90)....
Jag höll på att tappa hakan när jag såg vad föraren inte hadde på sig, tänker somliga med det dom sitter på???

Kör försiktigt och fortsatt skön sommar
/Fraggel

Han kanske är vuxen nog att bestämma själv vad han ville ha på sig när han kör hoj.

Jävligt viktigt att ta upp här.

Väldigt många här som lägger ner alldeles för mycket energi på vad andra gör o inte gör, skitsamma.

Inte för det är så smart kanske men... "nu tror jag jag sett allt" ?? Då kan du inte sett mkt innan :hihi

HanneZ skrev:
2322267 Inte för det är så smart kanske men... "nu tror jag jag sett allt" ?? Då kan du inte sett mkt innan :hihi

Jo, de är ju de han har...de va bara en motorcyklist i shorts som saknades. :rolleyes: :hihi

Kan tänka "vilken smart kille" om jag ser nån som kommer och åker fort i shorts etc,men glömmer bort det lika fort då det är han som kommer få det jävligt ont vid klotning och inte jag.
Vad jag inte kan förstå är hur mamma/pappa kan ha sin lilla knatte i knät i framsätet utan bälte när dom är ute och åker,det för mig är idiotiskt.Vad händer med skallen på knatten om dom krockar? instrumenpanelen är inte mjuk precis då...

Om man ska klaga på skenförsäkringar skall man nog fan klaga på folk som skippar sin utrustning. Man kan fråga sig vad som är mest negativt för premierna... en person i full mundering som klotar en skenförsäkrad hoj eller en som har hjälm och i stort sett ingen annan utrustning på sig och klotar sin egna hoj?
Bara en liten tankeställare.

Givetvis så man skylla sig själv om man skadar sig extra p.g.a. utebliven utrustning. Det är ingen annans ansvar än ens eget.

Gilgo skrev:
2322309 Om man ska klaga på skenförsäkringar skall man nog fan klaga på folk som skippar sin utrustning. Man kan fråga sig vad som är mest negativt för premierna... en person i full mundering som klotar en skenförsäkrad hoj eller en som har hjälm och i stort sett ingen annan utrustning på sig och klotar sin egna hoj?

Givetvis så man skylla sig själv om man skadar sig extra p.g.a. utebliven utrustning. Det är ingen annans ansvar än ens eget.

Smärta, lyte och ond bråd död betalar föraren själv. Men sjukvårdskostnader, rehab och ev vård resten av livet betalar DU via skatten. Helt ok att köra utan ställ OM man själv betalar för sin vård också.

Gilgo skrev:
2322309 Om man ska klaga på skenförsäkringar skall man nog fan klaga på folk som skippar sin utrustning. Man kan fråga sig vad som är mest negativt för premierna... en person i full mundering som klotar en skenförsäkrad hoj eller en som har hjälm och i stort sett ingen annan utrustning på sig och klotar sin egna hoj?

Tänk denna tanke då:
En som kör med hjälm och inget mer och skenförsäkrat eller i värsta fall ingen försäkring har. Hojen va kanske till och med stulen???
Han kanske va en sån där samhällsparasit :)
Eller han kanske hade glömt förnuftet på lekis, när han va 6år :D

El Garto skrev:
2322341 Smärta, lyte och ond bråd död betalar föraren själv. Men sjukvårdskostnader, rehab och ev vård resten av livet betalar DU via skatten. Helt ok att köra utan ställ OM man själv betalar för sin vård också.
Dessutom vill han nog säkert ha en sköterska att hålla i handen de följande 30 åren i sjuksängen när det svider i baken. Tycker nog man kan göra vad man kan iallafall för att skydda sig och andra. Detta är aldrig särskilt populärt att skriva på ett sporthojsforum men det skiter jag i. :yoparty

Det är bara hemma i svedala vi orkar klaga på folk som inte klär sig, och det är väl tur det att vi bryr oss om andra medtrafikanter. Har bott i Florida och där åker man i badbrallor och ingen skulle komma på tanken att kritisera det.
Visst det är skönt att klä sig ledigt och känna friheten men man måste tänka tanken att det har sitt pris när olyckan kommer.

Ja... Smått irriterande med folk som ska påpeka för andra hur man ska klä sig och inte klä sig.... Det är lag på hjälm bara... Än så länge....
Då behöver man inte bry sig om andra kör nakna, förövrigt....

El Garto skrev:
2322341 Smärta, lyte och ond bråd död betalar föraren själv. Men sjukvårdskostnader, rehab och ev vård resten av livet betalar DU via skatten. Helt ok att köra utan ställ OM man själv betalar för sin vård också.

jepp... den dagen lättklädda mc-förare och andra oansvariga även betalar sin egen försäkringspremie och självrisk för sjukvård ska jag sluta uppröras. som det är nu är det mina skattepengar dom lajar med! jag lägger dem hellre på schyssta ålderdomshem och cancerforskning än rehab av söndermosade risktagande puckon!

Ja kör med shorts. Kan köra förbi ditt hus på bakhjulet utan hjälm så har du ännu mer att skriva om. :huvet

Krippa skrev:
2322186 Han kanske är vuxen nog att bestämma själv vad han ville ha på sig när han kör hoj.
Förhoppningsvis

Krippa skrev:
2322186Jävligt viktigt att ta upp här.
Egentligen inte, fast kanske ändå, eller öh :rolleyes:

Krippa skrev:
2322186Väldigt många här som lägger ner alldeles för mycket energi på vad andra gör o inte gör, skitsamma.
Inte helt korrekt, speciellt inte när andra får vara med att betala kakan när det går åt h-vete :fatta!

Å andra sidan, många röker, dricker, skottar taket utan livlina etc och det verkar faktiskt vara helt ok, eller :va

Men eftersom han inte klotade nu så är ju ingen skada skedd :) Att han sedan inte kan förstå att det går illa när han väl gör det är en annan sak, vilket i sin tur kanske beror på skadorna han ådrog sig när han sist klotade, eller rökte, eller drack, eller ramlade ned från taket :huvet

Typiskt många moral kärringar det finns :fatta!

Till er som gnäller om andra: sköt er själva o skit i andra!!!!!!!!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT