Nu har man koniskt filter på hojen!!

Joker skrev:
Visst var det här som du har,skorvkalle? :tummenupp
Det är markerat.... :)

Ett sånt har jag med Joker ;) Koniskt låter en hel del, vid ett visst varvtal finns det risk för huvudvärk efter ett tag :D Speciellt om man kör i tunnlar :rolleyes:

AdrenalineRush skrev:
är det ingen annan mer än jag som tycker det LÅTER som F*N me koniskt!!?? :confused:

ja måste ja gjort nått fel för det dånar när ja accar me min... även när ja inte varvar den, på 5 tusen varv dånar det o så ska det väll inte låta?

hade varit bra om ja fått höra hur det ska låta me konsikt, ja tror mitt läcker eller nått....

Det är ju det som är hela grejen, att det vid vissa vartal (nånstans i mellenregistret) säger: BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!

Mumma!! :öl

alla som hör den tror ju att den är mycket större än vag den eg. är, redan två stycken som frågat mig om det är 600a jag kör :p

vad menas då med "Kan ej monteras på vacuumförgasare." d é juh en sån som sitter på RG:n.. å d é flera som kör mé koniskt på RG:s så wtf :confused:??

Konfilter ska INTE inoljas!

Konfilter är gjorda i syfte att användas på landsvägsmaskiner och köras på gata, d.v.s. där det inte förekommer speciellt mycket smuts.

Har man däremot en offroad och kör i skogen är däremot inte konfilter att rekommendera. Nej, vill man ha mer effekt i sin skogsmaskin är crossfilter att rekommendera.

heNkOne skrev:
vad menas då med "Kan ej monteras på vacuumförgasare." d é juh en sån som sitter på RG:n.. å d é flera som kör mé koniskt på RG:s så wtf :confused:??
Det är inte vacuumförgasare på RG'n utan en vanlig mekanisk Mikuni flatside 30

Olja eller inte beror på vilket fabrikat av filter ni köper, tex så ska ett K&N ALLTID oljas, medan ett V&H INTE ska oljas. Detta måste ni fråga där ni köper filter/läsa i instruktionen som medföljer. Anledningen till brölet är att ni hör insugsljudet när trotteln reser, som annars dämpas av luftburken. lösa filter på vacuum-förgasare brukar inte funka bra, ibland orkar inte trotteln resa fullt, ibland går den oroligt. Det kan funka, det kan också inte funka.

hur fan lyckas ett koniskt filter hålla allt vatten ute?
är det så tätt att inget kommer in?

funkar utmärkt för mig, har aldrig lagt av i regn lr. liknande som andra här påstår, har tom. tvättat hojen utan en plastpåse över det och den gick igång direkt......köp! ;)

Saktare? :confused: Hade för mig att det hette långsammare men jag kan ju ha fel. :fakta

Conrad skrev:
Det är ju det som är hela grejen, att det vid vissa vartal (nånstans i mellenregistret) säger: BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!

Mumma!! :öl

En polare har det på sin DT me 5,5:a och den låter som fan.. hörs en km bort :tummenupp men grannarna är mindre glada när han blåser förbi :D

Som det låter på er så verkar det där luftfiltret vara superb!!
Låter det så gött som ni säger? bara vid ett visst varavantal lr över hela registret?
Ger det bättre effekt Te x. Vrid, axx, stark osv

Nu snackar jag om "silver uni luftfilter" som kan köpas på duells!

:whip

OBS!!! Ska ni pilla me nya luftfilter så byt huvudmunstycke!!!! Gör ni inte det så kommer hojjen gå snålt och köra varm/värmenypa!! Detta gäller även om man monterar ett storre avgasstytem/ostryper det gamla! :fakta

Biifer skrev:
OBS!!! Ska ni pilla me nya luftfilter så byt huvudmunstycke!!!! Gör ni inte det så kommer hojjen gå snålt och köra varm/värmenypa!! Detta gäller även om man monterar ett storre avgasstytem/ostryper det gamla! :fakta

Om nu inte det munstycket som sitter på redan e stort......som tex på crm... :tummenupp

Biifer skrev:

Som nån sa tidigare så är det olika från hoj till hoj, men du har ju rätt i de flesta fall

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back