nu skall R1:an byggas om

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
eller rättare sagt i vinter ska den byggas om till streetfighter

vad behövs o vart beställer man alla delar....
ni som byggt r1 fighters borde veta...behöver man förlänga eller byta ut kablage o vajer eller hur går man tilllväga?tacksam för alla vettiga svar...OCH FAN INGA POPCORN I DENNA TRÅD TACK!!

Vilka delar är det du är ute efter...Min kompis har lyse o lite annat ligger...om det är av intresse?

R1 Jonaz skrev:
eller rättare sagt i vinter ska den byggas om till streetfighter

vad behövs o vart beställer man alla delar....
ni som byggt r1 fighters borde veta...behöver man förlänga eller byta ut kablage o vajer eller hur går man tilllväga?tacksam för alla vettiga svar...OCH FAN INGA POPCORN I DENNA TRÅD TACK!!

Rensade bort den delen av inläggen som behandlade ämnet "vi gillar inte fighters"

Håll er till ursprungsämnet nu. Annars rensar jag bort saker igen. :mattias

03:a såklart....O snälla sluta radera andras åsikter i denna tråd..ALLA har rätt till olika åsikter i mina trådar... :)

Kidnappar tråden för en n00bfråga om fighters....Eftersom jag just hittat tillbaka till hojvärlden efter dryga 10 år utanför undrar jag lite över fenomenet streetfighters, vad är ursprunget? vad kännetecknar en SF, etc, etc? Blir ju lite sugen på en sån nu när det ska skaffas hoj igen... :)

No_bike...Yet! skrev:
Kidnappar tråden för en n00bfråga om fighters....Eftersom jag just hittat tillbaka till hojvärlden efter dryga 10 år utanför undrar jag lite över fenomenet streetfighters, vad är ursprunget? vad kännetecknar en SF, etc, etc? Blir ju lite sugen på en sån nu när det ska skaffas hoj igen... :)

kraschade hojar som billigt gjordes kördugliga igen.....typ..... :va :hihi

Rasorblade skrev:
kraschade hojar som billigt gjordes kördugliga igen.....typ..... :va :hihi

:va Hmm, man kanske skulle försöka hitta något vurpvrak och tillbringa vintern i garaget då......Så det finns inga "regler" för SF-looken? Kåplöst och crossstyre verkar ju vara mandatory, men mer?

R1 Jonaz skrev:
O snälla sluta radera andras åsikter i denna tråd..ALLA har rätt till olika åsikter i mina trådar... :)
Tråden spårade ur ganska bra på slutet. Därav min bortrensning.

Inlägg och trådar på sporthoj skall följa dom regler som satts upp av admin (Swedie)

-Iakttag vanlig nätetikett; håll en trevlig ton och en hyfsad nivå på argumenten.
-Håll dig i möjligaste mån till diskussionsämnet.
-Fatta dig kort inom ämnet.

Jag gjorde bedömningen att vissa inlägg inte följde dom reglerna.
Och jag kommer att se till att diskussionen fortsättningsvis håller en viss nivå\standard.
Jag kommer givetvis inte hindra det fria ordet, men ni får hålla slagen över bältet.
Sporthoj.com behöver inte sjunka ned till den sandlådenivå som vissa andra motorforum har.

Men nog om det och åter till ämnet...

Wiseguy skrev:
Tråden spårade ur ganska bra på slutet. Därav min bortrensning.

Inlägg och trådar på sporthoj skall följa dom regler som satts upp av admin (Swedie)

-Iakttag vanlig nätetikett; håll en trevlig ton och en hyfsad nivå på argumenten.
-Håll dig i möjligaste mån till diskussionsämnet.
-Fatta dig kort inom ämnet.

Jag gjorde bedömningen att vissa inlägg inte följde dom reglerna.
Och jag kommer att se till att diskussionen fortsättningsvis håller en viss nivå\standard.
Jag kommer givetvis inte hindra det fria ordet, men ni får hålla slagen över bältet.
Sporthoj.com behöver inte sjunka ned till den sandlådenivå som vissa andra motorforum har.

Men nog om det och åter till ämnet...
Nä det e klart man inte vill ha yatzy.com nivå härinne... :tummenupp

R1 Jonaz skrev:
03:a såklart....O snälla sluta radera andras åsikter i denna tråd..ALLA har rätt till olika åsikter i mina trådar... :)
You rock, fighter sux.. :)

Naa, skämt o sido, man kanske lever längre utan kåpor, kör kanske inte lika fort, men en retta , som är så ny skall inte kläs av....
Mina två...

Det är ju det som är det kuliga!!

En ny hoj som fjatas till, inte en gammal "skrot" hoj som fräshas up.

Vi vill ha fler 05 fajters!! :D

kung med fighter=) längesen man hader så roligt!du behöver ju en ny styrkrona med risers för fatbar styre(om du ska ha fatbar alltså?),borra inte i orginalkronan blir bara fult!sen måste du förlänga lite kablar från reglagen å för blinkers å parkering,ny kopplingsvajer( funkar med universalvajer) åzå nya längre bromsslangar,ett läckert lyse å hållare för det,hållare för hastighetsmätaren(om du inte ska byta till andra mätare)sen äre klart :tummenupp

med gasvajern räckte det med omdragnig för mig iaf,likaså chokevajern!

personligen så skulle jag lätt kunna köpa en 05:a av något märke som jag gillar å sen sätta sågen i den direkt! jag gillar inte orginalhojar å definitivt inte plastkåpor och fosterställning! en fighter behöver inte alls vara en klotad ekonomilagad hoj! många fighteråkare har låtit kreativiteten flöda och skapat sig en egen hoj som sticker ut ur mängden... det är d som e själva poängen i mina ögon! sen att dom flesta nöjer sig med ett crosstyre och ett acerbislyse som inte passar på hojen är lite trist men det är ok det med......... så bygg på som inni helvete :tummenupp

jag har lagt mer pengar på min hoj än vad den kostade i inköp å då var den oklotad. hade nog haft en -01 för samma pengar men det hade inte varit lika skoj :hihi

Last edited:
kläm dit en 05:ans r1 bakdel å ett fatbar styre å nå coolt tyskt framlyse så kommer det bli kanon :banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti