Nu ska här byggas dragrace bana i Malmö!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nu jädrans ska här byggas i Malmö,såg i dagens blaska att det fått igenom det.
Tror det var efter jul de ska börja bygga o den beräknas bli klar för invigning kring april.
Det ska då bli spännande när det blir klart o hur det kommer att funka.

http://www.metro.se/content/acrobat...df?PHPSESSID=256513f6beae5e19de728eb269e10b06

Kolla länken o på sidan 8 av 48,där står lite mer fakta.

Mvh R1 racer

tycker de e mycket snack lite visor så jag tror på de när de e klart :tummenupp

Man lär väll inte få köra där med MCn ändå.

Om de inte räknar med att en standard MC drar en hård trimmad bil på 201 m...

PutteLiten skrev:
Man lär väll inte få köra där med MCn ändå.

Om de inte räknar med att en standard MC drar en hård trimmad bil på 201 m...

Jo det tror jag nog, har lite kontakt med en av eldsjälarna bakom bygget.
Kan juh inte svära på nått iofs..

/KetogaN

Hoppas verkigen det blir av. Det var ju "klart" år 2002 också, men av det bidde inget.

Bingo skrev:
Hoppas verkigen det blir av. Det var ju "klart" år 2002 också, men av det bidde inget.

Nä, men där är politiker med i spelet.. dessutom kommunalpolitiker.. det tycker jag förklarar det mesta.. *lol*

KetogaN skrev:
Nä, men där är politiker med i spelet.. dessutom kommunalpolitiker.. det tycker jag förklarar det mesta.. *lol*
Jo, begreppet "kommunalpolitiker" har ett stort förklaringsvärde när man förundras över alla tokigheter man råkar ut för. Nu kom jag att tänka på ett beslut som kommunen har tagit, som kostar mig ca 45 000 kr, som inte har någon som helst effekt på något alls. Miljöskäl anges som orsak :gnissla

Men nu ska vi vara positiva. Nästa år gasar vi satan på den fina dragracingbanan. Vad sägs om en Webes Trophy här? Jag börjar.

1. Jag ska dra Metallgutten varje gång :D

Bingo skrev:
Jo, begreppet "kommunalpolitiker" har ett stort förklaringsvärde när man förundras över alla tokigheter man råkar ut för. Nu kom jag att tänka på ett beslut som kommunen har tagit, som kostar mig ca 45 000 kr, som inte har någon som helst effekt på något alls. Miljöskäl anges som orsak :gnissla

Men nu ska vi vara positiva. Nästa år gasar vi satan på den fina dragracingbanan. Vad sägs om en Webes Trophy här? Jag börjar.

1. Jag ska dra Metallgutten varje gång :D

Jasså, man tackar... :3freak

Dragrace

Borde ha en tävling där man utsåg den sämsta deltagaren...där hade jag vunnit...

Hur delar man upp klasser?
finns det herr och dam klasser (dragking och dragqueen? hehe)

KetogaN skrev:
Jo det tror jag nog, har lite kontakt med en av eldsjälarna bakom bygget.
Kan juh inte svära på nått iofs..

/KetogaN

:tummenupp

Gött, skulle vara kul att provas på lite sådant där. :)

PutteLiten skrev:
:tummenupp

Gött, skulle vara kul att provas på lite sådant där. :)

Om man skall vara realistisk så kommer det se ut ungefär såhär.

Alla som Bus kör på "strippen" i malmö. gör det av en orsak.
Det är kul.

när banan byggs så tvingar man ha licens för att köra där och en eventuell endags licens finns att köpa. beroende på vilken tävlings form det blir så kommer den kosta ca 50-300:- per dag /Kväll.
(detta är SVEMO som bestämmer och inte SRIF)

Om man skall köra där för att det är kul typ 1 gång i vecka kommer det kosta på tok för mycket då SRIF måste med ha in pengar till banan för att driva rundt den.
o vad gör man dårå?.
Jo man hittar någon annan stans man kan busa gratis.
_______
/Kungen

No1 NPSC 1999

Kungen skrev:
Om man skall köra där för att det är kul typ 1 gång i vecka kommer det kosta på tok för mycket då SRIF måste med ha in pengar till banan för att driva rundt den.
o vad gör man dårå?.
Jo man hittar någon annan stans man kan busa gratis.

