Nu har man införskaffat sig en ny hojj

Du Markus..... Jag väger 108kg,,1,92lång.Mitt ex köpte en flång ny R6:a -2008. klart man skullle prova o smiska skiten.. måste säga att den var j-ligt komfortable. jämnfört med hondas cbr.. tyckte kawan verkligen höll måttet. svårt o sluta flina.. nu äger du en ennu nyare.................................:tuttar

Du Markus..... Jag väger 108kg,,1,92lång.Mitt ex köpte en flång ny R6:a -2008. klart man skullle prova o smiska skiten.. måste säga att den var j-ligt komfortable. jämnfört med hondas cbr.. tyckte kawan verkligen höll måttet. svårt o sluta flina.. nu äger du en ennu nyare.................................:tuttar

:tummenupp

så här ser mitt bakparti på hojen ut... tveksamt om de går igenom besiktning. saknas både rödreflex o skyltbelysning.
i o för sig reflexen kan man limma dit där kontrollmärket brukade sitta.
men med skyltbel. hur ska ja göra. asså räcker de med att beställa någon liten skyltbel o sätta ovanför eller kommer den klara besiktningen??

Bifogat

• R6 8.jpg
    R6 8.jpg
    240.5 KB · Visningar: 151
Last edited:
Jag har fått som svar att man inte får "modifiera" skylten på något sätt... hade reflex i nedkant på vänster sida... och snuten sa ajabaja.... men på besiktningen får man tydligen ha det, kanske beror på vem som kollar... men egentligen ska ju reflexen sitta under skylten... orginal.:va

Jag hittade följande information på nätet :banana

Förordning (2001:650) om vägtrafikregister. 7:e kapitlet, 8:e paragrafen

8 § Registreringsskyltarna ska vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa.
Vad som sägs i första stycket gäller inte när en bil används i väghållningsarbete eller liknande arbete och den ena skylten skyms av ett redskap som används i arbetet.
På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort.
Transportstyrelsen får meddela föreskrifter om den närmare utformningen av skyltar enligt denna förordning. Förordning (2009:936).

Med andra ord är det otillåtet att klistra fast en skattelapp. :va

Jag hittade följande information på nätet :banana

Förordning (2001:650) om vägtrafikregister. 7:e kapitlet, 8:e paragrafen

Med andra ord är det otillåtet att klistra fast en skattelapp. :va

Skttemärket för bil har de ju tagit bort, gäller inte det mc också?

ni som har sett bilden på min hoj bakifrån... förslag o ideer om hur ja kan bygga eller lägga till skyltbel och reflex?

länkar tas gärna emot till hemsidor där dem säljer reflex/skyltbel....

ni som har sett bilden på min hoj bakifrån... förslag o ideer om hur ja kan bygga eller lägga till skyltbel och reflex?

länkar tas gärna emot till hemsidor där dem säljer reflex/skyltbel....

Sätt 1 diod i undertailen eller nåt... borde inte vara så svårt... min hoj har tvåfärgat bromslampeglas, dvs. rött bakåt men på undersidan lyser den vitt...vilket lyser på skylten...kanske går att fixa till din också om du inte vill borra... reflexen skulle jag sätta fast med en aluminiumpinne eller plast typ 2 cm lång... reflex i underkant och regskylt i överkant....sätt fast den med dubbelhäftande tejp... bara den sitter där på nåt sätt... sen är det bara att ta loss skiten efteråt :tungan

Sätt 1 diod i undertailen eller nåt... borde inte vara så svårt... min hoj har tvåfärgat bromslampeglas, dvs. rött bakåt men på undersidan lyser den vitt...vilket lyser på skylten...kanske går att fixa till din också om du inte vill borra... reflexen skulle jag sätta fast med en aluminiumpinne eller plast typ 2 cm lång... reflex i underkant och regskylt i överkant....sätt fast den med dubbelhäftande tejp... bara den sitter där på nåt sätt... sen är det bara att ta loss skiten efteråt :tungan

tack för tipset...
var i garaget nyss o checka lite... bakom min regg skylt finns skruvarna som håller reggplåten...på dem tänkte jag fästa lite farexband neråt skylten o under skylten fästa den röda reflexen. reflex har jag oxå.. den har en ditfast gänga på baksidan (reflexen) så de bara skruva dit med mutter. reflexproblemet e löst iaf...
men med bel funderar jag fortfarande.. får se hur jag gör men de lutar åt att beställa någon slags e märkt diod bel. o fästa med dubbelhäftande precis ovanför reggskylten.
och sen smyga in kabeln där blinkers kablarna går in o sen bara koppla ihop skiten. (tur att man är elektriker) :banana:banana:yoparty

sen e det bara besikta o slita loss skiten.

tack för tipset...
var i garaget nyss o checka lite... bakom min regg skylt finns skruvarna som håller reggplåten...på dem tänkte jag fästa lite farexband neråt skylten o under skylten fästa den röda reflexen. reflex har jag oxå.. den har en ditfast gänga på baksidan (reflexen) så de bara skruva dit med mutter. reflexproblemet e löst iaf...
men med bel funderar jag fortfarande.. får se hur jag gör men de lutar åt att beställa någon slags e märkt diod bel. o fästa med dubbelhäftande precis ovanför reggskylten.
och sen smyga in kabeln där blinkers kablarna går in o sen bara koppla ihop skiten. (tur att man är elektriker) :banana:banana:yoparty

sen e det bara besikta o slita loss skiten.

För att få det hela att fungera snyggt efteråt är det just viktigt att slita bort skiten efteråt. Annars är allt i onödan :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT