nu igen :S

Jag går förbi den plats som olyckan skedde på nästan dagligen och idag vid lunchtid så sattes det upp en vägarbetszon just där. Vet inte vad de skulle göra eller hur länge, men jag misstänker att det kan ha varit lite lätt grusigt på asfalten.

Last edited:
Jag körde förbi några minuter efter att det inträffat.
Den skadade låg i körfältet från stan och västerut. Mc´n låg några hundra meter längre fram i körfältet mot stan- österut.
Hojen en svart sucka bandit 600 nakenmodellen läckte rätt så duktigt, om det var olja eller kylarvatten vet jag inte.

Troligtvis har han väll tappat kontrollen / blivit påkörd och åkt in i räcket och flutit över eller glidit under det. Kan ju ha varit så illa att han blivit påkörd av mötande bil med stod en lastbil där om han var inblandad eller bara hade stannat kan jag inte svara på...... Mycket ambulanser och mycket bilar som stod still var det så att det var riktigt allvarligt förstod man ju med en gång.

Så satans trist när det händer.......

Så här står det på SR:s nyheter:

Motorcykeln kolliderade med en personbil vid avfarten Amerikahuset på Götaleden. Föraren i personbilen smet sedan från platsen, men har nu givit sig till känna.

Fyfan vad tråkigt iaf, kör där med bil varje dag och det gör alltid extra ont i hjärtat när man passerar platser där det har skett mc-olyckor. Även långt efteråt.

Lita aldrig på bilförare. Jag vet att alla redan vet det men det skadar inte att skriva det igen. Var uppmärksamma gott folk. :krama

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025