Nu säljer jag skiten!

Klart man får gnälla på vädret om man har sporthoj som nöjesfordon! Vilka skidåkare tycker det är kul när det inte finns snö i backarna?

Det finns VISST dåligt väder, det där jävla talesättet är bara nåt som gamla lärarinnor tror på.

Vädret har hittills varit trist, men inget att göra nåt åt heller. Bara hoppas det kommer bättre. Som alltid med väder...

Klart man får gnälla på vädret om man har sporthoj som nöjesfordon! Vilka skidåkare tycker det är kul när det inte finns snö i backarna?

Det finns VISST dåligt väder, det där jävla talesättet är bara nåt som gamla lärarinnor tror på.

Vädret har hittills varit trist, men inget att göra nåt åt heller. Bara hoppas det kommer bättre. Som alltid med väder...

Om du ska jämföra med skidåkning får du nog tänka i de olika förhållanden som kan råda. Det finns ju olika typer av underlag att åka på. Vissa är så kräsna att de endast ger sig ut i pudersnö utanför pisten, medan andra är allätare och åker i vilket väder som helst och tycker att det är en utmaning att åka i svåra isiga partier eller partier där det råder växlande underlag.

Personligen kan jag ibland tycka att det är roligare att ge sig ut med bilen under de mest lömska förhållandena när andra drar sig för att köra bara för att man får vara på sin vakt och verkligen känna underlaget utan att det för den skullen behöver gå särskilt fort. En torr fin sommardag behöver man ju köra långt över körkortsgränsen för att uppleva samma sak. Tyvärr är jag för feg när det gäller motorcykel. Har inte lärt mig att slappna av under sämre förhållanden. Precis som många andra litar jag inte på greppet och är för stel i kroppen för att känna kontakten med underlaget. Men man vet ju att det går att köra fort även i väta när man ser andra som har förtroendet som krävs och en avslappnad körstil. Skidåkning är ju samma sak. Är man avslappnad i kroppen kan man åka riktigt fort även under väldigt dåliga förhållanden.

Har då aldrig upplevt en så dålig sommar någon gång förut. Skulle måla huset, har ju gått så där kan jag säga. Har kanske kört 70 mil på hojjen i år. Fick till råga på allt även källaren översvämmad när det kom nån satans syndaflod.

En gnällspik mindre ;)

Klart du HAR kunnat åkt mer än 100 mil, då jag själv och jag anser jag kört hemskt lite kört närmare 400 mil och jag har lätt kunnat kört mer mellan skurarna och jag vet en del som kört 600 mil plus. MEN du har väl prioriterat annnat före hojåka, men bara skylla på vädret är fel:fakta

Sen kan jag hålla med att det är bedrövlig säsong hittils, först lite varmt i mars, för att sen bli kallt nästan ända till Juni

Brukar säga att det finns två sorters hojåkare.Garage putsarna som är livrädda för att kilometerräknaren ska flytta sig och de som använder hojen i trafik.Men det verkar ju även finnas dom som tydligen har mc som inte ens tål regn.Började arbetspendla tidigt i våras på gröna faran varje dag och möter många likasinnade samt kört många rundor i skiftande väder i sommar.Har man hojen enbart för att köra i solsken så är det nog bättre att man skaffar sig en bil.Att kärringar kan gnälla över meningslösa grejer i tid och otid är ju en sak men att en mc åkare gör detsamma behöver väl ingen ytterligare förklaring. :crash

Tror att största andelen av mc förarna i sverige är dom som just nöjesåker. Dom som tar fram hojen på schyssta helgdagar.
O sist jag kollade finns det inget nöje att köra hoj i regn (sport/touring/custom)

jag åker inte ut å nöjesåker om det öser ner .... men "risk för regn" är ju ingen fara .... SMHI ljuger ju jämt för oss :tungan

jag åker inte ut å nöjesåker om det öser ner .... men "risk för regn" är ju ingen fara .... SMHI ljuger ju jämt för oss :tungan

haha ja, om man skulle undvika att köra när det är risk för regn kan man lika gärna sälja hojen direKT! Lika bra att va glad att det inte står att det ska regna hela dagen:tummenupp

Gör som någon nämnde tidigare i tråden - ta hojen till jobbet, och kör en vända när arbetsdagen är slut. Det gör jag i alla fall, och jag är snart uppe i 500 körda mil nu på tre och en halv vecka. Hojen tar ingen skada av lite vatten :crash

Vad hände med "EN biker blir aldrig blöt, bara fuktig" ?

Man ser ju Fransfolket vara ute å glida även när det regnar..

Är du mjukare än en guldwingepilot? :D

Denna sommar har ju faktiskt varit urusel hittills, men det är långt kvar på den.

Drar på MC-semester på söndag och jag är övertygad om att vi kommer få massor med regn på oss men inte hindrar det mig från att se fram emot den ändå.
Bara att ha ett schysst allväderställ i ens ägo också. Stövlar är inte heller svåra att hitta vattentäta men handskar är lite värre. Men då får man ha med extra par.

Mörka moln hindrar mig inte från att ta dagsturer heller, regn är inte farligt och fästet i moderna sporttouringdäck som jag föredrar på gata är så jäkla mycket bättre än de flesta av oss är på att pressa dom, även i blött. Klart, knäskrapet kanske man får skita i med blöta vägar.

Nästa inköp kommer vara ett skinnställ med membran i då jag föredrar skinn före tygställ att åka i. Mao så kan man inte anpassa vädret utan man får anpassa sig själv. :tungan

vill inte strö salt i såren på er men då jag mestadels spenderar min semester oftast runt 1.5 månader i serbien/ungern (mina päron har hus här) börjar jag fundera på att köpa mig en hoj här nere! kom hit ner den 20 juni och vi har haft oförskämt bra väder, ca 36-39c i 3 veckor nu, 36c grader imorgon har utlovats:D

köpte en ny racehoj i april men gav fan i att lösa ut min licens, lite på vinst och förlust med vädret i sverige i åtanke har visat sig vara en vinstlott för min del, surt dock då man gärna hade velat testa den nya hojen men icke:gnissla

innan ni böjar jama om regndäck etc så ja, jag hatar att köra i regn t o m med en racehoj! hoppas att nästa vår/sommar hemma blir lite vassare än vad den har varit hittills!

vill inte strö salt i såren på er men då jag mestadels spenderar min semester oftast runt 1.5 månader i serbien/ungern (mina päron har hus här) börjar jag fundera på att köpa mig en hoj här nere! kom hit ner den 20 juni och vi har haft oförskämt bra väder, ca 36-39c i 3 veckor nu, 36c grader imorgon har utlovats:D

köpte en ny racehoj i april men gav fan i att lösa ut min licens, lite på vinst och förlust med vädret i sverige i åtanke har visat sig vara en vinstlott för min del, surt dock då man gärna hade velat testa den nya hojen men icke:gnissla

innan ni böjar jama om regndäck etc så ja, jag hatar att köra i regn t o m med en racehoj! hoppas att nästa vår/sommar hemma blir lite vassare än vad den har varit hittills!

Köp en gathoj i sverige som du trailar alt kör ner till serbien på semester. Det enda kruxet där nere är väl vägarna som inte håller måttet för aktivt åka?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman