Nu har moppepojkarna fått sin egna r1:a!

Vaaaaaad orättvist!!! :gråta Själv hade man en Compact!! :rodnar Man lär ju till höra eliten med en sån moppe iaf :banana

Tycker nästan det är lite pinsamt på något sätt med en så fin sak som går i 30km/h och låter som en symaskin (bokstavligt talat). Eller är jag ensam om att tycka så? :cool:

"Man lär ju till höra eliten med en sån moppe iaf "

Spara försäkringspengarna i tre år istället och köp en schysst beggad MC när du blir 18..

//Anders.

Hur kan man sjunka så lågt?

En moped kan vara en scooter eller en cool gammal DT/MT. Man gör ju bara bort sig på en sån.....

Vill du ha en cool 125 så köp en nyare NSR125, de är rätt snygga :tummenupp

Tillhöra eliten??? I ett år eller? Sen när man är 16 vill man inte ha en sån fesen slö moppe...

750RR

Mago skrev:
Tycker nästan det är lite pinsamt på något sätt med en så fin sak som går i 30km/h och låter som en symaskin (bokstavligt talat). Eller är jag ensam om att tycka så? :cool:

Du är inte ensam om att tycka så!!

30.000:- :eek: :eek: Mina ungar e 5 & 7 nu Vad ska inte en moppe kosta när dom blir 15? :eek: :eek:

Mago skrev:
Nog ingen som köper en sån om de inte tänkt trimma upp den så den åtminstone gör 80... Annars vore det verkligt pinsamt.

berggren_martin skrev:
Nog ingen som köper en sån om de inte tänkt trimma upp den så den åtminstone gör 80... Annars vore det verkligt pinsamt.

WOW! Hela 80 KM/H!! Jag hade min Suzuki PV upp i 110 och då kostade mopeden + trim (trimmet inhandlades nytt) cirka 5000 kr... :rock Nej, de där modellerna är så äckliga. Bara bortskämda snorungar som inte ens vad vad en insexa är har sådana där, och då är det ju föräldrarna som betalar. :brynad

Suck, vart är världen på väg? :confused:

det står en sån där här i stan på en MC affär. Ser ju lite kul ut med R6/R1 stuk å smala som as däck å.. i övrigt smal.

Såg massa TZR nere i Spanien. Skönt att man inte är 15 år och har alternativet längre....

varför en retta när man kan få en med riktigt
racerstuk:

Rs50.jpg

SM mopparna är ju ganska coola iaf, kan tänka mig att dom fjunisarna som har en supermotardmoppe har kul när dom kör iaf!

gthyni skrev:
varför en retta när man kan få en med riktigt
racerstuk:

Rs50.jpg

En sån där rullar runt i Jkpg.. han extra jobbar i videobutiken precis där jag bor.. man blir alltid förvåndad när man kommer på att de e en moppe.. för när man ser den på lite håll så går man alltid mot den för o kolla vad de e för hoj.. lurad varje gång.. :rodnar

Mago skrev:

Mest pinsamt blir det väl när de blir omkörda av en trimmad Gilera med brandgult fusk-fårskinn...

En kille i stan som kör en MH RX -03 som jag och några kompisar från cykelgymnasiet totalförnedrade förra veckan. Oj vad förvånad han såg ut när vi drog ifrån honom på våra cyklar hur lätt som helst. :cool:

BadToy skrev:
30.000:- :eek: :eek: Mina ungar e 5 & 7 nu Vad ska inte en moppe kosta när dom blir 15? :eek: :eek:
Hehe lika bra att tjacka en nu! :hej Vad kostade en DT50 -90? 8000-10000:-? Så på 10år har dom ökat mer än dubblet så mycket i pris. Alltså lär du få pröjsa runt 60 lök för en moppe när dom har mognat :D Och du måste ju köpa 2 :tummenupp ;););)

Nisse Järnet skrev:
Hehe lika bra att tjacka en nu! :hej Vad kostade en DT50 -90? 8000-10000:-? Så på 10år har dom ökat mer än dubblet så mycket i pris. Alltså lär du få pröjsa runt 60 lök för en moppe när dom har mognat :D Och du måste ju köpa 2 :tummenupp ;););)

1989 10750 kr:)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...