Nu har man känt dödsångesten komma smygande

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
http://sydsvenskan.se/malmo/article109839.ece

Hann tänka 4 saker innan det small:

- shit, vad gör han
- helvete, jag hinner inte bromsa
- nu smäller det
- nu dör jag kanske

Jag körde rakt fram i korsningen, den mötande bilisten svängde vänster. Smack i framskärmen på honom med en flygtur som följd.
Inget allvarligt dock. Inga frakturer, endast 2 hårt stukade handleder, lättare hjärnskakning och allmänt blåslagen.

Hemma igen, dock hojlös. Den lär ha blivit till skrot. RIP gamla Bettan :död Fast jag är rätt nöjd med att ha kommit ganska lindrigt undan ändå.

Meningslöst inlägg men kände ett behov av att skriva av mig inför likasinnade. Tack på förhand för omtanken.

Hemskt att hinna tänka att man ska dö.

Håll oss(mig) gärna uppdaterad om hur det blir med ersättning osv. Jag har inte fått ett öre sen jag blev påkörd.... o jag dog ett tag!

jävligt skönt att du mår bra efter omständigheterna.
Vila upp dig nu ordentligt så att du kan ta o åka mer hoj sen när du förhoppningsvis skaffar dig en ny hoj snart.. :jäs

Grattis till en relativt lyckad flygpremiär!

Läk ihop nu. Det borde väl gå snabbare att få hojen ersatt när det är den andres bolag som skall peja än om den t ex blivit stulen? Skall väl inte ha varit slut på säsongen det där.

ft skrev:
Grattis till en relativt lyckad flygpremiär!

Läk ihop nu. Det borde väl gå snabbare att få hojen ersatt när det är den andres bolag som skall peja än om den t ex blivit stulen? Skall väl inte ha varit slut på säsongen det där.

Nej, jag hoppas inte det. Finns dessvärre inte så månge intressanta objekt i min prisklass för tillfället. Den jag hade var en -92 blade som väl står i runt 30.000 idag. Vill ha en 929/954/zx9r, men har inte riktigt pengar till det då jag går på aktivitetsstöd (går en utb.). Och pokern ger inte tillräckligt med extra för det. Fast det löser sig nog, får tänka positivt :)

Hade bara halvförsäkring men mig veterligen är jag helt oskyldig till olyckan. Den som svänger vänster är mer eller mindre alltid den vållande så vitt jag vet.

Trist med hojjen. Gott att du är hel. Gjorde samma sak i frankrike för några år sedan, man hinner tänka rätt mycket från det att man ser fronten till dess att man flyger...

Skalman skrev:
Nej, jag hoppas inte det. Finns dessvärre inte så månge intressanta objekt i min prisklass för tillfället. Den jag hade var en -92 blade som väl står i runt 30.000 idag. Vill ha en 929/954/zx9r, men har inte riktigt pengar till det då jag går på aktivitetsstöd (går en utb.). Och pokern ger inte tillräckligt med extra för det. Fast det löser sig nog, får tänka positivt :)

Hade bara halvförsäkring men mig veterligen är jag helt oskyldig till olyckan. Den som svänger vänster är mer eller mindre alltid den vållande så vitt jag vet.

Yes, han har fullt ansvar! Bra att du klarade dig så pass bra men tråkigt med hojen :3freak

Skönt att höra att det gick bra med dig (ganska bra iaf). Hoppas du hittar en ny hoj snart igen.

Oj. När hände detta?

Tur att du klarade dig såpass bra iaf! Vad hade du för utrustning?

Som sagts tidigare, det där går helt på bilägarens försäkring, ligg på dom bara så får du nog ut vettigt med pengar.

Krya på dig!

Det där har jag varit med om - och man hinner fundera rätt mycket på den korta tiden. Bromsar som fan först, upptäcker att det inte räcker, stålsätter sig för smällen (och det smäller alltid mycket hårdare än vad man tror) och så precis innan hojen krockar så hoppar man upp för att inte fastna med benen mot styret och bryta benen av sig (jo, det funkar faktiskt - jag gjorde inte så första gången och det straffade sig).

Kör alltid med helljus påslaget dagtid, ha färggranna kläder och kör på ett sätt så du syns. Samt att alltid vara förberedd på det värsta (världen är full av lallande dårar som sitter i egna tankar och lyssnar på Britney medan de framför sina fordon).

Skönt att höra att det gick bra med dig! :)
bor i närheten av just denna korsning, men var omedveten om olyckan!
vilken tidpunkt skedde olyckan?

Maldiani skrev:
Skönt att höra att det gick bra med dig! :)
bor i närheten av just denna korsning, men var omedveten om olyckan!
vilken tidpunkt skedde olyckan?

Runt 01.00-01.30 eller så på natten mot söndagen. Amiralsgatan/Föreningsgatan vid konserthuset.

Passar på att lämna all heder åt all sjukvårdspersonal, ambulanskillar/tjejer m.m. som skötte sitt jobb snabbt, effektivt och exemplariskt. De gör ett grovjobb och det är tryggt att veta att den biten verkar funka bra trots allehanda nedskärningar och dylikt från de som bestämmer. Visst får man vänta en del på olika avdelningar och så, men det kan man inte klandra personalen för.

Har samma erfarenhet
Fast jag hann inte tänka så mycket mer än att "nu är det slut" precis innan
kollisionsögonblicket.

Sedan kommer den där extremt obehagliga känslan när man tänker på vad som kunde ha hänt och man inser vilken otrolig tur man har haft...
Speciellt obehagligt är det när man tänker på de anhöriga som egentligen är de som får det värst - morsan och farsan lever fortfarande i lycklig okunskap...

Lite lustigt är det ändå att den där oron över att det ska bli "repor på lacken" som man hade innan kraschen helt försvinner när man upptäcker att man faktiskt överlevt...

Har precis i dagarna börjat med reparationerna av min gamla XJ som jag körde på en älg med, på den berömda slingerbulten, för snart ett år sen.

Känns som riskmedvetenheten har spunnit upp i högvarv och numera har jag tom hjälm när jag cyklar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg