Ute och kör med nyinköpta 525an -05. När jag köpte den så hade den gått 49h och oljan var ny enligt ägaren, den har nu gått 56h. Har precis bytt till ett större lågfart innan åkturen pga den smällde vid avslag.
Stannar till vid vägkanten för en paus. När jag ska starta igen så ger el-starten bara ifrån sig ett "klick" och kicken sitter som sten och går inte att rubba. rullar igång hojen med hjälp av en polare och efter det så går den att elstarta och kicka som vanligt.
Kör vidare i 5-10min och gör ett snabbstopp för att skruva lite på blandskruven på förgasaren. startar hojen och kör 300 meter då växeln helt plötsligt låser sig. Har i 4ans växel och där har växelpetarn fastnat så det inte går att växla. Står på en parkering och försöker få i en annan växel tills jag tillslut ger upp och bestämmer mig för att köra hem hojen på 4ans växel.
Efter några minuter så släpper det så att jag kan växla som vanligt igen. Då åker jag raka vägen hem och ställer hojen.
Någon som har en aning om vad det är som spökar? Ska jag lämna in motorn så den kan klyvas och gå igenom eller ska jag byta olja och filter och hålla tummarna på att den slutar att spöka?
Känns förjävligt om motorn är ras nu på en hoj man ägt i 3 veckor. Har inte råd med en stor service just nu
Stannar till vid vägkanten för en paus. När jag ska starta igen så ger el-starten bara ifrån sig ett "klick" och kicken sitter som sten och går inte att rubba. rullar igång hojen med hjälp av en polare och efter det så går den att elstarta och kicka som vanligt.
Kör vidare i 5-10min och gör ett snabbstopp för att skruva lite på blandskruven på förgasaren. startar hojen och kör 300 meter då växeln helt plötsligt låser sig. Har i 4ans växel och där har växelpetarn fastnat så det inte går att växla. Står på en parkering och försöker få i en annan växel tills jag tillslut ger upp och bestämmer mig för att köra hem hojen på 4ans växel.
Efter några minuter så släpper det så att jag kan växla som vanligt igen. Då åker jag raka vägen hem och ställer hojen.
Någon som har en aning om vad det är som spökar? Ska jag lämna in motorn så den kan klyvas och gå igenom eller ska jag byta olja och filter och hålla tummarna på att den slutar att spöka?
Känns förjävligt om motorn är ras nu på en hoj man ägt i 3 veckor. Har inte råd med en stor service just nu