Fast vanligt bus kommer alltid att finnas på gatan. Däremot blir det ju värdelöst
att ha bus-race när det finns äkta vara. Ingen risk för tjyv å rackarspel då varken flagg-man eller måldomare går att påverka. Dvs, det blir "Put up or shut up!"

Dyrt med 300 per race-tillfälle? En lagom burnis framför korvmojen kostar 500. :tomten

race

andersbrink skrev:
Fast vanligt bus kommer alltid att finnas på gatan. Däremot blir det ju värdelöst
att ha bus-race när det finns äkta vara. Ingen risk för tjyv å rackarspel då varken flagg-man eller måldomare går att påverka. Dvs, det blir "Put up or shut up!"

Dyrt med 300 per race-tillfälle? En lagom burnis framför korvmojen kostar 500. :tomten

Jag tycker vi kör på bus :yoparty :yoparty :yoparty

Dessutom så har jag en transportabel starter som nu är utrustad med fotoceler så man ser vem som tjuvar :banana :banana

2004 är det väl dax för lite organiserad streetrace :Bugar :Bugar

Jag tror personligen inte det blir någon bana och skulle det bli bana så tror jag inte så många komer till att köra pga kostnaden för körningen :hihi :hihi

Kungen skrev:
när banan byggs så tvingar man ha licens för att köra där och en eventuell endags licens finns att köpa. beroende på vilken tävlings form det blir så kommer den kosta ca 50-300:- per dag /Kväll.
(detta är SVEMO som bestämmer och inte SRIF)

Måste man ha alltid ha licensen eller gäller det bara tävlingsdagar? Duger RR-licens? 300 spänn är fö ingenting om man bara får köra så mycket som man vill. Billigt nöje.

Bingo skrev:
Måste man ha alltid ha licensen eller gäller det bara tävlingsdagar? Duger RR-licens? 300 spänn är fö ingenting om man bara får köra så mycket som man vill. Billigt nöje.
RR = RR Licens, Rattlåsracing = Rattlåslicens, jag betalar gärna en slant så att dom som genomför detta får sin belöning.

Bingo skrev:

Nej det duger inte med en RR licens. det är Svemos sätt att få in pengar.
1 licens till varje gren man skall köra i.

300:- för att köra en kväll bara i licens avg. sedan vill de som fixar banan ha lite med....

nu har jag målat lite F*N på väggen. men jag vet svemo är krångliga med detta.
Men även att SHRA Stockholm har fått igenom en billigare licens form. som vi hoppas SRIF anammar. (Vilket jag tror).
Det handlar mycket om vilken tävlings form det är samt om det är tävling eller träning inför tävling. eller bara träning.
Men,Men vi håller tummarna för SRIF. :tummenupp

________
/Kungen

Kungen skrev:
Nej det duger inte med en RR licens. det är Svemos sätt att få in pengar.
1 licens till varje gren man skall köra i.

300:- för att köra en kväll bara i licens avg. sedan vill de som fixar banan ha lite med....

nu har jag målat lite F*N på väggen. men jag vet svemo är krångliga med detta.
Men även att SHRA Stockholm har fått igenom en billigare licens form. som vi hoppas SRIF anammar. (Vilket jag tror).
Det handlar mycket om vilken tävlings form det är samt om det är tävling eller träning inför tävling. eller bara träning.
Men,Men vi håller tummarna för SRIF. :tummenupp

________
/Kungen
Krävs det licens för träning? Tanken var väl att det skulle gå bra att bara komma dit och köra. I vart fall sades det så förra gången det begav sig.

Bingo skrev:
Krävs det licens för träning? Tanken var väl att det skulle gå bra att bara komma dit och köra. I vart fall sades det så förra gången det begav sig.

Är osäker på hur SRIF kommer lägga upp detta. men självklart kommer de se till att det blir så billigt osm möjligt för alla och mer än gärna slippa licens kostnaden till Svemo.

Vi snackar om en kostnad på ca 40:- för fritt körandes en kväll. Det kommer bli hojåkning, antagligen på egna dagar. Det kommer delas in 3 eller 4 kategorier om jag mins det rätt.

Så lät det iaf när jag satt me på mötet för ett år sedan. mkt kanske har förändrats, vad vet jag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti