Nu Måste Detta Redas Ut En Gång För Alla!

amullo skrev:
2102028 Eftersom jag kör en hoj med väsentligt lägre effekt i "pappret" än i hojen...

Hörru Mullo, det där var väl ändå inte världens smartaste att skriva på ett
forum som är fullt läsbart för allmänheten och således även för försäkringsbolagen?

Bara ett tips för ditt eget bästa!
Ciao,
SDK #980

stronzo skrev:
2102193 Hörru Mullo, det där var väl ändå inte världens smartaste att skriva på ett
forum som är fullt läsbart för allmänheten och således även för försäkringsbolagen?

Bara ett tips för ditt eget bästa!
Ciao,
SDK #980

Det är ju ingen direkt hemlighet att hundratals Duccar har fel effekt i papprerna typ -97 till -99.

Chronic skrev:
2102204 Det är ju ingen direkt hemlighet att hundratals Duccar har fel effekt i papprerna typ -97 till -99.

Nä, det vet de flesta, jag instämmer. Låt mig då istället förtydliga vad jag
avser så att du förstår. Det finns folk som fått reducerad ersättning p g a att
fel effektangivelse legat till grund för den försäkringspremie de betalat.

EDIT: Jag avstod att quota HELA Amullos inlägg för att inte infon ska ligga
i mitt inlägg om han väljer att editera vad han skrev.

Last edited:
Som Rasorblade o amullo säjer så finns det vissa bolag där deras system säjer att reggad effekt är den effekten som försäkras...sen spelar det ingen roll hur mycket du har egentligen.
Kommer inte ihåg om det är LF, Folksam eller vilket annat bolag det är som har det så.

JKay skrev:
2102401 Som Rasorblade o amullo säjer så finns det vissa bolag där deras system säjer att reggad effekt är den effekten som försäkras...sen spelar det ingen roll hur mycket du har egentligen.
Kommer inte ihåg om det är LF, Folksam eller vilket annat bolag det är som har det så.

Så är det.
Tjejen på bolaget jag har kommenterade detsamme, pratade med sin "chef" och sa att premien gällde iallafall, då min effekt är angiven som ursprungseffkt i deras system.

För att förtydliga. Jag BERÄTTADE alltså att hojen har MER effekt än vad hon angav till mig. Det står dessutom: Ducati 748 - Sportmodell i försäkringsbrevet, men ingen effekt.

amullo skrev:
2102436 Så är det.
För att förtydliga. Jag BERÄTTADE alltså att hojen har MER effekt än vad hon angav till mig. Det står dessutom: Ducati 748 - Sportmodell i försäkringsbrevet, men ingen effekt.

Det var som fanken! Det är bara till att gratulera :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...