Nu jävlar är jag förbannad !!

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
saxat från Aftonbladet:
"Mannen körde ihjäl både farmor och hennes barnbarn Tilda, 11 månader.
I dag erkände han att han kört bilen - men nekar till brott och sa att alkoholen inte försämrade hans kapacitet som bilförare."

FY FAAN FÖR DEN MANNEN ! ! ! ! !

Hur i helvete kan han påstå något sådant ???! ! !
Jag är så javla arg att jag skakar...

läs hela artikeln här: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,469957,00.html

Det spelar ingen roll vad han säger. Han har varit väldigt alkoholpåverkad och han har mördat två människor. Ett fruktansvärt brott. Ska bli väldigt intressant att se vad straffet blir. Fy fan!

Silwer skrev:
på detta forum har vi ju förare som påstår att deras körförmåga inte påverkas ens i över 200 knut på våra vägar, folk har sina idéer.

körförmågan påverkas inte i 200knyck men däremot försämmras reaktions sträckan rätt ordentligt och svårighetsgraden på körningen ökar. :fakta

hur som hellst hör Alkohol och fordom av något slag inte ihopp alls!! har ma ndruckit ska man gefan i å köra.

å hur den här mannen ska kunna leva med å kört ihjäl två människor det undrar jag. utan att ha dåligt sammvete för det dessutom, måste ju a nå fel på fanskapet.

Silwer skrev:
på detta forum har vi ju förare som påstår att deras körförmåga inte påverkas ens i över 200 knut på våra vägar, folk har sina idéer.

Det tror jag inte.
Jag tror inte att någon här tycker att det är lika stor risk att köra 110 som 200. Sen att dom väljer att ta den risken det innebär att köra i dom hastigheterna är ju en helt annan sak, tycker jag. Och om olyckan skulle vara framme tror jag knappast dom skulle säga att det inte spelade någon roll om det gick 110 eller 200. Jag tror och hoppas att "nivån" här ligger lite högre än så...

Men jag kan inte förstå hur den här mannen kan stå och säga att han inte har gjort något fel. Jag skulle vilja se honom titta in i ögonen på föräldrarna till barnet och påstå att han inte har gjort något fel..

hur fan kan han erkänna att han rattfull kört ihjäl 2 människor å sen neka till brott...

...borde inte det tolkas som ett erkännande till just brott? :va

va det inte detta NO:1 hade uppe för ett ta sen förresten?

sven666 skrev:
hur fan kan han erkänna att han rattfull kört ihjäl 2 människor å sen neka till brott...

...borde inte det tolkas som ett erkännande till just brott? :va

Han nekar inte rattfylla, han nekar till vållande eller dråp, minns inte vad han var anklagad för.

Rattfyllan har han erkänt.

Tyro skrev:
Det tror jag inte.
Jag tror inte att någon här tycker att det är lika stor risk att köra 110 som 200. ..

Hehe, det finns folk här inne som anser sig köra säkrare i 200 än 110. De skärper ju sina sinnen då vettu!

Egentligen borde jag lägga det här i en ny tråd då jag riskerar att psika upp stämningen ordentligt här, därför tydliggör jag från början:

Mina funderingar är hypotetiska och enda sambandet med detta aktuella fall är att jag blev påmind om mina tidigare funderingar.

Såja, nu till min fundering. Det kan ju vara så att även om en person är full och är inblandad i en olycka så var det inte hans fel. Har någon någonsin blivit dömd för att ha orsakat en olycka där en fullis varit motpart?

Markus skrev:
Egentligen borde jag lägga det här i en ny tråd då jag riskerar att psika upp stämningen ordentligt här, därför tydliggör jag från början:

Mina funderingar är hypotetiska och enda sambandet med detta aktuella fall är att jag blev påmind om mina tidigare funderingar.

Såja, nu till min fundering. Det kan ju vara så att även om en person är full och är inblandad i en olycka så var det inte hans fel. Har någon någonsin blivit dömd för att ha orsakat en olycka där en fullis varit motpart?
Visst skulle det kunna vara så att en nykter person hade orsakat exakt samma olycka om denne varit i samma situation. Sannolikheten för det går inte att bortse ifrån. Men han är fortfarande skyldig till grovt rattfylleri och det borde räcka för fängelse.

t-rex skrev:
Hehe, det finns folk här inne som anser sig köra säkrare i 200 än 110. De skärper ju sina sinnen då vettu!

Då kanske man ska fundera om man är tillräckligt mogen för att köra motorcykel.

Obs. Syftade nu bara på dom som tydligen inte förstår att det är farligt att köra fort, inte alla som gör det.

Silwer skrev:

Sådana omdömeslösa förare måste ha någon form av hjärnskada.
Ja, ja.. Jag kör oxå på bakhjulet ibland men man måste välja plats, tid och tillfälle för lek ju.

Jag hoppas att denna fylleföraren får ett STORT straff, beslagtagen bil och stämningar och skadeståndskrav så han inte orkar leva till jul!

Bara detta att han påstår sig kunna köra med sådan promille visar att han inte kan ha alla killarna hemma...

Han borde aldrig få tillbaka körkortet och försäkerhetsskull amputerar man armarna på han så han inte kan köra något över huvudtaget... :mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman