Nu kör vi hoj-tråden!

i morrn fredag är det fria trängen inför helgens race på åsen, är det någon som är ledig på dagen som vill följa med och titta

TERMINATOR skrev:
i morrn fredag är det fria trängen inför helgens race på åsen, är det någon som är ledig på dagen som vill följa med och titta

Jobbar... Dessutom lär jag nog se hojar så det räcker till och blir över i helgen.

TERMINATOR skrev:
En lunch på Åsen är inte det sämsta...
Går det att ses där kanske??

TERMINATOR skrev:
Mmm har fått något skit i frambromsen det pulserar och det är inte skivorna.

men jag tror jag vet vad felet är

Vad är det då? Skeva skivor är inte lätt att se med blotta ögat...

erik skrev:
Vad är det då? Skeva skivor är inte lätt att se med blotta ögat...

för det första kan jag upplysa dej om att sporthojfesten redan varit.

jag tror det är oken som spökar, ska byta klossar i morrn och mortionera kolvarna lite, vore det skivorna så skulle det skaka hela tiden och det gör det inte, dessutom finns det 2 gixxrar till på forumet med samma problem.

men jag provar med det först blir det inte bättre så går man börja kolla gaffeln, olja styrlager mm men det blir i såfall i vinter.

en sak till som kan orsaka lite jidder är om fram och bak dämparen inte arbetar i hop dvs att den enna är tex max på ställd och den andra väldigt mjuk, det finns säker 1000 skäll till så det är bara att prova sig fram, bromsslangarna kan det oxå vara att det pulserar i vissa farter, men men det är bara teorier jag har, men först blir det klossbyte såg att dom va näst intill slut så det va dax hursom haver, undrar om jag ska sluta att skriva nu.... jo jag tror det :hihi

TERMINATOR skrev:
för det första kan jag upplysa dej om att sporthojfesten redan varit.

jag tror det är oken som spökar, ska byta klossar i morrn och mortionera kolvarna lite, vore det skivorna så skulle det skaka hela tiden och det gör det inte, dessutom finns det 2 gixxrar till på forumet med samma problem.

men jag provar med det först blir det inte bättre så går man börja kolla gaffeln, olja styrlager mm men det blir i såfall i vinter.

en sak till som kan orsaka lite jidder är om fram och bak dämparen inte arbetar i hop dvs att den enna är tex max på ställd och den andra väldigt mjuk, det finns säker 1000 skäll till så det är bara att prova sig fram, bromsslangarna kan det oxå vara att det pulserar i vissa farter, men men det är bara teorier jag har, men först blir det klossbyte såg att dom va näst intill slut så det va dax hursom haver, undrar om jag ska sluta att skriva nu.... jo jag tror det :hihi

Har mycket svårt att tro att dämpningen eller bromsslangarna skulle spela in i detta fall. Skulle det vara bromsslangarna borde det yttra sig i form av svampig känsla i bromsen

Fan Termo. Du skulle köpt en Husa istället så hade du sluppit meka så mycket. :D

som erik säger.. skivorna går inte att se om dom är skeva.. jag och tengil mätte mina skivor på min x9a som jag hade.. han hade någon special sak på sitt jobb som vi kollade med och fan vad lite det var.. mäte på 25ställen runt hela skivan/skivorna... det slår lite här och lite där.. inget man ser men gud vad det känns.

det va en rr kille på forumet som nämnde fjädringen, vi får se vad det är, jag tar en sak i taget och går igenom prylarna.
jag ska träffa en härifrån forumet som har samma problem trotts nya ISR skivor på en lika dan hoj som min

Last edited:
Det de snackar om på RR-forumet har garanterat (nästan) inget med dina vibrationer att göra.
Är det bara när du bromsar eller hela tiden?
Känns det olika när du bromsar olika mycket?
Antar att det är flytande skivor på den. Hur ser infästningarna i navet ut? De kan vara slitna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT