Vill skriva av mig lite blandade känslor angående min nyinköpta husaberg 650 -02
Fan vilken grymt rolig hoj alltså, känns som man inte kan ha roligare på två hjul. Vilken brutal kraft men ändå lättkörd och lättsvängd.. Har varit ute i två svängar med den nu och det är precis samma glädje som när man köpte moppe i mitten på 90 talet (yamaha dt) skillnaden är att den här går precis så bra som man bara drömde om att den skulle gå
Nu till det tråkiga...
den är så jobbig att starta, har riktigt ont o är blå o svullen under foten... Sen vet jag inte hur jag har lyckats men jag har redan rivit omkull både mig o hojen 2 gånger
Troligen är det en kombination av "fel" stövlar och ett visst mått av klantighet från min sida
Men när jag fått en "felkick" så tappar jag ibland balansen o ska sätta ner kickfoten för att parera, då lyckas jag träffa foten på fotpinnen istället och ett ras är oundvikligt...
men det har iaf inte hänt nåt med hojen när jag ramlat.
När jag har legat på baken med husan över mig har jag ju såklart svurit över att den jävla elstartsknappen inte funkar utan den låter som om batteriet är dåligt o inte orkar dra runt!Tips??
Men även om jag kommer gå med svullen högerfot hela säsongen så är det ändå värt det
Tips på bra stövel för att skona fötterna??
Fan vilken grymt rolig hoj alltså, känns som man inte kan ha roligare på två hjul. Vilken brutal kraft men ändå lättkörd och lättsvängd.. Har varit ute i två svängar med den nu och det är precis samma glädje som när man köpte moppe i mitten på 90 talet (yamaha dt) skillnaden är att den här går precis så bra som man bara drömde om att den skulle gå
Nu till det tråkiga...
den är så jobbig att starta, har riktigt ont o är blå o svullen under foten... Sen vet jag inte hur jag har lyckats men jag har redan rivit omkull både mig o hojen 2 gånger
Troligen är det en kombination av "fel" stövlar och ett visst mått av klantighet från min sida
men det har iaf inte hänt nåt med hojen när jag ramlat.När jag har legat på baken med husan över mig har jag ju såklart svurit över att den jävla elstartsknappen inte funkar utan den låter som om batteriet är dåligt o inte orkar dra runt!Tips??
Men även om jag kommer gå med svullen högerfot hela säsongen så är det ändå värt det

Tips på bra stövel för att skona fötterna??

650n kanske är sådär svårkickad?