Nu har man en ny motard i garaget då!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det fick bli en FC600 00:a tack vare att priset var det rätta för min plånbok för närvarande.
Kitad med trimsystem, trimkam, trimtändning och justerad efter dessa prylar. Går betydligt värre än vad jag klarar av att hantera. Byggd åt Tommy Toresson som tävlade med den.
Grymt bra skick, inte mycket gångtid, välservad samt ny plast. Det endas om saknas nu är svart plast, guldfärgat drev och kanske kedja. Ska dreva ner den till 34 alternativt 36 då den är alldeles för hetsig nu samt för låg toppfart. (bakhjul på gaspådrag på 6:an samt nånstans mellan 120-140 i toppfart skulle jag gissa på)
KTM-hjul med "KTM-racing brakes", groteskt bett i det iaf ihop med mycket bra Pirelli bt65.
Endurohjul med bra däck medföljde, dessa ska istället skos med dubbdäck så att jag kan köra på isen med hojen vilket är huvudsakliga syftet med den.

Så vart hittar jag plast samt drev/kedja? Begagnat funkar det med gällande plasten...
Och om någon här har lite kläder att sälja till en klen stackare som mig (170cm/70kg) så kan ni pm'a mig. Crosskläder funkar bra, likaså enduroställ/jacka. Så jag slipper köra i mitt röd/svarta gore-tex....
Det vore skoj att pröva på nya motardbanan om jag vågar ge mig ut där någon dag. Har aldrig prövat och är inget vidare på det heller, men om det inte är så mycket folk där åker jag nog ut :)
Planer för morgondagen är iaf att ringa och kolla om jag kan regga den på nåt vis, den är förreggad och troligtvis räcker det med en påställning av hojen. Har även fått nummer till en besiktningsman för att kolla hur små chanserna är att lv-regga (är nog kört, men jag ska kolla iaf).

Bild från annonsen:

Bifogat

• husabergarn.jpg
    husabergarn.jpg
    74.3 KB · Visningar: 264
Schysst hoj! Bara o gratulera :tummenupp

Du den var nice :banana men du borde ha köpt min/Johan :rolleyes:

Supermoto skrev:
ANDREAS Toresson :7peta
Gammal Husaberglegend :yoparty :Bugar

Ta och släpa dig hit på Lördag för träning nu bara :tummenupp

Nu vet jag ju vem det är iaf :) Det är knappast en folksport av det slaget så en annan som inte är intresserad skulle veta vem det är :rolleyes:
Jag kommer nog titta förbi banan men jag vågar inte ta med hojen och prova då jag är totalt nybörjare och inte ens kan sladda på grus. Typ...

Jag kan inte heller sladda på grus men hur ska vi kunna lära oss om vi aldrig försöker så det är klart du ska komma. :)

Dee_cati skrev:
Det fick bli en FC600 00:a tack vare att priset var det rätta för min plånbok för närvarande.
Kitad med trimsystem, trimkam, trimtändning och justerad efter dessa prylar. Går betydligt värre än vad jag klarar av att hantera. Byggd åt Tommy Toresson som tävlade med den.
Grymt bra skick, inte mycket gångtid, välservad samt ny plast. Det endas om saknas nu är svart plast, guldfärgat drev och kanske kedja. Ska dreva ner den till 34 alternativt 36 då den är alldeles för hetsig nu samt för låg toppfart. (bakhjul på gaspådrag på 6:an samt nånstans mellan 120-140 i toppfart skulle jag gissa på)
KTM-hjul med "KTM-racing brakes", groteskt bett i det iaf ihop med mycket bra Pirelli bt65.
Endurohjul med bra däck medföljde, dessa ska istället skos med dubbdäck så att jag kan köra på isen med hojen vilket är huvudsakliga syftet med den.

:

Perfekt. Då vill jag se dig på isbanan i vinter. :tummenupp

Dee_cati skrev:
Nu vet jag ju vem det är iaf :) Det är knappast en folksport av det slaget så en annan som inte är intresserad skulle veta vem det är :rolleyes:
Jag kommer nog titta förbi banan men jag vågar inte ta med hojen och prova då jag är totalt nybörjare och inte ens kan sladda på grus. Typ...
Motocross är väl nästan att betrakta som folksport iofs.

Som RookieKillen ovan säger: Hur ska man kunna lära sig om man inte provar. Det kommer vara folk av alla möjliga snabbhetsgrader där på lördag. De snabbare visar respekt och gör inga korkade grejer. Bara att dyka upp :tummenupp

Goodstuff skrev:
TZ250 räknas väl nästan som Motard va? :hihi
Slå på ett par handtagsskydd så klarar du ju reglemente iaf :tummenupp

Bara åtta timmar kvar till dragningen av lotterna nu :-)

RookieSM skrev:
Jag kan inte heller sladda på grus men hur ska vi kunna lära oss om vi aldrig försöker så det är klart du ska komma. :)

Näe det är ju sant det....
Men till på lördag vette fan om jag hinner få hojen klar dessvärre. Måste ju på med massa saker isåfall för att få köra samt att man vill ju inte visa sig där med en blå/gul husa med vanligt drev/kedja :D

Båtsman, är du från stan? Isåfall lär du väl dyka upp i frösshammarsviken samt hällarna, och kanske även ute i stora sundby/västermo?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT