NU kör väl ingen hoj längre??!

Jag åker ibland mitt i vintern dom få dagar det är plusgrader och torrt på vägarna men vägsaltet är inte att leka med varken vad det gäller grepp eller hur hojen ser ut om man inte får bort allt salt som har stänkt upp. :gnissla

Jag har ställt in mina skönheter iallfall! Brr.. va kallt, det ligger typ en decimeter snö här............och bara väntar på att kastas över lillbrorsan :hihi

robb skrev:
Kan rekomendera att gå med i hemvärnet och åka Husqvarna 258 med skidor.. gjorde lumpen som MC-ordonnans.. kan säga att det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv när vi hade snöutbildning på hoj! riktigt jävla kul.. snacka om att det går att åka brett! :banana :yoparty

Det är riktigt skoj.
Fast dubb bak och skidor är ingen bra kombination. Men med dubbat framdäck och skidor så blir det riktigt kul.
Mycket tältliv har det inte blivit. Tror jag sovit totalt två nätter under tre år som mc-ordonnans i hemvärnet.
Synd att jag åker till Rom på torsdag för annars hade vi tänkt åka i Kungsängen på lördag. :( Men Rom blir nog kl det också, hoppas snön stannar var ett tag nu.

Var allt ute en sväng i söndags eftermiddag....
(Innen all j...a snö kom)
Det var 7.5 grader kallt... Men ingen större fara...
Gött och ta sig en sväng...

Polarn bara skaka på huvet när jag kom förbi en sväng...

Men vad gör men inte... :tungan

Jag kör, fast bara om det är torrt. Blött och vägsalt är ingen kul kombination mot hojen :rolleyes:

Flyttar den 15 December, så innan dess MÅSTE jag ha undan hojen... Men det är bara 3 mil motorväg, så torkar det bara upp lite så är det lugnt :)

zopilote skrev:
Flyttar den 15 December, så innan dess MÅSTE jag ha undan hojen... Men det är bara 3 mil motorväg, så torkar det bara upp lite så är det lugnt :)

Fan nu när du säger det...jag måste också ställa undan min...men det ligger nästan en decimeter snö här.... så jag kan inte köra den till vinterförvaringen :brinnerup Man får väl hoppas att det regnar bort snart då... :3freak

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8