Nu kommer man lukta gott igen

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Efter att ha ägt mitt ställ i 16mån, tvättades detta idag i duschen - först en hel burk med Turtle klädselskum o sedan en noggrann genomsköljning.
Tar nog minst 3 dagar att torka - får inte in fanskapet i torktumlaren :D

Blir inte riktigt av med flugorna på axlarna dock... är 200+ i spöregn enda sättet?

Robz skrev:
Vill inte verka negativ, men det där låter optimistiskt... När mitt ställ blev genomblött för några år sedan tog fem, sex dar för det att torka. Och då körde jag ändå mycket med det när det var blött.

Ett riktigt skinnställ luktar amoniak och svett.

Robz skrev:
2362207 Blir inte riktigt av med flugorna på axlarna dock... är 200+ i spöregn enda sättet?

Ja du Robz. Tvätta skinnstället... det trodde inte jag om dig.
Vad tror du handskar, stövlar och hjälm luktar. Har dom fått en vända i tvättmaskinen? :pannkyss

Men svar: JA, DET ÄR DET.
Jag fick mitt tvättat efter Knutstorpskörningen i fredags. Fick duktigt med regn mellan Kävlinge och Lund.
Thundern blev också glad :)

GSXR1100R skrev:
2362368 Ett riktigt skinnställ luktar amoniak och svett.

Håller med.

Robz skrev:
2362207 Blir inte riktigt av med flugorna på axlarna dock... är 200+ i spöregn enda sättet?
Berner har en asbra skinnsvätt ... jag kan ordna .... mina axlar blev som nya .....:tummenupp

Mr K skrev:
2362542 Berner har en asbra skinnsvätt ... jag kan ordna .... mina axlar blev som nya .....:tummenupp
Hur gick det med det där andra du skulle fixa? Var väl berner det med?

Bingo skrev:
2362299 Vill inte verka negativ, men det där låter optimistiskt... När mitt ställ blev genomblött för några år sedan tog fem, sex dar för det att torka. Och då körde jag ändå mycket med det när det var blött.

Andningsskydd kan också funka

Bifogat

• mask.jpg
    mask.jpg
    95.2 KB · Visningar: 43
Robz skrev:
2362207 Efter att ha ägt mitt ställ i 16mån, tvättades detta idag i duschen - först en hel burk med Turtle klädselskum o sedan en noggrann genomsköljning.

Blir inte riktigt av med flugorna på axlarna dock... är 200+ i spöregn enda sättet?

Men din Mille hadde ju svårt att hänga med mig mellan Svalöv o Billeberga och då höll ja bara 180+:D

Patrik29 skrev:
2366449 Men din Mille hadde ju svårt att hänga med mig mellan Svalöv o Billeberga och då höll ja bara 180+:D
Din mätare visar nog lite fel... låg i betydligt högre hastighet, men inte faan blev jag ren för det :va
EDIT: Iof kan 180+ stämma -> redan i Svalöv höll du 180... sedan +++ :näsblod

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP