Nu skall man vara orolig även vid köp av hoj.

Men tänk, att det är precis vad de gör.......

( jaja, inte alla, inte alla avtal, inte alla lägen, men ändå..)

Skojar du eller?

Hur f*n ska man kunna styrka det? Att senaste bankomatkvittot visar på ett 20k uttag lär knappast räcka?

Skojar du eller?

Hur f*n ska man kunna styrka det? Att senaste bankomatkvittot visar på ett 20k uttag lär knappast räcka?

Nej jag skojar inte

Hyfsat vanligt upplägg för FB. Man säger att man tog ut pengar för att köpa en bil, visar upp en blåtira & polisanmälan.

Så ja, du har stora chanser att få kontant ersättning för förlorade / tappade / snodda kontanter.

Jag har fått tillbaka varenda öre från när jag bestulen på tåget en gång. Cash.

Har man lite koll på sin försäkring och inte är en hemlös uteliggare så...

mjaa det märkliga är ju att trådskaparen ej uttalat sig och det får mig att ana ugglor i mossen...kan det vara 1. att han egentligen har tänkt ut en sådan plan för att se om det går att genomföra eller 2. själv råkat ut för det fast det kanske är 3. hans pappa som skulle sälja hojjen till HONOM själv och någonting gick snett eller 4. jaa vad tror NI därute?

vi är väldigt mycket smartare än att vi går på nåt sånt här, så fyll på om vad ni tror EGENTLIGEN hände så att vi får fram bra underlag för statistik och ev. kan framföra detta till tex försäkringsbolagen som kan gynna oss på sikt.

är man så jävla dum att man går runt med 20k kontant får man skylla sig själv.
Antingen har man postväxel, som inte är utställd på någon (för att vara övertydlig), eller så kollar man först på det man ska köpa och kanske lägger en handpenning på 10% (vilket i det här fallet hade betytt att han hade blivit rånat på 2k och inte 20k) och sen återkommit senare med resten i en postväxel, som är gratis!.

Alla kan göra dumma saker men ibland undrar man hur puckade vissa kan vara, om det hela inte var uppgjort. Vem köper ett fordon mitt i natten?

Inte för att vara den. Men en posväxel ställer man på sig själv som smartast och skriver över på den som ska ha pengarna sen när affären e klar. En blank postväxel innebär att vem som helst kan skriva dit sitt namn och gå och hämta ut pengarna utan besvär.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage