Nu ska vi till Nyköping och gasa lite

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Yo folks!

R1Monstret och alla andra sköna gubbs och kex i Skitfrän MC ordnar en rolig runda nu på sön 6 maj. Tråd finns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=152376

Alla 08:eek:r som vill med kan samlas på Rosenhill kl 0930 så kommer Fille(mannen, myten, konceptet) att ta er till Nyköping via Skanssundet.
Själv är jag upptagen på morgonen men ansluter längs vägen så fort jag kan.

See ya :)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Yo folks!

R1Monstret och alla andra sköna gubbs och kex i Skitfrän MC ordnar en rolig runda nu på sön 6 maj. Tråd finns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=152376

Alla 08:eek:r som vill med kan samlas på Rosenhill kl 0930 så kommer Fille(mannen, myten, konceptet) att ta er till Nyköping via Skanssundet.
Själv är jag upptagen på morgonen men ansluter längs vägen så fort jag kan.

See ya :)

Tjena gubbs. 09:30 är väl ändå rätt tight. 1:30 till Nyköping på MC-vänlig väg inklusive färjeöverfart är inte gott om tid.

Om ni andra är som jag så bör man sikta på att vara i Rosenhill kl 09:00.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Förlåt en amatör på att hitta men var sjutton ligger Rosenhill, sökte på eniro och det finns ju massor av Rosenhill i Stockholm!

Hmm ja jag vet jag är inflyttad 08.

Road-Ragge ska du köra VFR? Jag tjatar gärna lite med dig på söndag om den hojen! Något sugen på en sådan! :)
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Eftersom jag ändå ska upp till sthlm och hämta lite folk, så kommer vi förmodligen förbi denna samling. Alltid kul och se lite nya trevliga vägar! :tummenupp
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Förlåt en amatör på att hitta men var sjutton ligger Rosenhill, sökte på eniro och det finns ju massor av Rosenhill i Stockholm!

Hmm ja jag vet jag är inflyttad 08.

Road-Ragge ska du köra VFR? Jag tjatar gärna lite med dig på söndag om den hojen! Något sugen på en sådan! :)

Det ligger vid Grödinge/Vårsta i stort sett..

Eftersom jag ändå ska upp till sthlm och hämta lite folk, så kommer vi förmodligen förbi denna samling. Alltid kul och se lite nya trevliga vägar! :tummenupp

Tror att även jag kommer ansluta vid Rosenhill om jag ska med. :) Hoppas på en trevlig tur.. :tummenupp
Blir det samma rutt som sist???
 
Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Det ligger vid Grödinge/Vårsta i stort sett..

Hmm tack! Hjälpte väl lite till!

Om det finns någon som känner att dem kan tänka sig att ansluta sig lite tidigare typ kanske någonstans längst med E4 så tveka inte attt hojta till! :rolleyes:
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Kul, det verkar bli lite folk! Jag har kollat tidtabellen på färjorna! De går 25 o 55 från skanssundet. Det är knappt två mil ner så det går att hinna till 55 båten om man drar 09:30, sharp. Sedan är nästa fråga, vilken väg vi tar från Mörkö-sidan. Den absolut snabbaste är motorväg, alternativ är gamla E4. Sedan finns de ju någon kustvariant som heter väg 219. Enligt uppgift så suger den getpung (dåligt skick). Är det någon som vet statusen på den? Min tanke vara att dra gamla E4 ner. Då bör vi väl hinna ner till 11:00.

Om vi ska åka en båt tidigare för att ha lite mer tid så måste vi åka senast 09:00 från Rosenhill. För min del spelar det ingen roll! Vad tycker ni??


/Fille
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Förlåt en amatör på att hitta men var sjutton ligger Rosenhill, sökte på eniro och det finns ju massor av Rosenhill i Stockholm!

Hmm ja jag vet jag är inflyttad 08.

Road-Ragge ska du köra VFR? Jag tjatar gärna lite med dig på söndag om den hojen! Något sugen på en sådan! :)

1. I västra änden av länsväg [257] (Slingerbulten), där den möter [225]. Där ligger Rosenhill.

2. Jag komer att åka på den stora.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Kul, det verkar bli lite folk! Jag har kollat tidtabellen på färjorna! De går 25 o 55 från skanssundet. Det är knappt två mil ner så det går att hinna till 55 båten om man drar 09:30, sharp. Sedan är nästa fråga, vilken väg vi tar från Mörkö-sidan. Den absolut snabbaste är motorväg, alternativ är gamla E4. Sedan finns de ju någon kustvariant som heter väg 219. Enligt uppgift så suger den getpung (dåligt skick). Är det någon som vet statusen på den? Min tanke vara att dra gamla E4 ner. Då bör vi väl hinna ner till 11:00.

Om vi ska åka en båt tidigare för att ha lite mer tid så måste vi åka senast 09:00 från Rosenhill. För min del spelar det ingen roll! Vad tycker ni??


/Fille

Då måste [219] ha blivit mycket sämre över vintern. Beläggningsmässigt minns jag den inte som dålig under förra året. Däremot var den lite väl rak. I alla fall den norra delen.

Mitt förslag: Gammla E4 en bit -> Sväng vänster ner över Tystberga (Inte så tyst när vi passerar:D ) -> Åk höger när man kommer fram till [219] mot Nyköping.

Edit: Jag antar att avstickaren över Tystberga får bero på vad klockan är när vi kommer så långt.
 
Last edited:

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Malaysia/Sepang
Hoj
Flera men bara Hondor
Kul, det verkar bli lite folk! Jag har kollat tidtabellen på färjorna! De går 25 o 55 från skanssundet. Det är knappt två mil ner så det går att hinna till 55 båten om man drar 09:30, sharp. Sedan är nästa fråga, vilken väg vi tar från Mörkö-sidan. Den absolut snabbaste är motorväg, alternativ är gamla E4. Sedan finns de ju någon kustvariant som heter väg 219. Enligt uppgift så suger den getpung (dåligt skick). Är det någon som vet statusen på den? Min tanke vara att dra gamla E4 ner. Då bör vi väl hinna ner till 11:00.

Om vi ska åka en båt tidigare för att ha lite mer tid så måste vi åka senast 09:00 från Rosenhill. För min del spelar det ingen roll! Vad tycker ni??


/Fille

angående väg 219 så är den i ganska dåligt skick vissa bitar, men det finns fortfarande många bra kurvor på den och närmare Nyköping är den riktig ok:tummenupp
alternativet gamla E4an är ju så rak:D

Då måste [219] ha blivit mycket sämre över vintern. Beläggningsmässigt minns jag den inte som dålig under förra året. Däremot var den lite väl rak. I alla fall den norra delen.

QUOTE]

en del tjäl skott på den norra rakare delen och vägkanten har rasat lite nån stans men inte på något viktigt ställe.

E4an är rakare ändå:gnissla :D
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Kul, det verkar bli lite folk! Jag har kollat tidtabellen på färjorna! De går 25 o 55 från skanssundet. Det är knappt två mil ner så det går att hinna till 55 båten om man drar 09:30, sharp. Sedan är nästa fråga, vilken väg vi tar från Mörkö-sidan. Den absolut snabbaste är motorväg, alternativ är gamla E4. Sedan finns de ju någon kustvariant som heter väg 219. Enligt uppgift så suger den getpung (dåligt skick). Är det någon som vet statusen på den? Min tanke vara att dra gamla E4 ner. Då bör vi väl hinna ner till 11:00.

Om vi ska åka en båt tidigare för att ha lite mer tid så måste vi åka senast 09:00 från Rosenhill. För min del spelar det ingen roll! Vad tycker ni??


/Fille

09:00 är helt OK för min del. Ska man åka hoj så skall man väl inte sova bort hela dagen:)
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
9.00 fungerar för mig med! Får åka 8.00 hemmifrån eller kanske lite tidigare! Är värdelös på att hitta så tack för alla beskrivningar men jag låter fortfarande min fråga stå kvar ifall någon har lust att mötas upp längst med E4 typ vid kungens kurva eller liknande!
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
om min förkylning slutar försöka åka med mig hela tiden så hoppar jag nog helt klart med - om jag ska med, så är jag där i tid ;)
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
om min förkylning slutar försöka åka med mig hela tiden så hoppar jag nog helt klart med - om jag ska med, så är jag där i tid ;)

Om tillåmed förkylningsbacillerna promenerar ikapp dig...då...är det fan dags att gasa mer.:D
 

jarhead-swe

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
stockholm
Hoj
En svart
9.00 fungerar för mig med! Får åka 8.00 hemmifrån eller kanske lite tidigare! Är värdelös på att hitta så tack för alla beskrivningar men jag låter fortfarande min fråga stå kvar ifall någon har lust att mötas upp längst med E4 typ vid kungens kurva eller liknande!

tja tänkte hoja på o åka lite :yoparty ...e inte heller riktigt hundra på vad de ligger ...skulle ju kunna mötas upp vid statoil vid kungens kurva..vid typ 8.00så om vi slår ihop våra kloka skallar:huvet .!! så ska de nog inte vara några problem!!!om så e fallet hör av dig ...
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
9.00 fungerar för mig med! Får åka 8.00 hemmifrån eller kanske lite tidigare! Är värdelös på att hitta så tack för alla beskrivningar men jag låter fortfarande min fråga stå kvar ifall någon har lust att mötas upp längst med E4 typ vid kungens kurva eller liknande!

Vad sägs om att ses kl. 08:00 vid Statoil, Järva krog så åker vi ´rätt´ väg till Rosenhill?. Du kommer väl ändå via Bergshammraleden eller hur? Då passerar du ju Järva krog. Kungens kurva är onödigt långt bort om du vill avnjuta vägen till Rosenhill på 'rätt' sätt

Åkersberga .-> Rosenhill på en timme tror jag är optimistiskt.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Yo folks!

R1Monstret och alla andra sköna gubbs och kex i Skitfrän MC ordnar en rolig runda nu på sön 6 maj. Tråd finns här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=152376

Alla 08:eek:r som vill med kan samlas på Rosenhill kl 0930 så kommer Fille(mannen, myten, konceptet) att ta er till Nyköping via Skanssundet.
Själv är jag upptagen på morgonen men ansluter längs vägen så fort jag kan.

See ya :)

Pipanimig otooolit!

Här sitter JAG och Kryssfejdar´n på morgonen och planerar SAMMA rutt! Fast baklänges!
Och imorrn! :)
(mest för att SLIPPA Barkarbydagiset)

Där ser man. Jorden är platt, vi är bäst och fuck the rest!

Bara haka på kaptenen i form igen!
:D
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Om tillåmed förkylningsbacillerna promenerar ikapp dig...då...är det fan dags att gasa mer.:D

.. jag erkänner... fraktade ner polarns DTM 850, med TRE packväskor påmonterade från stockholm till skogarna kring e-tuna i veckan... det var DÅ det slog till ordentligt :huvet. Ska vi slå följe ner till rosenhill din skäggbiff?
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Vad sägs om att ses kl. 08:00 vid Statoil, Järva krog så åker vi ´rätt´ väg till Rosenhill?. Du kommer väl ändå via Bergshammraleden eller hur? Då passerar du ju Järva krog. Kungens kurva är onödigt långt bort om du vill avnjuta vägen till Rosenhill på 'rätt' sätt

Åkersberga .-> Rosenhill på en timme tror jag är optimistiskt.

Hej där!

Låter helt okay, rent utav perfekt! Kan jag ju ligga bakom och dräggla över din hoj också! :yoparty

8.00 vid järva är en deal då! :tummenupp

Notera att jag inte är någon racer förare dock! :huvet

tja tänkte hoja på o åka lite :yoparty ...e inte heller riktigt hundra på vad de ligger ...skulle ju kunna mötas upp vid statoil vid kungens kurva..vid typ 8.00så om vi slår ihop våra kloka skallar:huvet .!! så ska de nog inte vara några problem!!!om så e fallet hör av dig ...

Hej där,

Stort tack för erbjudandet! Det passar dock bättre för mig att träffas vid järva som RoadRagge föreslog!

Var bor du? Det är nog säkert inget problem om du hänger på? Om du kan ta dig till Järva istället?

Mvh Niklas
 
Last edited:

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Roslagen
Hoj
Fireblade -07
Är bra sugen på att hänga med.
Måste dock ordna med dotterns födelsedag först, är också på söndag :gnissla

Ska se ifall jag kan kompensera det imorgon på något vis :va
Om det funkar kan vi göra följe från Berga.

edit: Det är bra segt just nu:gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top