Nu j-vlar tar det stopp!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Har just meckat på ett par bluespot calipers på trixxien. Satan i helvete vad det nitar. Det känns som att köra in i en vägg. Tydliga problem dock att hålla bakhjulet kvar i backen, samt att framhjulet släpper lite allt som oftast. Lite mer spännande än nödvändigt. Skall nog skruva lite på stötdämparna. Eller?

De sitter på de flesta yamaharacers från 97 till... tja, nu kanske. Vet inte riktigt. Samma för R1, R6, thunderace, thundercat. Häng mig inte om jag har fel på någon modell men det är så jag fattat det. Bromsar seriöst gör de iallafall!

t-rex skrev:
De sitter på de flesta yamaharacers från 97 till... tja, nu kanske. Vet inte riktigt. Samma för R1, R6, thunderace, thundercat. Häng mig inte om jag har fel på någon modell men det är så jag fattat det. Bromsar seriöst gör de iallafall!

Nä du har nog rätt. Utseendemässigt ser de ju vad man kan se på bild i princip likadana ut. Däremot kan det kanske skilja lite ändå mellan exempelvis en Thundercat och en R1:a. Några år i mellan och konstruktören kan ha hunnit med någon mindre förbättring.

Jo, det är bra ok. Gjorda i ett stycke (mindre flex), och det är det som du känner i form av bättre bromsverkan jmf de skruvade originaloken (två halvor) på TRX. :tummenupp

t-rex skrev:
Har just meckat på ett par bluespot calipers på trixxien. Satan i helvete vad det nitar. Det känns som att köra in i en vägg. Tydliga problem dock att hålla bakhjulet kvar i backen, samt att framhjulet släpper lite allt som oftast. Lite mer spännande än nödvändigt. Skall nog skruva lite på stötdämparna. Eller?

Gjorde samma operation på min hoj för ett tag sedan och kan bara hålla med. Grymt mycket bättre bett än orginaloken, kanske lite "död" känsla men skillnaden är milsvid. :tummenupp

Re: Re: Bluespot?

K-Micke skrev:

Jo, tack det klarnade vid den andra posten som t-rex gjorde...
Sumitomo...jag associerar alltid till sumobrottning när jag hör det namnet...hmm. :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!