Nu partar Öregrund

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Som en del säkert känner till så började båtveckan i Öregrund igår kväll. Öltätlet var i stort sett fullt, mycke öl å Rock'n Roll. De e party det:yoparty

Jag kan varmt rekomendera fredag kväll, brukar var skitkul. Mycke folk å bra stämmning i hamnen.

Passa på å kom ut till Östkusten pärla någon av dagarna, mycket folk å hojar brukar det vara hela dagarna.
http://www.roslagsloppet.com/batveckan/

Båtfestivalvecka och Roslagsloppet 2007-07-30
Båtfestivalveckan 1-4 aug
Beachvolley, båtdragsterrace, ungdomsrace rundbana max 30 hk, uppvisningar: thundercat, sjöräddningen samt helikopter. Festivaltält med musik varje kväll.

Roslagsloppet 4 aug.
Start: Trälhavet, Vaxholm kl 10.
Internationell racerbåtstävling (45:e året) med målgång i Öregrund

Plats: Hamnen i Öregrund
Vägbeskrivning: Väg 288 från Uppsala till Östhammar, väg 76 mot Gävle, sväng höger mot Öregrund 11 km
Klockan:
Bussförbindelse: Upplands Lokaltrafik 811, 639

Arrangör: Öregrunds Racerklubb www.roslagsloppet.com

Vill ni parkera hojarna lite avsides, brukar bli stökigt i hamnen på kvällen, så bor jag 300 meter därifrån, pm:a i så fall
 
Coolt! Finns det någon karta/sjökort/skiss över hur båtarna tar sig till Öregrund? Jag kommer antagligen sitta i en båt någon mil söder om Östhammar på lördagen och hoppas på att få se en glimt av båtarna?

Antagligen kommer jag inte in till Öregrund, men om jag gör det så tittar jag förbi dig. :tummenupp
 
Coolt! Finns det någon karta/sjökort/skiss över hur båtarna tar sig till Öregrund? Jag kommer antagligen sitta i en båt någon mil söder om Östhammar på lördagen och hoppas på att få se en glimt av båtarna?

Antagligen kommer jag inte in till Öregrund, men om jag gör det så tittar jag förbi dig. :tummenupp

Det jag hittat är:
http://www.svera.org/files/pdf/startbekraftelse_roslagsloppet_2007.08.04.pdf
har bara skumläst lite så egentligen vet jag knappt vad den innehåller...
Själv kommer jag va på båt någonstans norr om Öregrund, kompisen ska ligga bevakningsbåt å klart man passar på å erbjuder att hjälpa till då:D.
 
Titta på båttävlingar e kul eftersom vädret är bra, varmt på sjön när solen var framme, lite kyligt när den gick i moln.
Nu öppnas 1a ölen för idag, skål på er.
 

Bifogat

  • DSC02493 (Small).JPG
    DSC02493 (Small).JPG
    45.2 KB · Visningar: 38
  • DSC02514 (Small).JPG
    DSC02514 (Small).JPG
    44.8 KB · Visningar: 45
  • DSC02506 (Small).JPG
    DSC02506 (Small).JPG
    41.7 KB · Visningar: 38
  • DSC02515 (Small).JPG
    DSC02515 (Small).JPG
    41.5 KB · Visningar: 48
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top