Nu kör vi hoj-tråden!

väder för torsdag

Omkring halvklart och uppehåll.
+12 till +22
Sydväst 3 m/s

om det finns intresse så åker jag gärna en sväng i morgon oxå

YoMatic skrev:
Med den meningen antar jag att ett par av er tidigare idag har kört runt i Örebro-trakten. Ni råkade inte köra förbi/möta 3 st 125:er? :hihi

Eftersom jag och 2 kompisar va ute och körde (vad vi kallar) fort på landsvägar runt örebro, då vi blev omkörda på alla de möljiga hjul... :tummenupp

Jo då, det var jag som körde om er på slangen. :tummenupp

TERMINATOR skrev:
väder för torsdag

+12 till +22
Sydväst 3 m/s

Idag kan inte jag, men på lördag däremot, DÅ ska det åkas!! Så se nu till att ta det någorlunda vackert med spriten på fredag, så kanske det kan bli likadan uppslutning som igår. :tummenupp

Japp! Årets bästa körning! :tummenupp

Jag provade Aeros BMW. Den är som ett rymdskepp! Men är den högfartsbegränsad? :va
Iaf var den riktigt trevlig att slanga med, trots kardan.
När jag blir stel i lederna ska jag skaffa en sån. :tummenupp

Tengil skrev:
Japp! Årets bästa körning! :tummenupp

Jag provade Aeros BMW. Den är som ett rymdskepp! Men är den högfartsbegränsad? :va
Iaf var den riktigt trevlig att slanga med, trots kardan.
När jag blir stel i lederna ska jag skaffa en sån. :tummenupp
Men tryckte du in knappen för efterbrännkammaren? Eller kopplade du ur komfortläget? Eller så var det helt enkelt så att ACC:n, elsätet och milkshakemaskinen tar så mycket effekt att toppfarten blir lidande... :3freak

YoMatic skrev:
Med den meningen antar jag att ett par av er tidigare idag har kört runt i Örebro-trakten. Ni råkade inte köra förbi/möta 3 st 125:er? :hihi

Eftersom jag och 2 kompisar va ute och körde (vad vi kallar) fort på landsvägar runt örebro, då vi blev omkörda på alla de möljiga hjul... :tummenupp

Jag mötte er i bil och sen såg jag er på Statiol Almbyplan när jag tankade. Dagens 125:or är jäkligt läckra måste jag säga. Inte ofta man ser 125:or i Örebro och nu kommer tre i grupp, skoj. :tummenupp

Aero skrev:
Men tryckte du in knappen för efterbrännkammaren? Eller kopplade du ur komfortläget? Eller så var det helt enkelt så att ACC:n, elsätet och milkshakemaskinen tar så mycket effekt att toppfarten blir lidande... :3freak

MEN ÄR DET SÅ ATT DEN ÄR HÖGFARTSBEGRÄNSAD? :confused:
Tyckte det gick lite tungt över 260 :näsblod

YoMatic skrev:

jupp jag och dockan mötte nog er när vi var på g hemmåt igen

Aero skrev:
Idag kan inte jag, men på lördag däremot, DÅ ska det åkas!! Så se nu till att ta det någorlunda vackert med spriten på fredag, så kanske det kan bli likadan uppslutning som igår. :tummenupp
men vafan... på fest dricker man mycket sprit :D

Tengil skrev:
MEN ÄR DET SÅ ATT DEN ÄR HÖGFARTSBEGRÄNSAD? :confused:
Tyckte det gick lite tungt över 260 :näsblod
Vet ej. Jag å Termo åker ju sällan över 148, så jag har svårt att svara på det. Men en gång när vi var jävligt kaffesugna, då var även Kjelle med, så gick det jävligt fort. Men jag hann aldrig kolla på mätarn då. :)

Det var trevligt igår med så många hojar...
Som några redan sagt så var det väl liiiite mycket transportsträckor men bortsett från det så var det kul...
Iofs kastade jag ju lite grejor på stackars Mattias som råkade befinna sig bakom. :näsblod
Tack Tengil för hjälpen att samla upp delarna, det är tur att vi har dig. :tummenupp
Det var dåligt med blåbär där vi stannade tycker jag...
Nästa gång kanske du kan visa oss var man hittar dem... :tungan

Last edited:
raukroland skrev:
Tack Tengil för hjälpen att samla upp delarna, det är tur att vi har dig. :tummenupp
Det var dåligt med blåbär där vi stannade tycker jag...
Nästa gång kanske du kan visa oss var man hittar dem... :tungan

Visst! Jag är ju faktist lite av en blåbärs expert! :3freak

TERMINATOR skrev:
väder för torsdag

+12 till +22
Sydväst 3 m/s

jag och två till (va jag vet nu) ska åka lite ikväll.. vi kör 18.00 vid järntorget! om du e sugen på o ta en sväng... :tummenupp

Last edited:
Aero skrev:
Vet ej. Jag å Termo åker ju sällan över 148, så jag har svårt att svara på det. Men en gång när vi var jävligt kaffesugna, då var även Kjelle med, så gick det jävligt fort. Men jag hann aldrig kolla på mätarn då. :)

HAHAHAHAHAHA japp så va det vi gubbar älskar touring :tummenupp

PBR gubbsektionen

nähä nu har man lyckats att ¨få sova middag i hela 16 minuter... fan jag är för grinig för att sätta mig på en hoj idag :brinnerup

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman