NU kör väl ingen hoj längre??!

Körde faktiskt i onsdags då började det SNÖA...så jag åkte hem :mad:

Såfort jag är klar med flytten så ska jag ut och ta mig en tur :)

Vet en kille/gubbe som kör konstant, året runt, från E18 Stäket över till E4 Rotebro (sen vet jag inte var han tar vägen). Han har skidor och värmehandtag på en hoj som försetts med någon stor tillbehörskåpa.

Vore kul att testa en hoj med skidor och dubb :)

Mötte en BMW vad nu den där BMWcup hojen heter igår. Det va precis innan snön började falla.

HönaPower skrev:
Vilket JÄVLA väder!!

Kan inte tänka mig att nån tog hojjen till jobbet i morse?
Förrutom nån galen budknutte! :näsblod

Såg en offroadare som körde in vid Ok/Q8 i Söndags när det var så förbannat kallt...han såg ut att frysa rejält..

Testade min kinascooter igår.... den sög sååå hårt.

skidan fram har inga stålkanter... så man kan inte styra + att bandet gräver ner sig.... fast den e ju tuff - men värdelös !

Bifogat

• LY-CIG087.jpg
    LY-CIG087.jpg
    44.4 KB · Visningar: 189
Webspy skrev:
Testade min kinascooter igår.... den sög sååå hårt.

skidan fram har inga stålkanter... så man kan inte styra + att bandet gräver ner sig.... fast den e ju tuff - men värdelös !

Funderar allvarligt på att köpa tillbaka min TDR250, lägga på trialdäck och köra sig tokig. Härlig hoj TDR:n 50Hk och lätt som en 125:a. "Ultimata" <-- :hihi bushojen

vet iaf 15 dårar som är ute och snurrar nu! bla:a nisse järnet ,EBS och Robban W.

det är kul att köra hoj i snön!!!

såg en mcbudsdåre köra e18 norrut i morse, det såg väldigt halt ut. han åkte med båda benen hängandes efter sig :)

klart, han får ju ivf betalt för det :D

sandstream skrev:
Vore kul att testa en hoj med skidor och dubb :)

Kan rekomendera att gå med i hemvärnet och åka Husqvarna 258 med skidor.. gjorde lumpen som MC-ordonnans.. kan säga att det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv när vi hade snöutbildning på hoj! riktigt jävla kul.. snacka om att det går att åka brett! :banana :yoparty

robb skrev:
Kan rekomendera att gå med i hemvärnet och åka Husqvarna 258 med skidor.. gjorde lumpen som MC-ordonnans.. kan säga att det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv när vi hade snöutbildning på hoj! riktigt jävla kul.. snacka om att det går att åka brett! :banana :yoparty
Jag är inte gjord för sånt, pallade 3 dagar i tält sen bad jag kapten om att få träffa en doktor då det kliade i knävecket (åkte direkt till McDonalds utan permis) :D

Har en kompis som körde hoj i lumpen och han tyckte precis som du att det var grymt kul att köra på vintern.

Igår gick det inte att köra eftersom det va snökaos i skåne (3 cm snö)...

Men är det bara någon plusgrad och relativt torrt så kör jag gärna en repa, det blev 20 härliga mil häromveckan.

Jag minns inte om det var i vintras eller förra vintern, men det stod en
RD500 med dubbdäck parkerad bland bilarna på parkeringstaket på
Sollentuna centrum. Det var -10 grader....

jeg kjører fortsatt hver dag selv om vinteren har kommet, det er bare 12.5 grader i dag så man må kle godt på seg.

GSXR1100R skrev:
Igår gick det inte att köra eftersom det va snökaos i skåne (3 cm snö)...

Men är det bara någon plusgrad och relativt torrt så kör jag gärna en repa, det blev 20 härliga mil häromveckan.

Åja, jag va ute o körde hela 5mil igår! Det var förbannat härligt att köra när det började snöa, säger bara VVV! Idag var det perfekt väder när jag körde från eslöv mot höör vid 12tiden, torrt o skinande sol!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8