Nu jävlar e det vinter!

supermoppe skrev:
2585227 Jo jag har börjat inse det. :( Kollar man på bilderna så ser man att det är flammigt på filtret och det beror nog troligtvis på att det dammet inte har tagits upp utan åkt igenom pga. för lite filterolja. Men nu blir det ändring på den fronten som sagt. :)

Jag skulle nog ta och kika lite på kolv och sånt efter 130h med lite damm genom grejerna.

Olof Eriksson skrev:
2584223 Det beror lite på, en del lär sig det, andra inte. Det är som en eftermiddagsaktivitet :rolleyes:

Ser fram emot eftermiddagarna 2007 i Spanien.... hehe

MANGAN skrev:
2584500 Vi har nästan altid använt bensin o det är inga probs vad vi märkt ....det är nu på senare tid vi börjat använda filtertvätt

Mvh
Mangan

ok men minns ja inte helt fel så gick hondas orginalfilter till crf sönder på löpande band och det strax efter att dieseln var slut och jag körde med bensin ett tag... Men det kan va varit tillfälligheter

nilzz skrev:
2584114 Supernice :tummenupp
Jag ska ner till Jofrab på fredag och handla lite prylar. Så det passade ju kannon att det var där som det fans.

Inte behöver jag handla handskar heller, jobbar på kemi fabrik :D

tackar för tipset!

om du jobbar på en kemifabrik så ta då n-parafin det har jag gjort i ja du snart 102år:va det fungerar bra, Har gjort en egen hink med galler. även de har du säkert på jobbet å d e en löneförmån:tummenupp ifrågasätt inte tänk på min ålder:D

å under dessa år från AJS Hd till R1 å div cross å motard 2 samt 4-takt så har jag rengjort filtret mer sällan än ofta, Jag har ett ras på mig (rm 125 -86):gnissla

Lennartsson skrev:
2581556

Ööööö.... Varför tror du man byter filter hela tiden? En riktig bike suger i sig duktigt med luft och så fort det blir skitigt eller dammigt sugs det med in i motorn. Nytt filter varje pass om det dammar. Sen går ju biken bättre med rena filter hela tiden. Inte byta filter efter en tvätt är ju en dödssynd med.

För att man kväver hojen annars. Det kvittar hur länge jag kör på mina filter, dom är alltid lika rena inuti!!

Ljunghusen skrev:
2592153 För att man kväver hojen annars. Det kvittar hur länge jag kör på mina filter, dom är alltid lika rena inuti!!

Saker fastnar inte på insidan av filtret.....Då är skiten redan i motorn....... Aldrig haft ett skitigt filter invändigt jag heller å jag har bytt många tusen st.....

Lennartsson skrev:
2592686 Saker fastnar inte på insidan av filtret.....Då är skiten redan i motorn....... Aldrig haft ett skitigt filter invändigt jag heller å jag har bytt många tusen st.....

Tar jag bort mitt yttre lager (2lager i filtret) är det inre också alltid rent

Ivf som helst så samlas iaf MITT skit utanpå filtret, i oljan!

Varför chansa med att inte göra rent det? Det är så pass enkelt och så slipper du oroa dig. Själv byter jag efter varje åktilfälle. (crosskörning) Även om filtret inte ser speciellt skitigt ut så finns det alltid damm i det. Men kör man motard så kan ju iaf göra rent vid varje oljebyte inte vara allt för krävande...

Skiten går ju igenom filtret och stannar ju inte alltid på insidan. Så ett filter som ser rent ut på insdan kan ju vara lite missvisande ur den synpunkten.

Back